BECKY telah memberi maklumat penting mengenai kes penculikan dan penembakan keatas Freen Sarocha.Mr Armstrong tidak menyangka jika orang yang melakukan ini adalah orang dalam syarikatnya itu David.Dengan tindakkan segera orang-orang Chet mencari David di seluruh bandar Bangkok dan dimana saja.
"Papa tak sangka David adalah dalang sebenar," Mr Armstrong kesal atas kecuaian ini dan dia bersyukur puteri kesayangannya tidak apa-apa.
"Papa minta maaf atas apa yang terjadi tetapi papa harap Becky kuat terima dan banyakkan bersabar." Mr Armstrong memeluk puterinya.
Becky yang menangis dengan keadaan Freen yang masih koma.Setelah lepasi tahap kritikal.Doktor juga amat terkejut dengan keadaan beliau setelah Freen hilang detak jantungnya untuk beberapa ketika sebelum di isytihar mati tetapi keajaiban berlaku dan Freen survive untuk hidup.
Mungkin keinginan untuk hidup amat kuat sehingga ia susah untuk di terima dek akal.Becky hanya melihat Freen di ruang ICU yang masih penuh dengan wayar di badan.Becky menangis di hampir kehilang Freen.
CHET telah menangkap David yang cuba melarikan diri ke airport jika di beri pilihan dia ingin menghabiskan riwayat hidup David tetapi atas permintaan Mr Armstrong.Mereka tidak berbuat begitu dan mereka terpaksa menyerahkan David kepada pihak polis dan David juga di cari oleh interpol kerana David juga mempunyai kes lain di luar negara.
Master mind dalam kes penculikkan Becky juga telah di tangkap.Heidi telah di tahan atas tuduhan merancang penculikkan dan pengubalan wang haram.Heng menguruskan di San Francisco kerana Heidi ada dalam tahan beliau.Kini tiada apa lagi yang cuba untuk menjatuhkan keluarga Mr Armstrong dan Nara Group lagi.
.
.
.1 BULAN BERLALU...
Becky masih setia menemani Freen di hospital tanpa terlewat sedikit pun.Badan Freen di lap seluruh badan agar lebih segar dan sentiasa bersih.Becky pengusap pipi Freen yang masih belum ada tanda untuk sedar dari komanya.
Setiap hari Becky akan menceritakan kisah mereka tanpa rasa jemu.Becky berharap Freen akan segera sedar dan akan bersamanya lagi membina keluarga mereka.
Heng yang datang menjenguk Freen dan membawa buah tangan.
Sebagai pemangku di Nara Group dia akan pastikan urusan busnies berjalan lancar dan dia masih menanti Freen kembali untuk menerajui syarikatnya."Hai Becky bagaimana keadaan Freen ada perubahan ke?" Becky hanya tersenyum pahit.
"Masih belum ada tanda kemajuan lagi." tangan Freen digenggam erat.
Freen masih lagi mengunakan alat bantuan oksigen.Tidak banyak yang berubah.Doktor juga tidak memberi kesimpulan lagi.
Heng turut berduka atas apa yang menimpah Freen selepas dia balik dari San Francisco 2 minggu lepas.Sebagai saudara terdekat Heng di beri kepercayaan oleh Tuan Armstrong untuk menjadi pemangku sementara untuk urusan syarikat.
Heng meminta diri kerana dia harus mengurusan beberapa meeting lagi untuk projek yang masih berjalan.
"Jika ada apa berita mengenai Freen segera beritahu ye.Maaf saya terpaksa pergi untuk meeting yang ada."Heng mengucapkan selamat tinggal Dan meneruskan perkerjaannya.
Becky memandang Freen yang kaku di atas katil.Tangan sang isteri di usap halus.Rindu ingin mendengar suara Freen.
.
.
.FREEN yang melihat seseorang menyentuh tubuh dirinya yang kaku.Di usap lembut..Freen tidak dapat berbuat apa-apakan kerana dirinya tidak dapat di lihat oleh Becky sudah sebulan ini dia hanya menjadi pemerhati rutin harian sang isteri.
Dia tidak tahu kenapa dia kembali tetapi jasad dan rohnya terpisah Freen hampir putus asa dengan pelbagai cara dia ingin kembali ke dalam tubuh asalnya.
POV FREEN FLASHBACK...
.
.FREEN yang merasa bingung dia berada di mana?Freen melihat melihat sekumpulan orang di wad bedah dan dia melihat seseorang seperti dirinya yang sekarat dengan doktor cuba menyelamatkan wanita itu yang terbaring kaku.Adakah itu aku?desis Freen pada dirinya.
" Hey...aku disini?"jerit Freen tiada siapa yang dengar.
"Apa yang terjadi sebenarnya pada diriku?"Freen keluar dari bilik bedah itu dan cuba mencari Becky.
Becky yang sedang memeluk ibunya Mrs Nun yang datang bersama keluarga mertuanya.Masing-masing nampak sedih dan sayu.
" Hey saya di sini.."
"Kenapa yang lain tidak mendengarkan suaraku?"Freen tidak putus asa lagi.
" Baby...saya di sini.."Freen mula menangis kerana tiada seorang pun melihat dirinya.
"Mama..Freen disini kenapa semua orang tak boleh lihat Freen?"
"Baby ...honey disini...jangan menangis..." Freen cuba meyentuh Becky tetapi tidak dapat menyentuh secara direct.
"Tuhan apa yang harus aku lakukan sekarang kenapa KAU mengembalikan aku dalam keadaan begini." Freen menjerit sekuat hati dia tidak dapat menerima orang-orang yang dia cintai tiddak dapat melihatnya lagi.
Freen mencuba lagi mengejutkan Becky agar dapat merasakan kehadiranya di sini tetapi pelbagai cara dia cuba tidak berkesan.Akhirnya dia putus asa.
.
.
.FLASHBACK OFF
Becky tidak pernah jemu untuk menunggu Freen sedar dari komanya.Airmata ini sudah menjadi temannya sejak sebulan ini.Freen yang melihat Becky yang masih kesedihan cuba mengusap rambut isterinya.Walaupun Becky tidak mengetahui jika dia ada di belakangnya.
"Honey...baby rindu honey...jangan tidur lama." Becky mengusap tangan Freen yang masih tidak bergerak.
Doktor masuk memeriksa keadaan Freen.Becky yang duduk tadi beralih bangun memberi ruang agar mereka melakukan pemeriksaan terperinci.
Doktor yang memeriksa mata dan Freen menujukan tanda kemajuan bergerak dan detak jantung mula semakin normal.
"Nurse cabut alat oksigen.Dan cabut alatan yang lain nanti kita boleh pindahkan pesakit ke wad biasa." Becky yang mendengarnya tidak faham maksud sdoktor itu.
"Doktor apa yang berlaku ye?"
"Berita baik..Khun Freen tidak perlukan lagi alat oksigen.Paru-parunya sudah boleh berkerja dengan baik.Sekarang ini kita hanya boleh tunggu dia sedar dari komanya saja.
Mendengar berita itu sudah membuat Becky bahagia.Freen sudah mula ada perkembangan baik.Becky segera memberitahu yg lain.
"Papa...Freen..."Becky yang sebak Cuba mencari kekuatan.
''Freen kenapa?Sayang."Mr.Armstrong yang risau dengan tangisan puteri kesayangannya.
"Freen tak perlukan alat oksigen lagi doctor cakap Freen ada kemajuan. Becky tak sabar tunggu dia sedar dari koma."Tangisan tadi bertukar tawa dia adalah orang paling bahagia saat ini.Menunggu Freen dengan rasa rindu yang tidak tertanggung.
"Syukurlah....papa tahu Freen boleh bertahan.."Mr.Armstrong bernafas lega dengar berita itu.
.
.
.
.
.BECKY yang telah menyelesaikan meeting pagi itu bergegas ke hospital untuk menjaga Freen.Setelah beberapa hari berita Freen itu Becky mula semangat.Itulah rutin harianya tidak pernah sehari Becky melewati hari tanpa Freen kerana dia ingin menjadi orang pertama apabila Freen membuka mata nanti.
Mrs.Nun yang ada menjaga Freen sejak pagi tadi sudah membersihkan tubuh Freen.Walaupun dia kurang sehat tetapi dia ingin membuat dengan sendiri anak tunggalnya masih terbaring tanpa ada respon.
"Mama...Mari sini Becky ada bawa makanan.Becky mendekati Mrs.Nun dan mencium dahi wanita itu.Sungguh Becky memperlakukan mertua seperti ibu sendiri..
"Becky makanlah mama belum ada selera."Mrs Nun tidak berasa ingin makan.Selera belum ada lagi.
Becky yang mendengar mula memandang mama mertuanya.Dia tahu mama ingin menjaga Freen tetapi Becky juga ingin mama sehat apabila Freen bangun dari komanya.
"Mama ...Freen akan marah kalau mama skip makan.Becky nak mama sehat bila Freen bangun."Becky mengenggam tangan mama mertuanya.
"Baiklah.." Becky tersenyum tahu hanya itu saja yang dapat melembutkan hati orang tua ini.Mereka pun menjamu selera.
.
.
.
.
.
[TBC]
YOU ARE READING
YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]
عاطفية🔞 Becky bukanlah tipe orang suka sesama jenis tetapi pemintaan orang tuanya terpaksa dia terima.Freen Sedaya upaya mengambil hati Becky agar menerima penyatuan ini. Apakah akan berlaku perkawinan aturan orang tua mereka? Tolong vote ye.