PULANG ke rumah setelah Becky selesai bertemu Irin malam itu suasana rumah agak sunyi dan gelap dari luar.Becky tiada mood ingin pulang.Keluar dari kereta Becky membuka pintu utama rumah yang dan tanpa di sangka ada sesuatu yang terjadi.
Tebaran kelopak bunga rose dan lilin kecil seperti sebuah lorong.Membuat Becky terkesima,dia melalui lorong bercahaya itu dengan berdebar.Ada Freen sudah kembali?Hati mula memberontak ingin tahu.Dia berjalan dan menaik tangga sehingga menuju ruang kamar mereka.
'Freen....'
'Freen...'hatinya berteriak menyebut nama itu.
Becky yang slowly buka pintu bilik tidur mereka dan melihat decoration yang membuat Becky menutup mulutnya dan air mata terjatuh nangis sebak.
Matanya melilau sekitar ruangan mencari sosok tubuh yang dia rindu.Cahaya lampu kecil dan decoration itu sangat cantik dan aroma wangian yang menenangkan."Suprise,"
Becky terkejut lalu memandang belakang.Tubuh Freen mula menerangi dengan cahaya sambil membawa botol wine.
Becky tidak dapat menahan lagi terus meluru ke arah Freen.Pelukkan itu sangat erat,kuat dan sebak.Freen membiarkan Becky melepaskan segala rasa yang dia tahan.Freen membalas pelukan itu.
Sama-sama merindu,Freen mencium anak rambut Becky.Lalu menggosokkan tubuh itu dengan pelan agar lebih tenang.Suasana yang sepi itu dapat mendengar suara esakkan dari Becky tidak henti-henti menangis.
"Adakah saya bermimpi, Freen?"Becky seperti tidak percaya orang di hadapannya itu adalah Freen.
"Hey... I'm here okay."Freen cuba menyakinkan dan menenangkan Becky.
Becky yang mula sedar ini bukan mimpi.Dia melepaskan pelukan itu pelahan-lahan lalu mencium bibir Freen.Untuk meyakinkan otakya ini ada benar.
Cup...
Lama ciuman mereka.
"I miss you....I really miss you..."kata Becky yang masih menangis.
"Why you left me go.How dare you,Freen."Freen mendengar ayat Becky itu rasa bersalah.
YOU ARE READING
YOU MY DEEP LOVE [FREENBECKY MALAY VERSION]
Roman d'amour🔞 Becky bukanlah tipe orang suka sesama jenis tetapi pemintaan orang tuanya terpaksa dia terima.Freen Sedaya upaya mengambil hati Becky agar menerima penyatuan ini. Apakah akan berlaku perkawinan aturan orang tua mereka? Tolong vote ye.