Cenaze telaşı bitmiş Mehmet'in kırkı çıkmıştı. Yüzüme vuran esinti gözlerimin yanmasını geçiremeze bile dudaklarımdaki kuruluğa iyi geliyordu. Mehmet olmadığı için artık bu evde kalamazdım. Gidecek bir yerim yoktu.
Yıllar önce babam bir arsa uğruna feda etmişti beni. Bir çöp gibi kapının önüne atmış yüzüme bakmamıştı. Gözü yaşlı anam ise iki sene önce vefat etmişti kanserden. Eve gelen yeni kadın kardeşlerimden şefkatini esirgemesede şimdi o eve geri dönecek olmak yakıyordu yüreğimi.
Güneş ufukta kızıllık bırakırken ayağa kalkıp eve doğru ilerlemeye başladım. Yemeği ikindi vaktinde yapıp dinlemeye bıraktığım için kafam rahattı. Çocuklar ise Cemal abinin yanındaydı.
Kapıdan girerken kulaklarıma ulaşan kaynanamın sesi ile anlık durup merakla dinledim.
"Bu çocuk evden giderse torunlara kim bakacak"
"Hanım çocuk bebelerini bırakır mı?"
Onların fısıltı şeklinde ki konuşmalarını odaya adım atan ben bozdum. Annem ile babam sedirde yan yana oturmuş konuşuyorlardı.
"Ne ayrılması ne bakması anne?"
Yüzündeki mahçup ifade ile ayağı kalkıp karşımda durdu. Ellerini omuzlarıma koyup bedenime sarılırken göz ucuyla gözü yaşlı babama baktım. Ne olduğunu anlayamıyordum.
Bedenimden ayrılan kadın kolumdan tutup sedire çekti.
"Oğlum sen artık dulsun "
Gerçek yüzüme çarpınca içim sızlasa bile tepki vermeden sözlerine devam etmesini bekledim.
"Bu evde kalman hoş karşılanmaz. Üstelik ortada iki bebe var . "
Yüzü kaderle bürünürken başını eğip derin bir nefes aldı.
"Eğer bebeklerinden ayrılmak istemiyorsan Cemalle evlenmen şart"
Karnımın donduğunu hissettim. Bunca sene abi dediğim adamla evlenmek kanımı dondurmaya yetmişti.
Böyle birşey istemiyordum."Olmaz ana çocuklarımı da alıp baba evine gideceğim"
"Nereye gideceksin. Seni satan babanın evine mi ?"
Kayınbabamın sert sesi gelirken umutsuzca başımı eğip hasır halının desenlerine baktım. Gidecek bir yerim yoktu. Ama burda kalıp abim dediğim biriyle evlenmek Mehmet'e ihanet ediyormuşum hissi uyandırıyordu içimde.
"Cemal abi ne diyor"
"Kabul etti"
Cemal abiyle aramız iyi olsa bile onun beni eşi olarak kabul etmesi saçmaydı.
Başımla onaylayıp ayağı kalktım. Karınlarını doyurmam gereken iki oğlum vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
levirat bxb
General Fiction"Konuş benimle sevgilim. Bunca yılın acısı benden çıkarır gibi konuş benimle. Dilinle değil yüreğinle konuş. Bırak dudaklarımız değil gözlerimiz anlatsın herşeyi . Seni nasıl sevdiğimi haykıran bu bedene tebessümle karşılık ver . " eşcinsel bir kur...