4

8 3 0
                                    

Janek siedział w swoim pokoju i rozmyślał o wyścigach. Uwielbiał prędkość i rywalizację, ale wiedział, że wyścigi są niebezpieczne.

- Czy jestem wystarczająco dobry, żeby ścigać się? - zapytał sam siebie.

Janek wiedział, że jeśli chce wystartować w wyścigu, będzie musiał ciężko trenować. Musiałby także znaleźć odpowiedni samochód i zespół, który go wesprze.

- Może powinienem spróbować? - pomyślał. - To moje marzenie.

Janek wstał i podszedł do okna. Spojrzał na ulicę i zobaczył kilka szybkich samochodów. Poczuł przypływ adrenaliny.

- Tak, spróbuję - powiedział głośno.

Janek był podekscytowany i przerażony jednocześnie. Wiedział, że to będzie trudne, ale był gotowy podjąć wyzwanie.

Janek wyszedł z domu, ubrał się i wsiadł do samochodu, który dostał. Pędził co sił do Adama na tor, żeby zapytać, czy może wystartować w wyścigu.

Po dotarciu na tor Janek znalazł Adama i od razu zadał mu pytanie:

- Adam, czy mogę wystartować w wyścigu?

Adam spojrzał na Janka i uśmiechnął się.

- Oczywiście, że możesz - powiedział. - Jesteś dobrym kierowcą i wiem, że masz to, czego potrzeba, żeby wygrać.

Janek był podekscytowany i wdzięczny. Wiedział, że to będzie trudne wyzwanie, ale był gotowy je podjąć.

- Dziękuję, Adam - powiedział. - Nie zawiodę cię.

Janek i Adam spędzili resztę dnia na przygotowaniach do wyścigu. Janek ćwiczył jazdę na torze, a Adam udzielał mu wskazówek i rad.

Kiedy nadszedł dzień wyścigu, Janek był gotowy. Był podekscytowany i pewny siebie. Wiedział, że ma to, czego potrzeba, żeby wygrać.

Ubrany w swój kombinezon i kask.

Kombinezon wyścigowy Janka był wykonany z lekkiego i wytrzymałego materiału, który chronił go przed ogniem i uderzeniami. Był również wyposażony w system HANS (Head and Neck Support), który chronił jego głowę i szyję w przypadku wypadku.

Kombinezon był w kolorze czarnym z czerwonymi i białymi pasami. Na piersi miał logo zespołu Janka, a na plecach jego nazwisko i numer.

Kombinezon był ciasno dopasowany, aby zminimalizować opór powietrza, i miał specjalne wzmocnienia w obszarach, które były najbardziej narażone na zużycie.

Janek czuł się bezpiecznie i pewnie w swoim kombinezonie wyścigowym.

Janek wsiadł do samochodu i zajął miejsce na starcie. Jego serce waliło mu w piersi, gdy czekał na zielone światło.

Zielone światło zapaliło się i Janek ruszył z impetem. Miał dobry start i szybko objął prowadzenie.

Janek prowadził przez większość wyścigu, ale na ostatnich okrążeniach inny kierowca zaczął go doganiać. Janek wiedział, że musi dać z siebie wszystko, jeśli chce wygrać.

Nacisnął pedał gazu do końca i zaczął zwiększać przewagę. Przejechał linię mety o włos przed drugim kierowcą.

Janek wygrał wyścig! Tłum oszalał z radości, a Janek wyskoczył z samochodu i podniósł ręce w geście triumfu.

Spełnił swoje marzenie. Wygrał wyścig i został jednym z najlepszych kierowców wyścigowych w kraju.

Jazda, jazda Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz