De volgende ochtend worden de drie vrienden geschrokken wakker. Er wordt namelijk op hun tent geklopt. "Blijf hier ik ga wel kijken" zegt Wilko. Hij slaat de deken waar hij zojuist onder lag te slapen van zich af en ritst vervolgens de tent open. "Hey broertje" zegt de persoon voor de tent. "Rhea? Wat doe jij nou weer hier?" Wilko is stomverbaasd om zijn zus hier te zien. Hij had immers verwacht dat hij het wolvenrijk inclusief zijn bloed eigen familie had beschaamd en zij niets meer met hem te maken zouden willen hebben.
"Is Rhea daar?" vraagt Vladimir. Hij steekt inmiddels ook zin hoofd door de tent naar buiten. "Ja, ik ben het. Goedemorgen." "Wat doe je hier?" vraagt hij. "Ja, dat vroeg ik net dus ook al. Zullen we even gaan zitten dan kan je het uitleggen" antwoord Wilko die zijn zus nog steeds half vragend aan kijkt. Keelin heeft inmiddels de deken om haar heen geslagen en is ook naar buiten gekomen. Het is deze ochtend namelijk best koud. De temperatuur is in de loop van de nacht fors gedaald. Wilko kijkt naar haar. Plots bekruipt hem weer een warm gevoel. Gisteren was het een rollercoaster aan emoties, maar het heeft ook de gevoelens voor zijn beste vriendin aangewakkerd. "Goedemorgen Rhea" begroet ze zijn zus.
"Goedemorgen. Ik zal maar gelijk vertellen waarom ik hier ben. Gisteravond kwam het bericht binnen dat jullie uit de Nachtwacht zijn gezet. De hoge raad heeft mijn vader erg duidelijk gemaakt dat het jullie schuld was. Ik geloofde daar natuurlijk niks van. Ik ken jullie immers al wat langer dan vandaag en al helemaal mijn broertje. Wilko ik wist gewoon dat jij er alles aan zou doen om in de Nachtwacht te blijven, dus ik moet wel verhaal komen halen." "Ik weet niet waar de hoge raad mee bezig is met rond te bazuinen dat het onze schuld is. Alsof al het werk wat we voor hun gedaan hebben voor niets is geweest" antwoord Wilko. "Maar wat is er dan gebeurd? Jullie zijn toch niet voor niets uit de Nachtwacht gezet?" vraagt Rhea.
Na een half uur hebben de drie vrienden het hele verhaal, inclusief het met moeite opzetten van de tent, aan Rhea. Zij kan het ook maar moeilijk geloven dat ze zonder pardon op straat zijn gezet. "Het liefst had ik jullie meegenomen naar het rijk der weerwolven, maar het voelt voor hen alsof jullie hen hebben beschaamd daarom laten ze jullie niet meer toe." "Ja, dat had ik wel verwacht" antwoord Wilko met een hele diepe zucht.
"Ja, broertje. Je weet hoe ze daar zijn. Ik wilde jullie echter wel laten weten dat ik wel volledig achter jullie sta. Ik laat de band die ik met jullie heb niet zomaar door een of ander wezen verpesten. Eigenlijk ben ik ook naar jullie op zoek gegaan, omdat ik benieuwd ben wat jullie nu gaan doen" zegt Rhea. "Daar zijn we nog niet precies over uit. Dat wilde we eigenlijk vandaag gaan bespreken. Gisteren vonden we dat dat met al het gedoe wel even kon wachten. We hebben wel besloten dat we 'voorlopig' bij elkaar zullen blijven. We weten nog niet voor hoe lang dat zal zijn. Het kan namelijk zo zijn dat ik die twee op een dag kots beu wordt" grapt Wilko. "Hey! Gisteren zei je nog totaal iets anders" gaat Keelin er tegen in. "Echt? O daar heb ik totaal geen actieve herinneringen meer aan."
"Haha, nee maar even zonder grappen. We blijven bij elkaar en gaan proberen een huis te vinden en natuurlijk een baan om een inkomen te krijgen." "Oké dat klinkt al als een begin van een goed plan. Daar ga ik me verder ook niet mee bemoeien. Jullie moeten vooral doen waar jullie behoefte aan hebben. Voor nu heb ik een ontbijtje voor jullie meegenomen" zegt Rhea en ze haalt de rugtas van haar rug. "Toch niet weer van dat hele pittige eten he?" Zegt Vladimir hardop denkend. "Nee goed gemanierde vampier dat niet." Dan pas bedenkt ze zich dat ze iets verkeerds heeft gezegd. "Ehm sorry, ik ehm..." "Het is niet erg, het moet ook nog uit mijn eigen systeem. Wilko noem ik ook nog steeds automatisch Fifi."
"O ja dat is waar ook. Dat kan je helemaal niet meer zeggen, omdat daar geen enkele logica meer in zit. Yes!!!" Wilko steekt zijn armen in de lucht. Hij springt nog net geen gat in de lucht. "Och daar was ik toch zo klaar mee." Keelin moet er best hard om lachen. Hij slaat zijn armen even om haar heen en zegt: "Ik zal niet te hard lachen, want mijn brein is al overuren aan het maken om de bijnaam 'toverheksje' te vervangen met iets fenomenaals." "Veel succes daarmee. Ik zal Vlad helpen om een nog ergere naam te verzinnen voor je waarmee hij je kan gaan pesten. Zet je maar alvast schrap, want het wordt geen pretje. Wacht maar af" daagt ze hem uit.
Intussen kijkt Rhea naar Vladimir met een blik van 'Wat zijn die nu weer aan het doen'. Vladimir maakt een hartje met zijn handen om duidelijk te maken dat hij ziet dat er iets bloeit tussen de voormalige weerwolf en elf. "Nee Echt?!" Zegt Rhea net iets te hard. Wilko laat Keelin los en vraagt: "Wat is er aan de hand? Waarom ben je ineens zo intens blij?" "Ehm.." Ze wisselt snel een blik met Vlad. "Ja, ik heb haar gevraagd of ze vanavond iets met mij wil gaan eten in het dorpje hier verderop." Dit kwam eruit als een smoes, maar eigenlijk is dit iets wat hij al heel lang aan haar wilde vragen. Toen Vladimir nog wel lid was van de Nachtwacht heeft hij meerdere malen getwijfeld of hij haar op zou bellen met de vraag of ze iets leuks met hem wilde gaan doen.
"Echt waar? Gaan jullie op date vanavond?" vraagt Keelin enthousiast. "Ja, als Rhea het goed vindt" hij kijkt haar met een vragende blik aan.
Lieve allemaal,
Het heeft weer een tijd geduurd voordat er weer een nieuw deeltje online is gekomen. Mijn oprechte excuses daarvoor. Ik heb trouwens besloten om niet meer te werken met een inhoudsopgave. Dit beviel mij toch niet meer zo. De delen komen wanneer ze komen.
Veel liefs van mij.
JE LEEST
Nachtwacht: Verder Als Mens?
FanfictionIn een aflevering van de populaire serie Nachtwacht komen ze oog in oog te staan met de Safnari die hun hun krachten afneemt. Maar wat als dit niet zo was geëindigd? Wat als de Nachtwacht geen uitweg meer ziet en geen mogelijkheid om de Safnari te v...