Ak Sakallı Dede

318 15 1
                                    

Mazhar eve gelir yavaşça kapıyı açar Reyhan solonda ki koltukta uyuya kalmış önce üst katta çıkar Reyhan'ın üzerine örtmek için bir battaniye getir örter ve uzun uzun baktıktan sonra;

"Önce sesin gelir aklıma
Çaresiz kaldıkça hep seni düşünürüm
Güzel olan, dolgun başaklardaki sarışın sevinçli!
Sonra cumartesi günleri gelir
Sonra gökyüzü gelir hemen kurtulurum
Bir yağmur yağsa da beraber ıslansak.

Kırk kere söyledim bir daha söylerim
Savaşta ve barışta karada ve denizde
Düşkünlükte ve esenlikte
Zamanımız apayrı bize göre
Yanmana olduk mu elsele
Aç kalsak ağlamayız biliyorum..."

Reyhan doğrulamaya başlar.

R: Haiyyy Mazharım.
M: Reyhanım.
R: Ne zaman geldin sen?
M: Çok olmadı biraz önce geldim.
R: Yere oturmuşsun hasta olacaksın bak gel yanıma otursana ne yapıyorsun burada.
M: Seni izliyordum.

Mazhar koltuğa Reyhanın yanına oturur Reyhan battaniyenin birazını da onun üstüne örter.

R: Gerçekten mi?
M: Gerçekten tabii.
R: Dur biraz ben seni izleyeyim o zaman.
M: İzle bakalım.

Mazhar güzel güzel Reyhanına Reyhan da Mazharına bakmaya başlar.

R: Mazhar.. Bitti di mi?
M: Bitti güzelim hepsi bitti.
R: O gün doktor ilk hayati tehlikeniz var deyince ilk aklıma sen geldin. Seni yine...
M: Sus konuşmuyoruz bunları, düşünme artık. Bak ben hep yanındayım hep. Tamam mı?
R: Ben seni hakkedecek ne yaptım ki acaba?
M: Asıl ben seni hakkedecek ne yaptım güzel gözlüm, güzel kalplim.
R: Sana söz veriyorum Mazhar bir daha her ne olursa olsun kaçmayacağım ilk gelip sana anlattıcam ilk.
M: Ben de sana söz veriyorum ben bu elleri hiç bırakmayacağım sevdiğim.

Mazhar Reyhan doğru ellerini açar ve sarılırlar. İkisi de bir birinin kokusunu içine çeker ve bir süre öylece kalırlar.

R: Haiyyy biz gitmeyecek miydik Mazharım?
M: Yaaa aslında bak saatte geç oldu bu gecede burada kalsak yarın sabah erkenden gitsek olmaz mı?
R: Yarın sabah diyorsun, erkenden... Hımm saatte geç olmuş öyle olsun bari.
M: Olsun bari. Yatalım..
R: Dur dur ben sana birşey soracaktım. Bak unutuyordum az kalsın.
M: Hep unutuyorsun çünkü şaşkınsın.
R: O kızlar hiç şaşkın değildi galiba?
M: Hangi kızlar?
R: "hingi kizlir" o gün o partide ki kızlar hangi kızlar olacak.
M: Heee sen o kızları diyorsun.
R: Ohhh nasıl da keyiflendiniz bakıyorum evet o kızları diyorum o kızları.
M: Benim karizmama cazibeme dayanamayan kızlar işte. Napıyım çok yakışıklıysam benim mi suçum?
R: Senin o karizmanı, cazibeni alır....
M: Hooop kızım noluyor.
R: O karizma cazibe bana kadar var bana sadece bana.
M: Yok mu diğer kızlara?
R: Diğer mi kızlara. Sen bol keseden dağıtmaya meraklısın galiba.
M: Yok tamam sadece sana var karizmamdan cazibemden.
R: O ne be çocuk kandırır gibi.
M: Eee çocuksun sen zaten.
R: Sen de ak saçlı ak sakallı dedesin.
M: Bana hee de heee. Görürsün sen.
R: Sen hakettin bunu.
M: Sen de bunu hakettin.

Mazhar Reyhan'ı gıdıklamaya başlar, Reyhan'da boş durmaz onu gıdıklamaya başlar.

M: Geri al sözünü bakayım.
R: Tamam yeter dede değilsin geri aldım.
M: Neyim.
R: Dünya'nın en yakışıklı en karizmatik adamısın ama bunların hepsi bana kadar.Tamam mı?
M: Tamam sana kadar.

İkisi de birbirini gıdıklamayı bırakır yerlerinden kalkarlar.

M: Hadi yatalım artık sabah erken kalkıcaz.
R: Tamam iyi geceler..
M: Reyhan... Beraberi yatsak acaba.
R: Yavaş... Evlenmeden olmaz.
M: Dün benim yanıma gelip yatan da bendim zaten..
R: Korktuk bir kete korktuk ondan.
M: Bu gecede yağmur, fırtına, şimşek varmış sen şimdiden gel yat işte.
R: Cıkk yok bugün.Ben odama gidiyorum size iyi geceler Mazhar bey.
M: Görürsün sen. Bilirim ben seni yanıma getirmeyi.
R: Hıı
R: Iyi geceler Reyhan hanım iyi geceler.

Reyhan odasına geçer yatar. Mazhar da odasına geçer ama uyumaz Reyhan'ı kendi yanına getirmek için plan yapar. Biraz daha vakit geçtikten Mazhar planı uygulamaya başlar. Önce gider evin içinde bir takım sesler çıkarır. Sonra Reyhanın kapısını açar ve hızlıca kapatır ve odasına geçer.Reyhan bütün bunlardan telaşa kapılır ve hızlıca Mazharın odasına gider.

R: Mazhaaaar. Mazhaaar uyannn. Uyansana yaaa!!
M: Noluyor ya uyuyoruz şurada.
R: Haiyyy bu evde çok garip şeyler oluyor Mazhar duymadın mı sesleri?
M: Ne sesleri ya?
R: Kapılar kapandı değişik değişik bir sürü ses geldi çok kalk bi bak.
M: Kedidir o kedi.
R: Ne kedisi ya Mazhar.
M: Reyhan o aslında şey olabilir.
R: Ney?
M: Bizim bu yakınlarda bir yatır var. Annemler hep der işte o yatırdaki ak sakallı dede arada sırada ziyarete.
R: Ak sakallı dede mi? Beni mi kandırı...

Bu sırada Mazhar Reyhan'a çaktırmadan bir şeyi yere vurur ve ses çıkarır. Reyhan korkudan kendini yatağa atar ve yorganı kafasına kadar çeker.Mazhar Reyhan'a, Reyhan da ona sarılır yakınlaşır;

M: Korkma güzelim ben buradayım.

Biraz vakit geçer Reyhan sakinleşir, Mazharın kollarının aradından çıkar.

R: Ben bu kenarda yatacağım sen o kenarda ortadaki o çizgiyi sakın geçme tamam mı?
M: Ben hiç geçmem zaten sen geçmede.
R: Ben de hiç geçmem.
M: Tamam o zaman.
R: Tamam o zaman.
M: Şey Reyhan hazır yatakdayken..
R: Hooop yavaş yok artık Mazhar.
M: Ya sıcak oldu yorganı bırakalım da pike mi alalım diyecektim sen ne anladın ki?
R: Ben...ben şey birşey anlamadım. Böyle iyi olmaz.
M: Senin amladığın her neyse o da bana uyar aslında.
R: Aaa Mazhar yeter sus uyuycam ben hatta bir iki uç uyudum.

Reyhan ile Mazhar kurala uymaz farketmeseler de birbirlerine sarılarak uyuyorlar. Sabah olunca hemen yola çıkar yolda bir yerde kahvaltı eder evlerine giderler. Daha önceden arar Haluk abi'ye haber verirler herkese anlatacaklarının olduğuna söylerler Haluk abide bütün ekibi evlerine toplar. Sonunda Reyhan ile Mazhar gelir herkese olanları anlatır herkes olanlara çok şaşırır.

H: Ya hu bu Kenan be pis bir insanmış bir de şu okul meselesi var daha.
R: Okul meselesi mi onunla ne alakası var ki konun?
M: Sana anlatmıştım ya canım hani okulun yerine nükleer santral yapmak isteyen bir firma varmış.
R: Evet.
M: İşte o firma Kenanların ailesininmiş. Kenan orada genel müdür. Yani bütün bu nükleer işler onun başının altından çıkıyor.
R: İnanmıyorum nasıl bir insanmış o.
Ö: Mazhar yalnız o işi bir an önce köylülerle konuşup halletmemiz gerekiyor çünkü köylüler bir kaç güne bütün arazileri satabilir. Çok az zamanımız var.
M: Evet ya o benim aklımdan tamamen çıktı.
A: Çabuk hareket edelim o zaman bizim de elimizden birşey gelirse yapalım.
M: Tamam. O zaman herkes işlerini ayarlasın yarın bütün ekip Köye gidiyoruz. Operasyon başlasın.

----------------------------------------------Başta Mazhar'ın Reyhanına okuduğu şiir Turgut Uyar'a ait olan Senfoni şiiri. Umarım okurken keyif almışsınızdır. Yorumlarınız, güzel sözleriniz, okumaya layık bulduğunuz için tekrar teşekkürler. :))

Kalbimin Kayıp Yanı            Buldum seni bırakmamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin