(Siën)
‘Kom op Siën, we moeten terug. Anders zijn de croissantjes bij het ontbijt al op.’ Mayden trok aan mijn arm, ze probeerde me mee te sleuren.
Je hoorde het goed, “de croissantjes bij het ontbijt”. Wij als monsterjagers zijn alleen aan het jagen in de nacht, overdag laten de meeste monsters zichzelf niet zien. Bij vampiers komt dat omdat ze in ónze dimensie niet tegen zonlicht kunnen. Weerwolven veranderen alleen met een maan, sommige weerwolven zelfs alleen bij volle maan. Voor alsnog hebben we alleen ’s nachts last van ze. Aliens laten zich niet aan mensen zien en komen alleen naar buiten als ieder normaal mens ligt te slapen. En geesten en demonen, nou ja, dat zijn eigenlijk de enigste monsters die we overdag moeten vermoorden. Maar meestal zijn ze net als de rest ’s nachts bezig de wereld uit te moorden.
Er zijn nog veel meer “rare” wezens zoals ze worden genoemd door de ogen van een mens, als mensen ze kunnen zien wat heel erg zeldzaam is. En wat eigenlijk alleen mensen lukt die bijvoorbeeld afstammen van een demon of monsterjager of zo.
Sommige andere wezens zijn niet slecht of kwaadaardig. Dat zijn bijvoorbeeld elfen en engelen.
Engelen zijn niet veel hier op aarde, engelen leven in de hemel. Net als demonen dat horen te doen in de hel, maar demonen zijn slecht en komen dus nog vaak bij ons op bezoek.
Elfen zijn ooit engelen geweest, maar elfen zijn zelf weggegaan uit de hemel omdat ze net als demonen geen zin hadden om steeds op één dezelfde plek te blijven of ze zijn verbannen omdat ze iets fout hebben gedaan.
Engelen en elfen zijn bloedmooie wezens, en hebben meestal geen kwaad in de zin. Sommige elfen moeten we wel een kopje kleiner maken, maar dat zijn meestal elfen die verbannen zijn. Engelen komen we bijna nooit tegen op aarde, en daarom zijn ze ook zeldzaam. Engelen kunnen monsterjagers en mensen veel geluk en liefde schenken, ook kunnen engelen de gaven die monsterjagers soms hebben sterker maken. Maar als ze dat doen bij demonen of ander monsters kan dat slecht aflopen. Dus als wij door hebben dat er een engel een demon of iets dergelijks wil helpen is er een grote kans dat we die engel ook moeten vermoorden.
Ooit is het een engel gelukt om een vampier geluk de schenken, dat liep niet goed af. En dat was de reden waarom mijn vader was vermoord.
Het was de vampier gelukt om overdag over straat te kunnen lopen zonder dat hij levend verbrande of werd vermoord door een monsterjager. Zijn hele familie was vermoord door mijn ouders en de familie Laiyem. Ze vochten tegen de vampier maar door het engelen geluk had hij bijna gewonnen, mijn vader had zichzelf opgeofferd net als Carz Laiyem om mijn moeder en Jada Laiyem te redden. Nu werd er veel meer op de engelen en elfen gelet, maar allebei de wezens zijn zeldzaam en erg handig dus ze worden niet om het kleinste dingetje vermoord.
Alleen demonen en geesten worden overdag vermoord. Er bestaan veel verschillende demonen, er zijn bijvoorbeeld demonen die in een mens kunnen veranderen. Dat zijn ook meteen de sterkste demonen, ze kunnen onzichtbaar worden net zoals wij niet zichtbaar kunnen zijn voor de mensen. Maar bij demonen kost het veel meer moeite als bij ons.
Er zijn ook demonen die gewoon op monsters lijken. Dat zijn bijvoorbeeld misvormde beesten. Of dieren die extreem snel evalueren en er dus heel raar uitzien.
Monsterjagers evalueren ook, maar bij ons valt het niet op aan ons uiterlijk. Als wij evalueren doen wij dat meestal in kracht. Dus daarom krijgen we ook zelf steeds sterkere gaven, of wordt onze kracht beter. Soms veranderen we ook in uiterlijk dan worden we bijvoorbeeld groter, dat is heel weinig voorgekomen. Maar op een dag was ik zomaar vijftien centimeter gegroeid, dat was wel erg handig want ik was altijd tien centimeter kleiner dan Mayden. Maar door die evaluatie, die alleen ik trouwens had, was ik nu groter.
JE LEEST
Chosen. (Nederlands) *On Hold*
FantasyIk ben Siën Merches, een jongen die uitverkoren is om een monsterjager te zijn. Mijn leven staat helemaal over de kop als er rare bemantelde personen op mijn deurkomen die zeggen dat ik uitgekozen ben om mee te vechten in de grootste oorlog die...