Hoofdstuk 13. (opzoek.)

103 6 16
                                    


ik draag dit hoofdstuk op aan Jannick Donker, omdat hij altijd op mijn verhalen stemt en reageert, en altijd positief is over mijn verhaal!

___

Siën.

 

   Nadat Bri meegenomen was door die demon, had ik Aliess meegenomen naar mijn huis. Daar had ze me alles verteld over Joey, zoals ze de demon de hele tijd noemde.

   Ze vertelde dat Joey zei dat hij een goede demon was, dat er twee verschillende soorten demonen waren, de “goede” zoals Joey. En de “slechte”. De goede deden mensen geen pijn, maar werden wel aangezien als slechte demonen. Daardoor werden, ook de goede demonen vermoord door de “verschrikkelijke” monsterjagers zoals ik. Haha, wat een Bullshit.

   Joey had Aliess ook wijsgemaakt dat wij monsterjagers de slechte personen op de wereld zijn, dat wij ieder raar wezen als in vampiers weerwolven, en heksen zomaar vermoorden. Terwijl wij de personen zijn die alleen de slechte wezens vermoorden. We vermoorden soms onschuldige mensen, maar dat is dan niet omdat wij dat graag willen. Wij doen dat om de mensen te beschermen, en zelf de heksen en andere goede wezens op de wereld.

   Sommige heksen zijn slecht, maar ik weet zeker dat Aliess dat niet is. En daarom is ze ook een van de weinige heksen die wij nog niet vermoord hebben.

   Nadat het heksje mij alles had verteld, had ik haar de waarheid verteld, over hoe het monsterjager echt werkt, en waarom wij monsters vermoorden. Ik had haar voorgesteld aan Mayden en Jays. En zo ben je een hele dag doorkomen, zonder dat ik me zorgen had gemaakt om Briënn. Ze was de hele dag bij de demonen, en ik wist dat ze het daar niet lang uit zou houden. Ook had ik geen idee waar ze haar voor nodig hadden. Ze was eigenlijk nutteloos. Als ze een engel was, dan hadden ze wat aan haar, dat zouden ze haar kracht kunnen gebruiken om van ons te winnen in het toekomstige gevecht die May aan zag komen.

   Maar nadat er op mijn deur was geklopt en Briënn daar zomaar stond, van blijdschap had ik haar opgetild en haar in de lucht rondgedraaid. Maar wat ik nooit had gedacht had was dat Joey met haar mee was.

   ‘Wat doet hij daar?’ siste ik, terwijl ik Bri achter me had neergezet.

   ‘Siën, doe hem niks.’ Zei Briënn raar genoeg. ‘Hij heeft me geholpen, laat ons naar binnen en we leggen het allemaal uit.’

   ‘Jij mag altijd naar binnen, maar voor dat monster is het zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij moet het helemaal zelf weten.’

   En zo zaten we op de bank, Aliess, Briënn en ik op de grote bank, en Joey tegenover ons op de stoel. ‘Vertel. Ik ben één en al oor.’ Zei ik.

   ‘Zoals je weet was ik meegenomen door Joey.’ Begon Bri. ‘Hij had me opgesloten, en omdat ik nog steeds verwante ben met de engelen moest één van de engelen mij redden. Ze hadden Maut gestuurd, zij was het meisje dankzij wie ik verbannen was. Ze hadden haar net als mij opgesloten. later de volgende dag zouden Maut en ik moeten vechten, één van ons zou vermoord worden, en de ander zou de engel zijn…´

   ´Wat?  En de ander wordt een engel?’ Onderbrak ik haar.

   ‘Ik wist het eerst ook niet, maar als je als gevallen engel een echte engel vermoord krijg jij de engelen krachten, en ben je weer een normale engel.’ Legde ze uit. ‘Nadat Joey mij had geholpen met dingen uitleggen, hadden we een hele middag gepraat, we zijn vrienden geworden, en ik denk dat hij niet slecht is zoals jij denkt. Nadat ik de rest van de middag alleen had doorgebracht, was het gevecht, daar had ik Maut moeten vermoorden. Dat was mij gelukt, en toen wouden de demonen mijn engelen krachten gebruiken om te winnen van jullie tijdens het grote gevecht. Maar voordat dat zou gebeuren heeft Joey mij geholpen om vrij te komen, en nu zijn we hier.’

Chosen. (Nederlands) *On Hold*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu