Happy reading 🥀
□□□
'Kuasa yang hebat harus digunakan untuk kebaikan.'
□□□
"Hm, sinyal Power Sphera dah lemah." ucap Ochoboth ketika meng-kesan sebuah gua yang mereka datangi. "Mungkin die dah lari dari tempat ni."
Boboiboy menghela nafas lelah. "Haa terlepas lagi Power Sphera ni."
"Tapi ape jadi ket sini?" tanya Yaya saat melihat sekeliling gua yang dipenuhi oleh bekas cakaran, tembakan leser dan berbatu yang terbelah.
Pemandangan dalam gua itu membuat Gopal ketakutan lalu bersembunyi dibelakang tubuh Boboiboy. "Seramnye gua ni!! Aku tak nak kena makan dengan beruang gurun Boboiboy!!" Ucapnya yang dihadiahi tatapan kesal dari Boboiboy. "Ish kau ni mane ade beruang gurun?!"
"Eh?" Beonya saat melihat sebuah alat. "Ape benda ni kapten? Ochoboth?"
Ochoboth pun berbalik dan mulai meng-kesan alat tersebut.
"Rasanya semalam ada orang datang ke gua ni." monolog Hazela saat semua tengah berdebat tentang beruang gurun.
"Maksud kapten?" Beo mereka.
"Seseorang datang ke gua ni untuk curi Power Sphera tetapi gagal." jelas Hazela sambil mengipasi dirinya.
Haaaa
"Bunyi ape tu?"
Semua menatap kearah lubang gua dan melihat bayangan seseorang mendekat.
Tolongggg
"Beruang gurun Boboiboy!!" histeris Gopal sambil mengguncang tubuh, mengusap dan menampar wajah Boboiboy dengan wajah ketakutan plus nangkring dipundak.
Yaya dan Ying menatap bayangan itu dengan wajah panik tapi jijik (?) "Ihhh!!"
Tolong
Bruk
Lalu perlahan bayangan itu berubah menjadi kaktus hidup yang terjatuh membuat mereka semua menghampiri kaktus hidup tersebut.
"Eh?" Beo semua bingung melihat sebuah kaktus hidup jatuh. "Pokok kaktus tumbang?" tanya Boboiboy, tiba-tiba pohon kaktus tersebut bangun dan meminta tolong membuat semua kaget.
"TOLONGGGGG!!"
"Aa pokok kaktus ni hidup!!"- Gopal
"Air..air!"
"Die kehausan."- Yaya menatap kasihan pokok kaktus tersebut lalu Ying dengan baik memberikan air minum miliknya sedangkan Hazela berinisiatif mengipasi pokok kaktus tu.
"Nah pak cik minum air ni."- Ying
Dengan gerakan yang gemetar serta perlahan pak cik kaktus itu meraih botol air pemberian Ying dan meminumnya.
Glek.....Glek
"Hm, nampaknye pak cik ni adalah penduduk asli diplenet gurunda ni." ujar Ochoboth sambil meng-kesan.
"Hah segarnye, terimakasih anak pokok semua dan terimakasih dah kipaskan pak cik ye anak bunga." Ucap pak cik pokok kaktus tu sambil menatap dengan tatapan berterima kasih yang dibalas anggukkan kepala oleh Hezela lalu kembali berdiri disamping Boboiboy.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy [S1] メ Reader || True identity ✔
FanfictionAku (FullName) (LastName). Gadis spesial karena bisa bertranmigrasi kedalam komik yang diminati banyak orang. Namun ada yang aneh.... Aku merasa seperti memang hidup didunia ini. Apakah aku memang tercipta didunia ini? Atau justru bener-bener bertra...