Happy reading 🥀
□□□
'Akhirnya muncul juga...'
□□□
Hari ini, terlihat Kokoci sedang berdiri didepan pesawat angkasa nya diatas sebuah tempat yang disediakan.
"Selamat pagi, semue pada hari yang bersejarah ini saye sebagai komender pasukan TAPOPS dengan suke cita mengumumkan kapal angkasa ini telah siap diperbaiki." Akhirnya sambil memakai kembali kacamata hitam.
"Hore." Seru semua para kandet dan tepukan tangan dari bangku penonton.
"Kini sudah tibe masenye untuk alih-alih pasukan TAPOPS untuk berangkat ke stesen angkasa TAPOPS." sambung Kokoci kembali membuat Boboiboy bimbang. "Err, tak boleh keh kiteorang duduk kat bumi je komender?"
"Tak bole! Kite perlu hantar Power Sphera - Power Sphera yang telah diselamatkan dan kite perlu memenjarakan kapten separo, sebelum berlepas saye ingin mengucapkan terimakasih kepade tok abah karena sudi menjaga makan dan minum kami kat bumi, TAPOPS akan sentiasa berhutang budi." Ucapnya dengan sopan membuat Tok Abah terkekeh. "Hehe tak payah berhutang budi nanti atok hantar bil."
Kokoci seketika panik. "Uhhh baiklah, ayo semua kita bergerak ke GALAXY."
"Ayoo!!!"
"Buke teleport tu sekarang Ochoboth."
"Baik!"
Heeyah!!
Sebuah sinar terpantul kaarah langit teleportasi terbuka lebar didepan mata.
"Boboiboy pegi dulu ye tok." Pamit Boboiboy pada tok abah sambil menyalami tangan tok abah. "Salam tok."
Hazela hanya tersenyum tenang dalam hati sedikit meringis mengingat dirinya tidak memliki siapapun (kurang tahu) didunia ini.
'Sebenernya Hazela punya orang tua atau saudara ga ya?'
Pikirannya bercabang hingga tiba-tiba buyar kala mendengar suara teriakkan Gopal.
"WAAAAAA!! KAPTEN TOLONGGGGG WAAAAAA!!"
Hembusan angin menerpa kala Gopal melewati nya dan masuk kedalam kapal angkasa dengan cattus mengejarnya dari belakang.
"Hehe terbaik." Boboiboy terkekeh lalu kembali berpamitan. "Oke cigku, tok abah kami gerak dulu ye, jom Ochoboth!" Ucap nya kemudian melambaikan tangan. "Bye semue."
"Bye selamat jalan." lambai balik mereka, Hazela menundukkan kepala sedikit dan melambaikan tangan lalu masuk kedalam mengikuti Boboiboy dari belakang.
Pesawat angkasa mulai naik dan melesat terbang menuju melewati portal teleportasi.
"Woahhh..." Kagum semua saat melihat pemandangan angkasa yang spektakuler.
"Aduii letihnye." Ochoboth langsung mendaratkan diri diatas kursi samping Kokoci.
"Ape yang letihnye? Bukan jauh kau teleport." Ucap enteng Gopal yang langsung diberikan tatapan kesal oleh Ying. "Haiya dah cukup jauhlah ni!"
"Haah kalau terus sampai stesen angkasa TAPOPS habislah tenaga Ochoboth nanti." timpal Boboiboy.
"Mari Ochoboth, awak perlu istirahat dan cas tenaga awak." ajak Hazela berlalu dan diikuti oleh mereka yang penasaran.
Kokoci menekan sandi untuk membuka pintu ruangan itu, setelah terbuka semua terdiam kagum.
"Huh?"
"Woah!! Tempat ape ni?"
"Silekan Ochoboth, disinilah bilik untuk Power Sphera berehat dan cas tenaga." jelas Kokoci.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy [S1] メ Reader || True identity ✔
FanfictionAku (FullName) (LastName). Gadis spesial karena bisa bertranmigrasi kedalam komik yang diminati banyak orang. Namun ada yang aneh.... Aku merasa seperti memang hidup didunia ini. Apakah aku memang tercipta didunia ini? Atau justru bener-bener bertra...