Ancaman Armada & Sinar Penamat

366 45 0
                                    

(Yang tulisannya miring berarti berbicara lewat komunikasi.)

Happy reading 🥀

□□□

'Terlalu kuat!'

.

'Aku sebenarnya...'

□□□

Sunnova stesen:

"Hah kite dah tibe disunnova stesen!" Ucap papa zola pada mereka.

"Misi berjaye! Terbaik!" Boboiboy berucap sambil mengacungkan ibu jarinya pada semua yang berbalik menatapnya sambil tersenyum.

Kokoci menghubungi mereka. "Kamu semue dah tibe?"

"Dah komender! Kami dah dapat Power Sphera ni." ujar Boboiboy sambil memperlihatkan Stealthbot pada Kokoci yang terkejut. "Heh? Power Sphera Stealthbot ke tu? Kenepe lain?"

"Die telah diubahsuai tadi saiz die lebih besar...." jawab Kaizo.

"Masih baik kami dapat bawa Power Sphera ni berkat idea dari Boboiboy dengan kuasa beltbot." Timpal (Name) duduk dikursinya.

"Bagus Boboiboy! Tahnia semue!"

Semua tersenyum mendengar ucapan Kokoci.

Tibe-tibe....

"Wei! Wei! Tengok tu!" panggil Fang pada yang lain.

"Hah? Ape die?"

"Ade ape?"

Semue menatap kearah jendela dan terlihatlah puluhan pesawat berjalan kearah Sunnova stesen.

"Banyaknye!"- Boboiboy.

"Peliknye bentuk pesawat tu."- Gopal.

Papa zola mengusap matanya tidak percaya. "Apekah mata kebenaran lapar sangat ke? Itu kapal angkasa atau piring mangkuk?"

"Memang betul macam piring mangkuk lah." setuju Ying.

Kruyuk....

"Lapar pulak bile tengok kapal-kapal angkasa tu." ucap Gopal cengengesan.

Kaizo menoleh menatap Kokoci. "Perlu ke minte bantuan pasukan TEMPUR-A?"

"Memang perlu! Kite tak boleh pandang rendah pade lanun-lanun angkasa tu!"

"Siape TEMPUR-A tu?" tanya Gopal dan Boboiboy saling pandang.

"Bukankeh kite dah gagalkan rancangan lanun-lanun tu?" tanya Yaya diangguki Ying. "Iyalah kan kite dah dapat Stealthbot?"

Kokoci mendengus. "Tanpe Stealthbot keupayaan serangan mereka dihalangkan. Tetapi itu tak memandang mereka tak menyerang."

"Nampaknye kite kene bantu mempertahankan Sunnova stesen!" ucap Boboiboy diangguki yang teman-temannya.

"Tak perlu!" potong Kokoci. "Hanye kapten Kaizo dan kapten Ivy sahaje yang akan pertahanan ini."

Huh?

"Yang lain bawe dan simpan Stealthbot ni di stesen TAPOPS!"

"Jumpe lagi." ucap Kaizo perlahan menghilang diikuti (Name) lalu muncul disamping Kokoci.

"Tapi komender--"

"Takde tapi-tapi!" potong Kokoci lagi. "Stealthbot tak selamat berade disini! Ochoboth, buke teleport kestesen TAPOPS."

Boboiboy Galaxy [S1] メ Reader || True identity ✔  Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang