Happy reading 🥀
□□□
'Aku juga lawan mu sekarang.'
□□□
"Kamu betul-betul nak lalui ujian kental TAPOPS?" Tanya laksmana tarung sambil mondar-mandir,
Boboiboy yang melihat ekspresi Fang yang sedikit khawatir langsung berbicara dengan lantang. "Ye laksmana!"
"Kamu tahu akibat jika kamu gagal ujian ni?!"
Yaya menundukkan kepala. "Kami akan didenda."
"Lagi?!"
"Er....dan akan dibuang dari TAPOPS." Ying melanjutkan.
"Hm, tau tak pe." Laksmana kembali berjalan.
"Semoga berjaya." Kokoci berucap sedikit khawatir, Boboiboy langsung memberikan jawaban menenangkan. "Hm, jangan risau komender. Kami akan lakukan yang terbaik."
Laksmana tarung langsung menatap Boboiboy garang. "Ape kamu ingat terbaik kamu cukup baik untuk ujian ni?!!" Laksmana berteriak membuat Boboiboy tersentak kaget.
"Hazela!"
"Baik laksmana!" Hazela menekan tablet nya lalu muncul hologram planet yang sedikit aneh membuat Gopal bergidik. "Ujian kental kat plenet ni?"
"Iya betul, plenet Volcania. Plenet yang penuh dengan gunung berapi dan lava panas." Hazela menjelaskan membuat semua terdiam.
"Ujian kental ni macam mane sebenarnya?" tanya Boboiboy penasaran.
"Ujian kental ialah ujian simulasi awak semua kena dapatkan Power Sphera yang berada diplenet Volcania..."
Gopal menyela. "Fyuh masih baik simulasi je.." Laksmana tersenyum sinis yang hanya dilihat oleh Hazela yang sedaritadi menatapnya.
"Dimane Power Sphera yang kena kiteorang dapatkan tu?" tanya Ying, Hazela menunjuk puncak gunung berapi. "Dipuncak gunung berapi."
"Puncak gunung berapi?!" ulang Boboiboy kaget.
"Ya simpen tenaga kamu sebelum sampai dipuncak." Kokoci berucap disusul laksmana. "Dan...ade dua pasukan yang akan terlibat, Pasukan A DAN B!"
Semua terkejut. "HAH DUE PASUKAN!!"
"Ye. Pasukan B terdiri daripadeeeee.....kamu semua!" tunjuk Kokoci pada Boboiboy dan yang lain terkecuali Fang.
"Kiteorang satu pasukan? Terbaiklah!" ucap Boboiboy Gopal bersemangat.
"Kalau macam tu mane pasukan satu lagi?" tanya Yaya.
"Pasukan A telah berada diplenet Volcania." Jawab laksmana
"Diorang dah ade kat situ?"- Boboiboy
"Hayo mesti diorang nak rebut Power Sphera tu juga." panik Ying.
"Bukan." Semua menoleh pada Hazela. "Diorang ditugaskan untuk menghalangi awak semue agar gagal dalam ujian."
"SUDAH! MASE KITE MULEKAN UJIAN KENTAL NI. Ochoboth?"
"Ye laksmana!"
Hazela menatap Fang mereka berdua saling melempar tatapan penuh arti lalu ikut masuk teleportasi diikuti oleh Boboiboy dan Gopal yang diangkut bak karung beras karena sedaritadi mereka cuma 'woah-woahan'
Plenet Volcania:
"Cantiknye plenet ni." pekik Yaya dan Ying melihat sekeliling, ya walaupun disebut planet gunung berapi tapi tempat ini memang menakjubkan apalagi warna langitnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy [S1] メ Reader || True identity ✔
FanfictionAku (FullName) (LastName). Gadis spesial karena bisa bertranmigrasi kedalam komik yang diminati banyak orang. Namun ada yang aneh.... Aku merasa seperti memang hidup didunia ini. Apakah aku memang tercipta didunia ini? Atau justru bener-bener bertra...