SUDAH hampir satu jam McLaren 750S milik Zrean terparkir elok di hadapan rumah Suffieyya. Hari ini, seperti yang dipersetujui, Zrean akan menghantar Suffieyya ke kerja dan pulang kerja.
"Ck, mana dia ni?" Gumam Zrean perlahan.
Tiba-tiba, ada seorang wanita yang likungan 60an keluar dari pintu pagar rumah kecil itu bersama seorang lelaki yang likungan 60an juga.
"Eh abang, tengok tu. Orang kaya mana datang rumah kita ni, bang? Cantiknya kereta..." Puji Puan Hafiyah.
"Entahlah, wak. Salah rumah kot. Takkanlah orang kaya datang rumah kecil kita ni, wak." Balas Encik Irfan
Pasangan itu berjalan beiringan ke arah McLaren 750S milik Zrean.
Zrean yang sedar kedatangan pasangan itu, terus membuka tingkap sebelah pemandu.
"Ya, dik? Kenapa ya parking di sini? Cari siapa ya? Adik ni salah rumah kut... Atau adik nak tumpang parking di sini?" Tanya Encik Irfan ramah.
"Erm, Miera ada tak, pakcik?" Tanya Zrean kepada lelaki tua itu.
Serentak Encik Irfan dan Puan Hafiyah membalas pandangan.
"Erm, kenapa cari anak bongsu kami, ya? Apa hubungan korang berdua? Kamu berdua ada apa-apa ke? Kamu siapanya Miera? Kenapa nak cari dia?" Soalan bertuli-tuli keluar dari mulut Puan Hafiyah. Terus Encik Irfan memegang bahu isterinya untuk menegur.
"Erk, maaf. Makcik cuma risau aje dengan anak bongsu makcik." Puan Hafiyah meminta maaf.
"Tak apa, makcik. Jadi, Miera ada? Ke, dia dah pergi kerja dengan kakak dia?" Teka Zrean.
"Erm, rasanya kamu taktahu lagi ni. Semalam, Miera accident. Ini kitorang baruje nak jenguk dia di hospital." Terang Encik Irfan.
Membulat mata Zrean mendengarkan itu.
"A-accident?!" Meninggi suara Zrean mendengarkan itu.
"Ya, semalam dia pingsan. Tapi, Alhamdulillah dah sedar. Bila ditanya kenapa jalan kaki, dia kata ada kawan dia nak hantarkan balik, tapi tak mucul muncul. Jadi, petang semalam kan hujan lebat? Dia berlarilah nak balik dengan badan basah kuyup kena air hujan. Dia kata time tu traffic light warna hijau, tapi ada satu kereta ni dia jalan je walaupun traffic light merah kat dia. Sekarang ni, kami nak cari tahu siapa kawan Miera yang tak bawak anak kami balik dan yang langgar Miera. Tapi, Miera taknak bagitahu siapa yang patutnya hantar dia balik. Yang langgar dia, polis sedang siasat." Terang Puan Hafiyah panjang lebar.
Terkedu Zrean mendengarkan itu. Yang patutnya bawa Miera balik itu dia! Ah, bodoh! Macam mana kau boleh lupa, Zrean Mikhael?! Rasa bersalah mula menyelubungi diri.
Terus Zrean melangkah keluar dari McLaren 750S miliknya sebelum dia memegang kedua belah tangan Puan Hafiyah.
"Ma-maafkan saya, makcik. Sayalah yang bertanggungjawab kena hantarkan Miera balik, tapi saya busy semalam. Buatlah apa-apa pun pada saya asalkan makcik puas. Nak report saya kat polis pun tak ada masalah asalkan makcik maafkan saya..." Rayu Zrean. Terkedu Encik Irfan dan Puan Hafiyah mendengarkan hal itu.
Puan Hafiyah tersenyum tawar mendengarkan itu. "Tak apalah, dik. Kami faham. Lagipun kami nak berjumpa dengan orang yang patutnya hantar Miera tu sebab nak penjelasan aje, bukan nak hukum dia."
"Bi-biar Zrean yang hantarkan makcik dan pakcik pergi Hospital." Tawar Zrean.
"Oh, nama kamu Zrean? Sedap nama." Puji Puan Hafiyah