Hii 👾
Herşeye en başından başlıyoruzz💨
Keyifli okumalar 🍃
&
'En güzel başlangıçlar en kötü sonlara gebedir.'
&
"Bir anonim halk hikayesine göre;
Tahir ile Zühre, çocukluklarından beri birbirine aşık olan iki gençtir. Tahir, bir vezirin oğlu, Zühre ise o paşanın kızıdır. İkisi de aynı evde büyümüş ve beraber büyüdükçe aşkları da derinleşmiştir. Ancak Zühre'nin annesi, bu aşkı onaylamaz ve onları ayırmak için çeşitli entrikalar yapar.Bir gün, Zühre'yi başka birine vermek isterler. Tahir bu duruma dayanamaz ve Zühre'yi kaçırmaya çalışır, fakat yakalanır. Tahir zindana atılır. Zühre ise zorla başka biriyle evlendirilmek istenir. Ancak Zühre, Tahir'e olan sevgisi yüzünden bu evliliği kabul etmez ve çeşitli yollarla evlilikten kaçar.
Arap köle yine Tahir'i fark eder ve padişaha haber verir. Padişah Tahir'i yakalattırır ve mecliste kızını anmadan üç hane türkü söylerse onu affedeceğini açıklar. Tahir iki hane türküyü söyler fakat üçüncüde Zühre'nin içeri girdiğini görür ve onun ismini kullanır.
Padişah Tahir'in boynunu vurdurmak için emir verir. Tahir boynunu vurulmadan önce namaz kılmak ister ve ruhunu alması için Allah'a dua eder. Tahir'in duası kabul olur ve oracıkta ölüverir. Tahir'in öldüğünü duyan Zühre aklını kaçırır. Saray hekimleri Zühre'ye bir çare bulamaz.
En sonunda Tahir'in etini yedirmeyi isterler fakat Zühre bunu öğrenir ve çok kızar. Tahir'in mezarına giden Zühre ruhunu alması için Allah'a dua eder ve o da ölür. Mezarda Zühre'yi ölü gören Arap köle, ona olan aşkından kendini hançerle öldürür. Kızını Tahir'e vermeyen Padişah da pişman olmuştur ama artık her şey için çok geçtir."
Konuşmam bittiğinde derin bir nefes alarak beni can kulağı ile dinleyen çocuklara baktım. Beyaz gömleğimin üzerine giydiğim koyu yeşil süveterimi çekiştirirken bir yandan da bekliyordum. Biliyorum, bir fikirleri hatta yorumları var. Dile getirmeye çekinen birileri illaki olacaktı. Genelde konuştuğu her fırsatta susturulan çocuklar bir zaman sonra yorum yapmayı bırakıyordu. Ben de elimden geldiğince konuşmalarını sağlamaya çalışıyordum.Harelerine yansıyan ışıltı içimi sıcacık yaparken kalçamı öğretmenler masasına dayayıp sağ elimi de aynı şekilde koyarak parmaklarım ile ritim tutmaya başladım.
"Bu hikayeye bir de şiir yazılmıştır. Geçende bahsetmiş olmam gerek. Yazarı kim hatırlayan var mı?" Tüm beyinlerde aynı soru yankılanırken biraz daha düşünmeleri adına başka bir soru yönelttim." Peki şiiri bilen var mı?" Bir kaç öğrenci olumsuz anlamda kafa sallarken bir kaç öğrenci de hala düşünüyordu. Beyinlerinin en iyi çalıştığı zamanlarda olmalarına rağmen hemen herşeyi unutmaları beni bazen hayrete düşürmüyor değildi doğrusu.
"Cevap yok mu?"
"Hocam ip ucu. Sufle. Kopya. Ne olursa artık."
Orta sıralardan gelen ses ile oraya doğru döndüm. Gözlüklerini düzelterek bana bakan kıza gülümsedim. Kafamı olumlu anlamda sallarken. Dudaklarımı ıslattım,şeftali tonlarındaki rujumun tadı damağımda patlarken dudaklarımı araladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İnci Tanem
Genç Kurgu"Sevme beni." Dedim acı içinde bu kadar severken, bu kadar sevilirken vazgeçmek yüreğime kızgın demirlerin girmesi gibiydi. Bal rengi gözleri titredi,elini uzattı bu kez elimi tutmak için geri çektim bu şekilde yaparak beni zorluyordu. "Sevme beni A...