Husna berjalan menuju ke rumahnya..sakit hati dengan lelaki yang melanggarnya tadi...dah langgar orang bukan nak minta maaf
.padan muka dapat nasi goreng pedas...husna tersenyum...baru kau tahu jangan nak kenakan orang je...dah langgar orang tapi tak minta maaf..Awal husna balik..emak mana?kat warung lagi ayah...bukan kamu tolong emak masak ke?husna balik dah ..tak ada orang kat warung dah...ne kenapa koyak kain ne?terjatuh tadi..ayah husna masuk dalam bilik dulu..pergilah..rehat.
ne ayah nak pergi warung kejab...kesian emak kamu sorang...husin ada tak?entah tadi ada je bancuh air..oklah macam tu..pintu semua kunci..
Husna memandang wajahnya dicermin...sakit hatinya...baik mandi..husna mandi dengan tenang..tapi wajah lelaki kerek itu muncul semula dalam.mindanya..siapa ia lelaki itu...tak pernah nampak..
wajah dahlah beku...emak ne memang senang je nak sembang entah dengan siapa..his kau ne husna pelanggan warung emak..mestilah emak ramah...selesai mandi husna baring diatas katil..ipad di atas katil itu dipandang..geram dengan bosnya..dah cuti sibuklah msg...ha..serabut..email.dibaca dan dibalas...sibuk je...nasib line internet laju hari ini...
husna mengambil cuti 4 hari kerana emak menelefon dirinya kerana tukang masak maknya bercuti...tapi baru sehari dia balik dah kena langgar dengan mamat kerek dan beku..husna sabar-sabar..
email tadi yang telah dihantar dibaca semula...hmm..apasal bos ne...husna bekerja sebagai pengurus kewangan hanya memandang skrin ipadnya...oklah..janji dah balas...orang sibuk cuti mereka sibuk suruh balas email...ipad ditutup lalu beliau keluar dari biliknya...rumah yang nampak kemas itu dikemas lagi...bosannya sorang-sorang2...
kalau takde mamat tu tadi lama lagi dia lepak...bosannya...
wei..terkejut akak...hang bila balik..tetiba je muncul.....bukan kat kedai ke tadi?ayah suruh aku teman kau...beria nak teman asal...manalah aku tahu...ayah suruh teman...emak dengan ayah nak tutup warung dah..aki baliklah..haha alasan lari...
kau asal masam je?husna menunjuk kakinya...luka..terasa nak deman pulak..bila kena ne?aku kena langgar tadi..siapa langgar..entah mamat manalah..kau jumpa orang tu nanti tunjuk kat aku...alah sikit je...kau ne husin kecoh je...adik aku kot..alah ok je..kau nak aku masak ke?aku baru makan tadi..kenyang lagi...
hang nak masak apa?rahsia..orang yang kencang duduk diam2..his kau ne...aku tanya elok2..ne merajuk ne...hehe..aku nak masak maggie..rindu nak makan maggie..haha.nak2..biat 2 telur jangan masak sangat...ok..husna berlalu...
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.