Bab 22

3 0 0
                                    

Husna...Kenapa akak?..akak nampak kamu naik kereta dengan bos tadi...kamu ada apa2 ke dengan bos?husna hanya tersenyum..orang tanya dia senyum pulak....panjang pun umurnya..hai kak rose..rajinnya bos turun kesini..

Azrul hanya memandang PA isterinya itu..saya nak berjumpa dengan puan husna..boleh?boleh2 tapi kenapa?saje..rindu..Azrul betul2lah..

betullah ne..main2 orang cakap..bos buat apa kat sini?kak rose mengulangi pertanyaannya..jumpa husna..husna mana?dalam bilik..

hai Wife jom sarapan.hubby buat apa sini...hubby tak naklah takde selera ..jom makan..kita makan kat cafe je.nak tak nak husna hanya menurut..lemah badannya..
Azrul memandang isterinya itu larat ke nak kerja..larat..kalau tak larat cutilah..

wife banyak kerjalah..sayang..husna memandang suaminya itu..
..jom... cakap nak sarapan..pandai wife tukar topik..
akak saya pergi sarapan dengan Rncik Azrul..akak nak kirim apa2..

kak rose menggeleng..takde..pelik wanita itu..husna kuar makan dengan bos?

wife nak makan apa?wife ikut..nak tu..dia tunjuk beberapa makanan yang dia inginkan..

cukup..husna mengangguk..mereka menjamu selera dan ada mata-mata memandang mereka..hubby ramai yang pandang..biarkan..tak lama lagi mereka tahu hubungan kita..ok..

dah kenyang..husna mengangguk..

husna..akak peliklah..pelik apa?husna tiba2 rapat dengan bos..

Akak..kalau husna cerita akak jangan terkejut..janji..

AKAK...Encik Azrul tukan..

siapa?

Encik Azrulkan..suami husna..banyak betul kamu berangan husna..lalu dia ketawa..

tengok..saya dah cakap tapi akak tak percaya..terpulang pada akak..jangan cakap saya tak cerita..husna betul ke?betul akak..

takkan husna nak tipu..Encik azrul kot..Ceo..macam tak layak ke husna dengan Encik Azrul..

Eh hubby tak naik lagi..kak rose memandang husna dan azrul..naik dah wife tapi lupa ne..nah buah..kurangkan rasa loya..thank..husna mengukirkan senyuman..

Husna...husna tersenyum..

Akak macam tak percayalah..kena percaya akak..sebab Encik Azrul suami saya..confiuslah akak..husna tersenyum..nanti akak tunggu kad tau..betul ke ne husna..husna mengangguk..

Hubby..kenapa ne wife..nak balik..kenapa?tak larat..mai naik office hubby..hubby ada kerja tak siap lagi..

Akak saya nak balik tau..nanti kalau siapa2 cari saya suruh je kol..dokumen penting semua atas meja..lain saya jawab melalui email..

Husna nak balik..dia menggeleng..saya nak pergi bilik En.Azrul..

kenapa?husna berlalu..budak nekan..

husna tersenyum..

Pa azrul melihat husna kerap masuk ke bilik Ceo terasa amat pelik..kenapa akauntan ini selalu masuk ke bilik ceo..

Hubby..Pa hubby tengok saya pelik..biarkanlah..nak peluk boleh tak..tak laratlah..nak balik..wife duk sini..husna menggeleng..tak nak..nak peluk..husna memeluk suaminya itu..beberapa minit kemudian dia melepaskan wanita itu..gitu je lepaskan hubby..hubby cakap siap cepat kita balik..wife duk sini..

Wife bangun ..jom balik..dah solat ke?dah asar ke?belum..zohor dah solat ke?husna mengangguk..jom balik..jom..penatlah hari ne..penat sangat ke?husna mengangguk..penat tunggu hubby siap kerja..arine kita balik rumah bonda tau.esok dari rumah bonda kita terus ke butik..

Emak kat kampung semalam hubby dah kol..emak ikut..Wife tak sempat nak bagitahu emak..takpe hubby dah bagitahu..hubby tengok.wife penat sangat..kan penat tapi tak buat apa pun..Azrul ketawa..penat bawak anak hubby..

Husna tersenyum..dia memandang suaminya.terima kasih hubby sebab hadir dalam hidup wife..kepala isterinya itu digosok..terima kasih jugak sebab sanggup terima mamat naik motor ex5 lama..mereka sama2 ketawa..

Suka tengok hubby yang merendah diri..harta dunia je wife..kebetulan jalan kampung kecil..ingat semak yang kita kena tangkap.dengan tok ketua tu..tu jalan pintas nak pergi tapak projek hubby..kalau naik kereta 20 minit..jauh..husna ketawa...comel..pulak..wife nekan..

Ia wife tau jalan tu sempit tapi jalan pintas..tahu pun..tapi kenapa menipu macam buruh kasar..mana ada hubby menipu..dah dia bagi topi kuning hubby pakailah..baju penuh simen...pulak tu..hehe dari lepak2 hubby tolonglah..takut tinggal terbengkalai lagi..

Kamal pun dah bising bila nak balik sana..wife..minggu ne kita balik sana tau..wife ikut ke?kita uruskan sekali majlis sanding..husna mengangguk setuju..mesti emak terkejut abang siapa nanti..

lelaki ituWhere stories live. Discover now