wife..
saya nak balik kampung?husband..
baliklah..wei kau asal tiba2 bangun ne terkejut aku?senyum sorang2..aku senyum..ne cerita ne kelakar..
sabar azrul..jangan nampak.sangat...asal nak balik..hehe.rindu akulah tu..tetiba je..ajak balik sekali tak nak..azrul tersenyum..tengok kau senyum lagi..
Mana ada aku senyum..kau nak gerak esok kul bape?awal pagi..kenapa?Aku tanya je..
pagi sabtu itu azrul menuju ketapak projek..Alhamdulilah nampak perjalanan kerja berjalan dengan lancar..seronok ytinggal dikampung ini..suasana yang nyaman membuatka hatinya tenang..sennag asyik azruk melayan perasaan telefonnya berbunyi..
wife..
husband...husband..
sampai dah ke?Azrul tersenyum..wife..
wife dah ada kat warung mak..said aku balik dulu..petang aku datang
.tengok budak2 buat kerja..baik bos...awal balik bos..akau balik kejab nanti datang balik..ada hal kejab..apa2 nanti kau roger2 aku..
Azrul meluncur laju denga motor ex5nya..lajunya aku bawa..haha..nak jumpa husna..rindu pulak 3 hari tak jumpa..
Hai..Azrul nak makan ke?.matanya mencari..husna..mana pulak..tadi cakap.kat warung..
hmm..eh keluar pun..awak..husna terasa ingin menyalami lelaki itu..entah kenapa di terus berada di sini..
Laju dia menempah tiket..tapi tahan husna jangan nampak sangat..husna hanya memerhati suaminya itu..beliau memandag suaminya sekali lagi..rindu husna dengan suaminya itu..husna memandang wajah suaminya itu..Azrul memandang sisterinya itu..malu tuk menegur isterinya dihadapan emak mertuanya..
husna..husna tersenyum..hai awak....kamu hai je laki kamu..salam..nak tak nak akhirnya beliau menyalami lelaki itu..berdebar jantung husna..sejuknya tangan..macam masa angkat nikah semula..tertibnya..awak nak makan ke?boleh jugak..macam biasa..tapi tak nak pedas..
Mak kiah pelik dengan kelakuan kedua-dua pasangan itu...
Husna masuk ke dalam dapur lalu memasak makanan untuk lelaki itu..hmm..masak husna jangan fikir lain..tangan yang dipegang oleh Azrul tadi dicium..kau dah kenapa husna bisik hati kecilnya...
siap..balik naik apa?husna memandang suaminya itu..flight..tersenyum..pandai..duit dalam akaun lebih..thank tau..merasa naik flight..sama2..makanlah..tadi cakap lapar..duduklah teman..
cuti sampi hari apa?isnin ..kenapa balik?rindu kat husband ke? husna hanya tersenyum malu..
mamat nekan..makanlah..ok..sedap..
ayahnya cuba tengok budak berdua tu..macam ada apa2 je..biarlah..dah halalkan..hmmn..biarlah mereka kenal diri masing-masing...
Kau tak makan.husna menggeleng..sedap..sedap makanlah...macam mana projek dewan tu..Alhamdulilalah berjalan lancar..lama lagi ke tinggal sini?Azrul mengangguk..oo..kenapa?saje tanya..
ia ke?husna mengangguk..tak akan dia nak cakap yang dia akan rindu nanti..baru je kenal dah ada perasaan itu...malunya..mereka kahwin tak sampai sebulan...tapi bila suaminya itu tidak datang ke rumahnya..husna rasa kosong..padahal selama ini dia dah biasa seorang diri..
Azrul memandang husna dengan muka berkerut..kenapa ne?eh..takde apa-apa..
Hai azrul..tiba-tiba seorang lelaki tua menegur...seronok kahwin koboi..azrul memandang lelaki itu..sahabat tok ketua..seronoklah dapat makan free..provok azrul..sebab makan free kau setuju...
Husna memandang lelaki dihadapannya itu..pakci karim kalau takde apa2 jangan ganggu kami lagi..cukup2 jadi batu api..his kau ne husna mulut..kau tak tahu ke budak bandar ne nak kikis duit kamu..kerja kontrak ada hati nak makan duit bini..Pakci cakap elok2..
Kamu tu kalau nak digandingkan dengan husna ne memang tak layak..kamu tu buruk je..
Husna memandang suaminya itu..hmm..
kalaulah pakci itu tahu kenyataan suaminya itu Ceo..apalah rasa pakci karim..mesti malu..
puas hati pakci dengan tok ketua..puas..seronok aku tengok kau..orang kaya dah nak tolak mentah2..Azrul memandang husna..baru dia faham...tok ketua menolak dia..
Apa maksud pakci?tok ketua nak buat saya jadi bini no 3 dia..husna memberitahu cerita sebenar pada suaminya itu..
Husna terasa ingin menangis..puas hati kami..korang bahagialah hingga ke anak cucu..
Pakci..karim kamu kenapa?kalau tak kacau kami lagi boleh ke?
husna dah pun kahwin..
Aku cuma tak puas hati..
Kenapa?sebab saya tak kecewa..
tu pakci nak saya cakap..
Saya redho dengan jodoh saya..husna memandang suaminya itu..
karim ketawa..eloklah tanggung orang kerja kontrak ne..dah pakci baliklah..
Kau ok?ok..kenapa mereka benci kau?
husna hanya tersenyum..macam awak dengar..sebab saya tolak lamaran tok ketua..tak sanggup saya nak jadi bini no 3..
Azrul tersenyum..kelakar muka geli husna..
Kalau dengan saya?membahang muka husna ketika ini..awak ne...
Azrul ayah minta maaf dengan perangai karim tu..dia memang macam tu..selalu mengacau husna..kamu dah kahwin dengan husna ayah lega sikit..
Takpe..selagi saya ada saya akan pertahankan husna..terima kasih azrul sudi terima anak ayah tu..mak kiah hanya memandang..walaupun anaknya telah dikahwinkan dengan lelaki biasa yang tiada kerja bagus..dia redho..lelaki muda dihadapanya itu sangat bai budi bicaranya.iah selesa dengan menantu segaranya itu..
kamu nak tambah lagi ke?tak nak..kenyang pulak..nanti nak buat kerja penat pulak.Ayah saya nak balik dulu..melekit badan ne..zrul..kalau rajin malan ne datanglah rumah....makan malam di sana..
Insyallah emak..kiah terkejut azrul memanggil dirinya emak.kamu..azrul hanya tersenyum...seronoknya orang ajak makan..his kau ne azrul..mak mertua kot ajak..husna aku balik dulu..awak nak balik dah..
Azrul melihat wajah husna mendung..kenapa ne?mata mereka bertentang..Aku nak balik site semula..budak2 sedang naik batu.boleh...malam ne aku datang rumah..boleh?husna mengangguk.hampirmenitis air matanya...jauh dia balik nak berjumpa dengan suaminya itu..perasaan rindu yang sukar untuk beliau ungkapkan..
Abang tengok tu..biarlah budak2 u..halal dah..seronok saya tengok..mak kiah memandang menantunya berlalu menaiki motosikal buruk itu..
Husna..kenapa ne?dah ge balik..penat mak tengok kamu..laki kamu pun dah pergi kerja balik ...baik emak..husna balik dulu..penat tak habis lagi...malam ne mak jemput laki kamu makan2 dekat rumah..jab ge dah habis penat masaklah apa2 untuk makan malam..baik emak...
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.