Bab 23

3 0 0
                                    

Husna balik arine abang..husna balik dengan seorang ke?balik sekali dengan suaminya..tapi katanya balik sekali dengan keluarga mertuanya..syukur saya abang..tula kiah alhamdulillah jodoh husna dengan Azrul..tula..lega saya..taklah saya risau dia kat Kuala lumpur tu sorang2..

Semua memandang kereta BMW yang masuk diperkarangan rumah keluarga husna..mak kiah yang sedang bersembang dengan suaminya terkejut dengan kemunculan kereta mewah itu..siapa tu..

Husna abang dengan Azrul..lah anak menantu mak..tersenyum mereka..

emak dan ayah ne bonda dan ayahanda saya..mereka bersalaman dan dijemput masuk..masuklah...terkejut kedua2 orang tua husna dengan panggilan tersebut..tak sangka keluar Azrul kaya orangnya..

jemput masuk akak dan abang
.mereka akhirnya membincangkan majlis perkahwinan azrul dan husna..akak saya minta maaf atas kelakuan anak saya sampai mereka kena kahwin..bukan salah anak kamu..tok ketua yang ugut mereka..

malam ne tidur mana?mailah tidur sini..mereka mengangguk setuju..tapi rumah kami ne panas sikit..takpe..kami ok je..

Husna kenapa ne?husna terasa loya bau ikan masin itu berlari ke sinki..husna..husna tak tahan bau ikan masin tu emak..lah bukan kamu suka ke?azrul yang mendengar husna muntah berlari anak ke dapur..ok tak ne?husna mengangguk..dah yah tolong emak dan bonda masak..tapi..dah2..

husna dan Azrul ada apa2 nak bagitahu..lah budak2 ne tak bagitahu lagi ke?bagitahu apa?husna mengandung..Yaallah anak emak..tahniah husna..husna tersenyum..
maaf emak husna memang nak bagitahu lepas makan nanti..tak sangka emak dah tahu awal..tengok budak bertuah ne..memang patut kita buat majlis cepat2..

husna membaringkan diri di dalam bilik..ok tak ne?husna mengangguk..pening sikit..dah rehat..biar hubby yang tolong..alah cian hubby..takde kesian2..hubby tolong sebab wife comel..his main2 pulak..alah janganlah marah...

Hubby..kenapa?thank tau tolang emak dan bonda..takpe wife..wife kan tak sihat..sayang hubby...

jemput semua makan...sedapnya kiah..makanan kampung je kak...ne pun dah cukup..insyallah bulan depan kami datang lagi..husna tersenyum..syukur dengan segalanya.

hubby nampak wife senyum..nampak je..husna ketawa kecil..suka dengan mak dan bonda..ayahaada dan ayah...terima kasih dengan jodoh ini..

KIAH ..Siapa kereta besar yang datang rumah kamu semalam...oh..tu menantu aku dengan keluarganya..bincang majlis persandingan budak2 tu..besar keretanya..tula aku terkejut menantu tu anak orang kaya..Alhamdulilah rezeki kamu..baik budaknya..sentiasa rendah diri walaupun kaya..kamu tahu rupanya  menantu kamu tu bos tapak projek dewan tu..Yallah husna tak cakap pun..bertuah budak ne..macam mana kamu tahu..si leman tu yang bagitahu..tu terkejut tok ketua..nak sangat husna tu kahwin dengan lelaki miskin..

Tula..budaknya rendah diri tak tahu pulak aku dia bos...

Azrul tu yang pakai motor ex5 tu ke kiah..ialah

bertuah husna..Alhamdulillah rezeki dia...aku pun tak tahu latar belakang Azrul tu..cuma tahu dia rajin ke surau je..kata sahabat maknya..tapi tula tok ketua sahaja perangkat budam berdua tu..Aku syukur semua budak azrul tu elok orangkan..harap macam tula..gosip pagi2 di warung mak kiah..

Wei azrul kau balik kuala lumpur ke hari ne..Azrul mengangguk..aku nak uruskan majlis aku..kenapa?kau dahlah biarkan aku handle projek ne sorang2 dekat sini?johankan ada bantu kau..husna tak sihatlah..husna tam sihat..Azrul mengangguk..sakit apa bini kau?Azrul ketawa..kena buatan orang ..wei laju kau..mereka sama2 ketawa..rezeki aku..kau bila lagi...kau jangan jodoh pun tak dapat lagi..kau grab jodoh cantik pulak tu..

rezeki aku..

lelaki ituWhere stories live. Discover now