Husna mari sini..saya nak bincang..bincang apa ia?
bincang tentang hubungan kita?
bonda dan ayahanda kena tahu tentang perkahwinan kita ini..
tujuan kita nak bagitahu?
hmm..Azrul mengeluh..
Mereka perlu tahu..tapi saya takut..nanti saya yang akan dipersalahkan..tolonglah Encik kita buat macam biasa ..buat2 tak kenal..Azrul memandang wajah isterinya itu..
So point pertama aku akan maklumkan pada family aku tentang hubungan kita..
Tapi..kena bagitahu ke?
hmm.tak nak bagitahu ke?
Tapi perkahwinan kita ne sebab terpaksa...terpaksa tapi sah..
Husna memandang lelaki itu...bagi saya masa boleh tak..ambik berapa lama kau nak...tapi jangan lama sangat...
husna mengeluh...kena jugak ke ikut jumpa keluarga awak..bonda dengan ayahanda ok..macam mana awak tahu ok ..saya...bagi saya masa...ok kalau macam tu..aku bagi kau masa...macam aku cakap tadi jangan lama sangat...baiklah..husna menunduk..
Azrul mengeluarkan ipadnya dari beg...lelaki ne tak nak balik ke?awak tak nak balik ke?jab aku nak siapkan kerja..siap aku balik..kau nak tido..pergilah tido..tapi pintu nanti macam mana?
Kau ade kunci lebih tak..bagi aku pegang..esok aku pulangkan semula..hmm..senang-senang minta kunci rumah orang..tak nak bagi takpe..ialah..cepat benar husna mengalah dengan lelaki itu...
Saya masuk tidur dulu..pergilah..Azrul meneruskan menyiapkan kerja yang tertangguh..minggu depan dia kena pulang semula ke kampung..projek tersebut masih berjalan..
Nasib kamal ada mengantikan dia..hari-hari kena jaga..susahnya..projek kecil tapi makan tenaga...susah kalau ada kes penipuan..semua orang tang terlibat sukar untuk dia percaya...
Dia sendiri terpaksa turun..arahan ayahanda di turuti..nak jadi bos kena turun padang..
ralit Azrul melalukan kerjanya tanpa sedar jam menunjukkan pukul 1 pagi..penatnya..rasa malas untuk pulang ke villa keluarganya..terasa seronok lepak di sini..tapi ..nak tak nak kena balik jugak villa hisham...
Kamu ke mana Az..bonda tak tidur lagi
.Az dari rumah isteri az.ha..apa kamu merepek pagi2 ne..alah bonda az bergurau je..janganlah marah....az keluar ambik angin...baju pun tak tukar ...Azrul hanya tersenyum..bosanlah bonda..syarikat sekarang banyak tanggung projek terbengkalai..kamu tu jangan kerja je..nanti cari pasangan hidup..bonda tengok 24 jam asyik kerja-kerja..ayahanda pun risau...Baik bonda nanti Az bawa menantu bonda balik..his budak ne ..orang cakap dia main-main...azrul hanya tersenyum..kamu ne balik awal2 pagi lepas tu tersenyum...bonda az masuk bilik dulu..melekitlah badannya..azrul berbohong..padahal dia sudah mandi di rumah isterinya tadi..isteri..azrul tersenyum..
Azrul melepaskan lelahnya diatas katil..seronok dia tidur sorang..tangannya diselang ke belakang..cantik...tapi garang...Azrul kau kenapa?..
Husna bangun pagi itu melihat tiada lelaki itu dirumahnya..elok tersusun kain pelikat diatas katil ..hmm..husna kau jangan macam-macam..tapi kehadiran lelaki itu membuatkan hatinya bergetar...getaran yang sukar untuk husna tempis..
Baik aku cepat siap...nak pergi kerja...
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.