Azrul memandang jalan..jantungnya masih lalu..kalau dia tak balik tadi belum tentu husna selamat malam ini..his kau ne azrul merepeklah..
Lambat sampi..Azrul melihat jam ditangannya pukul 1 pagi..Bonda tak tidur lagi..bonda tunggu Az..lah kenapa tunggu..wei long hang tak tidur ke?aku tengok bola..asal awal pagi baru balik..pergi mana?jumpa bini kejab..apa?kau cakap apa?
Azrul tersenyum..bini mana kau jumpa?
Azrul menepuk bahu alongnya..aku naik dulu..bonda az naik dulu..az minta maaf biarkan bonda tunggu az..az kalau ada apa2 cerita..Azrul meraup wajahnya..janji nanti az cerita..
Az ke mana bonda?entah..
Azrul memandang dirinya dicermin..bini..tersenyum sorang2..cantik..husna sangat2 cantik tadi..Azrul kau jangan macam2 tidur..
Siapa hantar ke airport..pakci mail..jaga diri elok2 kat tempat orang..lama ke kamu ke sana?kamal ada hal bonda..
Az ganti dia..hati-hati..insyaallah..
Saya dah gerak..msg dihantar pada husna..
Husna yang sedang sibuk membuat kira2 terkejut dengan msg yang dihantar..
husband...
saya dah gerak..
dengan wajah yg ceria..
hmmwife...
hati2dia balas..Azrul tersenyum...
tak sangka kau balas.
husband..
Nak kirim salam kat mak dan ayah?wife..
Jangan cerita kita jumpa kat sini..husband..
tak janji..wife...
awak!Husband
😊His tak sukalah..husna geram dengan lelaki itu..malas balas msg dah..geram....kenapa ne husna akak tengok kamu masam je..
takde apalah akak..saya pening banyak nak kira..pening sangat ke?ehh.takde..pening tgk kertas kerja ne je..dah pergi rehat..
lambat kau sampi..lambat apa biasalah..45 minit..kau yang sampi awal...aku malas nak memandu..so kereta siapa kau pinjam..hehe..aku pinjam kereta sewalah..
Kau ne..Azrul asal aku tengok kau ceria je..kau ne macam2 pulak..aku macan biasalah..wei kau tau aku selalu makan dekat warung mak mertua kau tu..tapi aku tak jumpalah bini kau..
Husband..
sampiWife...
tak balas..Kau msg siapa.kau ne sibuklah..aku bagitahu bonda aku sampai....Azrul menyimpan iphonenya..
Nak singgah warung mak mertua kau ke?kau lapar ke?mana tahu nak tegur2..
Boleh je.nanti orang cakap aku sombong pulak..
Azrul..baru balik sini ke?azrul mengangguk lalu tangan lelaki itu bersalam dengan bapa mertuanya..
baru sampai ke?Azrul mengangguk..nak minum air apa?kiah mai sini..ne azrul mai..Azrul turut bersalam dengan mertuanya..Nak makan ke?makci suruh fakrul masak..takpe singgah kejab je..baru sampai dari kuala lumpur..kejab tanya kawan dia nak minum tak..
kamal hang nak minum ke?boleh jugak..lepaklah kejab..
macam pelik je....
datang sini biasa makan je..sekarang kau dah jadi menantu makci kiah..kau jangan macam2..
aku cakap betullah..dah kau nak order cepat aku nak balik..ialah..makci teh tarik satu dengan kopi ais..ok..wei kau jumpa tak bini kau?kau ne sibuk je mulutnya..
aku tanyalah..kaukan dah kahwin..orang kahwinkan duduk sekali..aku kahwin macam mana?
aku tahu..tapi takkan sampai bila-bila kau nak macam ne..oklah macam ne ..aku sini..dia sana..hmm..cakap dengan kau ne..kau nak balik kuala lumpur bila?
esok kot..aku meeting lusa..
motor aku ok ke?motor hang tu ok je..kenapa?aku nak ge sitelah jab ge..ok je..nah airnya..minumlah makci masuk dulu..
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.