Husna awak dah siapkan laporan kewangan Syarikat..meeting kita mula hari ini pukul 10 pagi... Tengku akan turut serta..Saya dah pas pada Pa saya...En hisham tak dapat lagi..saya dah email pada semua ahli lembaga pengarah..baik2..nanti saya semak semula email..
Husna mengeluh..bila syarikat ada masalah dia yang kena uruskan..memegang jawatan sebagai akauntan syarikat membuatkan beliau tak pegang tangan..
Cik husna jom kita masuk ke dalam bilik mesyuarat..
Lelaki di kerusi Ceo itu membuatkan jantungnya berdenyut laju...
Adakah dia salah orang...Husna mengeluh..
Azrul terkejut dengan kehadiran wanita itu dipejabatnya...mcm minpi pulak ...
Tengku kenalkan akauntan syarikat kita Khairun husna..bujang lagi ne...terbatuk Azrul tika itu..sah memang azrul motor ex5..
Azrul hanya mengukirkan senyuman..akauntan rupanya..bukan calang-calang...
sesi perbentangan berjalan dengan lancar..husna hanya meneruskan taklimatnya..
Boleh biarkan kami berdua..ada beberapa isu saya nak tanya pada Cik husna..baik tengku..
Tengku nak cakap apa?wow belagaknya..saya banyak kerja lagi yang perlu saya urusan...lupa ke?
Tak...
Tak sangka akauntan rupanya..
husna hanya mendiamkan diri..duduk mana?dato harun..sorang?husna mengangguk..
boleh bagi alamat...untuk apa?nah kad kita..lupa ke?husna memandang kad di tangan lelaki itu..kad gambar dia dan lelaki itu..Ne kad kahwin..yup..macam mana?pergi pejabat agamalah...Aku tak sangka dapat jumpa kau kat sini?husna geram..ne kalau emak tahu mesti emak seronok..kami jumpa..
tak sangka kuat jodoh kita..
sibuk je nak alamat bagai..
mcm mana naik motor ex5 boleh jadi Ceo..husna mengeluh..mcm mana tukang masak boleh bertukar jadi akauntan..husna mengeluh..dia tak layak di sini...siapa dirinya nak digandingkan dengan lelaki dihadapannya itu..
Husna..Ia encik..Kenapa balik tak bagitahu..surat tak dapat ke?Azrul mengangguk..minta maaf saya kena balik pejabat dengan segera untuk perbentangan tadi..kalau tahu satu office boleh balik sama..husna memandang lelaki itu..betul ke tak?
dah kenapa mamat ne..Encik..kalau takde apa-apa saya keluar dulu...keluarlah..kad tu simpan elok-elok..
Husna kau ok tak ne?ok ..kenapa..risau kak rose..Tengku tu kalau marah bukan nak pandang kiri kanan..macam peluru cakapnya..jangan kita buat salah..hmm..husna mengeluh..kenapa selama setahun dia bekerja di sini tidak pernah bertembung dengan lelaki itu...husna mengeluh..
Lalu beliau merekakan dirinya di dalam bilik..matanya hanya menumpukan pada kad ditangannya...
Lalu di simpan rapi di dalam begnya..kenapa kena berjumpa begini...
husna dah nak balik ke? ia akak..
husna berjalan pelahan menuju ke kereta..berdebar jantungnya..macam ada orang mengekori beliau..
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.