Sejuknya pagi ne...azrul memandang langit yang telah bertukar gelap..garis langit nampak indah...indahnya suasana pagi di kampung ini...
Azrul memandang lagi...lampu jalan menerangkan jalan itu..sejuknya...best kalau kena kopi o malam2 ne...Azrul ketawa sorang2..wei azrul kau apasal gelak sorang-sorang..gila..hang ne terkejut aku...hang buat apa kat sini......
termenunglah..aku baru berangan nak minum kopi o...johan mana?dalamlah.asal...sedap jugak suruh dia buat kopi...macam budak tu nak buatkan...bergayut dengan makwe adalah..
tak habis2 bergayut habis kredit je..orang bercinta bau bunga taik ayam pun wangi...mereka ketawa..bukan macam kau...beku..ayam pun takut nak dekat..kau jangan kamal...aku pukul hang baru tahu...
tenang duduk kampung...tenangkan..aku pun tak tahu bila kita nak ke sini lagi..Kau jangan risaulah projek ne lama lagi...lama tak lama 2 tahun je..Alah kita lepak je sini..bukan orang kampung tahu kita ne siapa...
kau ne azrul semua ingat kau pekerja kontrak ...Azrul hanya ketawa..biarlah depa ingat aku pekerja kontrak senang aku nak buat koje...besar juga dewan orang ramai tu...Tula dana dari ayahanda..aku ikut je...
ayahanda kau kenal dengan orang sini ke?aku tak pasti pulak...tapi projek ne bermasalah jadi aku kenalah handle...aku malas sebenarnya tapi fikir balik duk kampung..terus setuju..
pastu kerja kau kat sana macam mana?Aku dah cakap dengan mimi kalau ada benda penting bagitahu..
macam-macam kau ne...baik lepak dekat office...tenang...tak panas..ne kau duk sini panas..pakai topi kuning..belagak macam orang biasa-biasa...haha..aku nak cari pengalaman jadi pekerja kontrak...Azrul ketawa..banyaklah kau...
Azrul memandang langit...kalau bukan sebab projek di kampung sungai belukang ne bermasalah takde dia ke sini...Azrul mengeluh...tapi suasana kampung ini membuatkan beliau terasa tenang...sejuk...nyaman...
Wei kau tak nak masuk ke azrul...tak takut...aku malaslah dengar johan tu bergayut..sakit telingga aku...haha..aku faham..nasiblah hang...nasib esok aku nak balik kuala lumpur...Asal...biasalah uncle kol suruh balik..kau tu bila nak balik...hmm..aku dah cakap tadi...aku nak selesaikan masalah kat sini...banyak pekerja yang lari...
Hmm...tula...Azrul memandang kamal...selesai semua masalah dekat sini aku balik..aku dah sewa rumah...dah pun..rugi je..jauh kot nak ulang alik..kau cakap kat ayahanda aku ..aku ok je kat sini...smlm aku dah kol...kau ne...macam larikan diri dari sesuatu...kau fahamkan..aku tak suka projek yang macam ne...tapi aku terpaksa selesaikan ..
YOU ARE READING
lelaki itu
Romancehadirnya lelaki itu tanpa di pinta..lelaki itu umpama lahir dari cerita dongeng..lelaki itu..cinta sejatinya.