Tania Alyssa terjatuh menyembah lantai yang licin itu.Thaqeef sudah panik.Rose sudah ketawa kecil ini semua idea Tania.Thaqeef mengoncang tubuh kecil Tania.Namun,tiada balasan.
"Sayang! Heart! Bangun" Teriak Thaqeef.Tania hanya diam.
"Bercanda..bercanda..maaf aku cuma bercanda," Nyanyi Tania.Thaqeef sudah pucat.Dia kena prank!
"Sayang,kenapa-?" Tanya Thaqeef.Belum habis ayat Tania menyambung lagunya.
"Tolong dong jangan marah,nanti kau cepat tua" Rose sudah ketawa melihat wajah abangnya sudah pucat.Tarique menahan daripada meletus tawanya.Sian member malu!
Tidz ketawa tak berhenti lihat Thaqeef.Puan Thila sudah tercenggang.Apa jadi?
Wajah suaminya dipandang.'Tania buat hal' hanya gerakan mulut.Terangguk-angguk Puan Thila.
"Assalamualaikum" Suara yang sering didengar.Itu Mateen!Tania melihat wajah Mateen sudah kecut perut.Serius sangat!
"MATEEN,kenapa?" Tanya Tuan Thala.Mateen melabuhkan punggungnya disebelah Tuan Thala.Tangan ayahnya dicium.
"Danisya" Ringkas tapi pelik.Danisya kenapa? Tania menunggu jawapan keluar dari mulut abangnya.
"Kenapa?" Soal Puan Thila .Air kopi panas di letakkan di meja.
"Dia masuk hospital.Dia ada panic attack." Sambung Mateen.Rose dan Tania sudah menekup mulutnya.
_
SELESAI solat subuh,Tania meletak telekung di tempatnya.Thaqeef yang sudah terlentang di sofa dipandang.Suami siapa ni?Thaqeef mengerutkan keningnya.Terasa tidurnya diganggu oleh seorang.Matanya dikelip-kelip untuk melihat wajah isterinya.
Tania mencucuk pipi suaminya.Tersedar bahawa suaminya terbangun.Dia hanya senyum manis sahaja seperti tiada apa-apa berlaku.
"Why?" Suara Thaqeef masih serak.Baru bangun tidur.Biasalah!
"Nothing!" Tania melangkah keluar dari biliknya.Sempat lagi dia melambai ke arah Thaqeef.Tidz keluar dari biliknya membawa bantal kesayangannya.
Tania memandang wajah Tidz.Dia hanya melihat perilaku Tidz.Pelik.
Sumpah pelik peragai Tidz.Kebawaan budak kot?Banyaklah kau Tania!
Tania memegang perut kempisnya.Sudah 1 bulan berlalu.Cepat betul masa.Tania masih berada di hadapan pintu.
Thaqeef baru habis menukar baju.Kelihatan tubuh kecil di hadapan pintu.Rambutnya diikat tinggi.Tanpa membuang masa,Thaqeef merapatkan jarak dengan isteri tercintanya.Tangannya menjalar di pinggang kecil isterinya.
Tania perasan dengan kehadiran suaminya.Dia memusingkan tubuh kecilnya.Tangannya pula menjalar di pinggang suaminya.Tania memandang wajah kacak suaminya.
Kacaknya!
Thaqeef hanya memakai sut hitam.Matanya ditutupi dengan cermin mata hitam.Thaqeef memundukkan kepalanya bagi menyamakan ketinggian dengan Tania.
Cup!
Pipi isterinya menjadi sasaran bibirnya.Tania terkejut dengan tindakan mengejutkan suaminya hanya terkaku.Tania memukul dada Thaqeef bertalu-talu
"Habis dah make up,saya" Ucap Tania.Wajah Thaqeef dipandang lama.Tania mendapat idea untuk mengenakan Thaqeef.Srsenyuman terbit dibibirnya.
"I love you,Heart" Kata Thaqeef.Tania hanya senyum.
"I love you,Too" Tania hanya menyembunyikan mukanya.Blushing.
I-i am yours
L-lovingly yours
O-Only yours
V-very much yours
E-ever yours
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
Romance𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...