chapter 16

611 27 5
                                    

"nadira, aku rasa aku jatuh cinta untuk kali kedua lah", ujar airis sambil memainkan rambutnya.

"kayra la tu", balas nadira dihujung talian.

airis tersipu sipu malu. perasaan sukanya terhadap kayra kini kembali lagi.

"comel do dia, semalam cakap nak temankan aku sampai tido last last dia yang tido dulu", ujar airis dengan riangnya.

"ye airis fahamm faham, nampaknya hari hari la kena dengar kau bebel pasal dia ni", sahut nadira lalu ketawa.

"kau jangan lari eh, jangan tak jawab call aku, aku nak kena cerita semua benda dekat kau jugak", ujar airis.

"amboi, memang aku ni saksi cinta kau ke apa airis?".

"haah, kau kena tahu, walaupun kau taknak tahu pun. faham?".

"ye airis sayang, asalkan kau okay, kau happy kau bahagia, aku tetap support kau okay?".

airis tersengih sengih.

"thanks do nadira, aku hargai sangat sangat", ucap airis. dia memandang kearah kayra yang berjalan masuk kedalam keretanya.

"nad, aku gerak dulu tau. kayra dah sampaii".

"kirim salam dekat kayra, kalau dia sakitkan kau, bagitau je aku okay?", pesan nadira.

"baik boss, kayra takkan sakitkan aku laa", ujarnya sambil tersenyum.

airis segera menamatkan panggilannya.

"borak dengan nadira ke tuuu", soal kayra sambil membetulkan seatnya.

airis mengangguk angguk.

"nadira kirim salam", ujarnya.

kayra tersenyum. "waalaikumussalam".

"nak pergi mana ni?", soal kayra. dia memandang cermin pandang belakang itu untuk mengundurkan keretanya.

"taktau, awak nak pergi mana?", tanya airis semula.

"saya yang patut tanya, harini kan birthday awak", ujar kayra.

"ish kenapa awak ingat eh? kenapa nadira tak ingat pape pun", jelas airis sambil memeluk tubuh.

kayra tersengih.

"taktau laa, dah awak jangan fikir fikir lagi. right now, awak nak pergi mana? saya bawak je", ujarnya sambil memulas stereng keretanya.

"bayar sendiri ke awak belanja?", soal airis sambil memandnag kearah kayra.

"eii soalan apa tu sayang? mestilah saya belanja, awak tunjuk je saya bayarkan", balas kayra. dia menghentikan keretanya dihadapan pagar rumahnya itu.

kayra menongkat dagu memandang kearah airis yang masih berfikir itu.

"tengok apa?", soal airis dengan garang. dia menjeling kearah kayra.

"tengok gadis cantik dekat depan saya ni lah", balas kayra sambil tersengih.

airis membuat rolling eyesnya. saja nak buat kayra sakit hati dengan perangainya.

"decide la nak pergi mana, kang saya yang decide awak taknak pergi pulak", ujar kayra. dia membetulkan spec matanya yang terjatuh pada batang hidungnya.

"nak beli plushies, lepastu nak mainan, pastu nak makan ayam gunting, saya craving lepastu apa lagi eh?".

kayra tertawa mendengar permintaan daripada airis itu. airis segera memberikan side eye kepada kayra.

"takyahlah gelak, tadi tanya nak apa, pergi mana", marah airis. dia berpeluk tubuh dan memuncungkan bibirnya.

"eii comel tau tak, macam itik", ujar kayra sambil mencuit muncung airis.

My Stupid Girlfriend [gxg]✅Where stories live. Discover now