"sayang, sorry kita tak dapat keluar harini", ujar kayra. dia bergegas memakai jacket hitamnya itu.
"kenapa ni kayra?", soal airis. dia terpinga pinga melihat kekasihnya itu mundar mandir di kawasan ruang tamu rumah itu.
"salah sorang dari team saya kena serang. sekarang ni tak dapat dikesan", ujar kayra.
airis hanya mendiamkan dirinya.
kayra yang sudah mengikat tali kasutnya segera berdiri semula. dia berpaling kearah airis lalu memegang bahu gadis itu.
"sayang, dont go anywhere without my permission. duduk dalam rumah je tau, kunci semua pintu pagar apa yang patut, ada apa apa, call saya okay? as soon as possible", pesan kayra. dahi airis dikucup perlahan.
"okayy kayra. hati hati tau, jangan tercedera", ujar airis. pipi kayra dikucup sekilas.
kayra tersengih. "lepas semua settle, kita dating tau, byebye sayang!!".
kayra segera masuk kedalam keretanya. airis hanya melihat saja bayangan kereta volvo milik kayra itu beredar dari kawasan rumah.
airis mengeluh perlahan. pintu rumah itu ditutup dan dikunci rapi. apalah nasib dia, nak date pun cancel last minute. itula, siapa suruh bercinta dengan inspektor? HAHAHAHA
NAJIHAH memandang kearah kayra. kayra sedang meneliti setiap plate number kenderaan yang lalu lalang itu.
"kau pasti ke tempat ni?", soal najihah.
"haah, giselle cakap dekat sini dorang melepak selalu", balas kayra.
"mana giselle?", soal najihah lagi.
"dia memantau dekat belakang bangunan ni dengan anak anak buah dia", jelas kayra. dia meneliti beberapa orang lelaki yang menunggang motosikal itu.
"jarang kan kita buat mission sekali dengan unit siasatan jenayah 2", ujar najihah. dia berasa teruja kerana akhirnya, dia dapat juga berjumpa dengan kumpulan yang paling private dalam bahagian siasatan jenayah itu.
"macam dorang", ujar kayra. dia mematikan enjin keretanya. wajah najihah dipandang.
"aku masuk dulu, sebab ada sorang dah masuk tadi. kau masuk bila geng geng dorang semua masuk. jangan lupa, letak tracker dekat setiap moto", arah kayra.
"siap captain!!", balas najihah sambil tabik kearah kayra.
kayra segera keluar dari keretanya lalu berlari masuk kedalam restoran tersebut. sebaik saja masuk, kayra melilau kearah sekelilingnya mencari kelibat mat moto itu.
sebaik saja mendapat targetnya, dia segera duduk dikawasan yang tidak jauh dari meja mat moto tersebut.
"macam mana?", soal giselle melalui radio earpiece itu.
kayra memerhati sekilas kearah sekumpulan lelaki yang baru masuk itu.
"dorang berlima, duduk dalam restoran ni. meja paling hujung tepi dinding dan agak tertutup", jelas kayra.
"najihah ada ambik number plate motosikal tak?", soal giselle lagi.
"dah", balas najihah dihujung talian.
"nice, now korang perhatikan aje mereka. kalau dorang gerak, terus roger", ujar giselle.
kayra melambai kearah najihah yang baru saja masuk kedalam restoran itu.
"hi sorry lambat", ujar najihah. dia memandang kearah meja yang paling hujung dan agak tersorok itu. kelihatan sekumpulan geng motor itu sedang bergelak ketawa.
"kalau kita tumpaskan separuh disini, nanti dekat tempat dorang mesti ada separuh lagi kan?", tambah najihah.
"inspektor najihah, jangan buat hal eh", sahut giselle dari hujung talian.
YOU ARE READING
My Stupid Girlfriend [gxg]✅
Romance[COMPLETE] macam biasa, author tak pandai buat description warning!! gxg content, read at ur own risk!!