chapter 26

803 29 10
                                    

giselle menyedarkan dirinya. matanya dibuka perlahan lahan. cahaya lampu bilik ward itu menusuk masuk kedalam matanya membuatkan dirinya sukar untuk membuka mata.

pergerakkannya terhad dek kerana perutnya tercedera. begitu juga dengan lengannya.

giselle menoleh kearah irene yang tertidur sambil duduk itu. perlahan lahan dia mengusap kepala irene.

giselle mencapai phonenya. kelihatan gambar dirinya dan irene pada lockscreen phonenya itu. dia tersenyum seketika sebelum membaca satu persatu notification pada notification bar itu.

matanya tertumpu kearah message yang dihantar oleh irene dua hari lepas. seketika dia jammed, dia tak sedarkan diri untuk dua hari ke?

ibu jarinya segera menekan message yang dihantar oleh irene itu.

hey, my brightest star. i know its kinda awkward to send this messages, but i have to. i actually thinking about this almost everyday, every hour, everytime so i think, this is the suitable time for me to say about this gee.

i still love you, like the first time we met, like the first time we fell in love with each other, im sorry for what i have done 10 years ago, i shouldnt hurt your feelings sayang. i shouldnt let you go that time. i know, its been 10 years and right now you still loving me like you always did. even what have i done to you, you will always be there for me and support me no matter what.

sayang, can we get back? i miss you so much!! i know its kinda weird and awkward but i want you to know that my love for you will never end. im sorry for all the things that i've done to you, but this time, im serious with you, i promise you, sayang.

air mata giselle jatuh membasahi pipinya. dia menangis teresak esak. 10 tahun bukanlah jangka masa yang kejap, namun dia masih menyimpan rasa sayangnya terhadap irene yang merupakan first lovenya itu.

dia tidak menyangka yang irene akan memilih dirinya berbanding orang lain.

"gee? are you awake?", soal irene sambil menggosokkan matanya.

giselle segera mengesatkan airmatanya yang jatuh itu. nafas ditarik perlahan lalu dia tersenyum kearah irene.

"why are you crying sayang? awak sakit ke?", soal irene sambil memeriksa tangan dan perut giselle.

giselle menggelengkan kepalanya lalu tersenyum.

"i read your messages", ujarnya perlahan.

irene terdiam seketika. dia baru teringat tentang perkara itu. seketika dia berasa malu. ya, sangat malu. dia yang nak pergi dari hidup giselle, dia pulak yang nak getback. tak ke taktau malu macamtu?

"maaf kalau agak tiba tiba, tapi saya tak minta pun awak terima saya dalam hidup awak balik. saya cuma luahkan apa yang saya rasa", ujar irene.

kedua belah pipi irene dipegang perlahan. giselle menatap lama wajah gadis yang amat dia sayangi itu.

"are you sure want to be with me for the second time?", soalnya.

irene mengangguk berkali kali.

"just promise me one thing then", ujar giselle. kedua belah pipi irene diusap perlahan.

"what is it gee?", soal irene.

"jangan buat saya sakit untuk kali kedua please, jangan buang saya macamtu je. saya taknak rasa sakit lagi, saya nak happy. saya nak hidup saya ni bahagia, penuh warna", ujar giselle.

irene tersenyum.

"im the colour in your life from now on", ujarnya. bibir giselle dikucup perlahan. tubuhnya dipeluk erat.

My Stupid Girlfriend [gxg]✅Where stories live. Discover now