bab 12:bertanya

4.6K 147 4
                                    

Sementara itu Shah yang berada didalam bilik menunggu isterinya yang sudah hampir 3 jam didalam bilik Murugiah tanpa sebarang berita.

Hatinya tertanya2,apakah yang dilakukan oleh Murugiah terhadap isterinya,terasa sungguh geram hatinya bila mengingati semula apa yang dilakukan oleh Murugiah terhadap isterinya,orang tua itu dengan berani melakukan sesuka hati ke atas tubuh badan isterinya,dan adakalanya Murugiah dapat melihat apa sahaja yang diinginkan dari tubuh Iffah,yang dia sendiri masih melihat secara samar2.

Kalau ikutkan perasaan bukan sahaja kaki tangan yang hinggap ke muka orang tua itu,malah dia sanggup membunuh orang tua itu selepas apa yang dia lakukan.tapi dia sedar semua itu berlaku atas kerelaan secara terpaksa dimana dia dan isterinya tidak boleh membantah apa saja perlakuan Murugiah,dan ini menyebabkan Murugiah berkuasa memperlakukan apa sahaja ke atas mereka berdua.

Sungguh dia merasa kasihan kepada Iffah kerana telah sanggup berkorban apa sahaja untuk menyelamatkanya. walaupun begitu adakalanya dia mula berasa terangsang bila memikirkan perlakuan Murugiah ke atas isterinya.alat sulitnya tiba2 berdiri tegak bila melihat ada orang lain yang memperlakukan isterinya begitu."apa yang aku buat ni,tak akan aku boleh terangsang bila melihat isteriku diperlakukan begitu"bisik hatinya yang kehairanan."adakah aku sudah tidak normal".hatinya masih tertanya2.

Sedang asyik memikirkan perkara tersebut tiba2 dia terdengar pintu dikuak,dan dia berfikir tentu isterinya sudah masuk kebiliknya,sambil dia berdiri untuk melihat,dan memang betul sangkaanya,Iffah berdiri dihadapanya dalam keadaan murung.

Melihat keadaan itu dia tidak sanggup bertanya apa yang telah berlaku,kerana dia tahu Iffah mesti telah dikerjakan dengan teruk oleh lelaki tua itu.sambil menarik Iffah duduk di tepi katil,shah memeluk isterinya.

"Sayang ok ke?"shah bertanya sambil mula memeluk tubuh isterinya,tujuanya untuk menenangkan isterinya itu.

Iffah hanya mengangguk sambil menitiskan air mata."kenapa sayang,dia ada sakiti sayang ke tadi?"tanya shah apabila melihat Iffah menitiskan air mata.

Iffah hanya mampu menggelengkan kepalanya sambil terus memeluk erat isterinya.dia merasakan dirinya teramat jijik selepas apa yang berlaku,bukan sahaja dia telah berbogel dengan lelaki lain malah dia sudah mula terangsang apabila lelaki tua itu merangsang seluruh tubuhnya.dia berasa amat malu memikirkan perkara itu.

"Maafkan abang sayang atas apa yang terjadi,kita sudah tetlanjur sayang,abang harap sayang mampu untuk bertahan"tiada apa yang dapat diperkatan kan lagi oleh shah,setelah Iffah menangis memeluknya.

"Iffah masih boleh bertahan bang,jangan risau,janji kita tidak terpisah,segala yang Iffah buat semua untuk keluarga kita,cuma Iffah agak malu bila dia memperlakukan Iffah begitu,dengan abang pun Iffah tak pernah buat macam tu,tapi abang jangan risau iffah boleh bertahan demi keluarga kita.Biarlah apa yang dia nak buat pada Iffah,semuanya Iffah sanggup asalkan kita tetap bersama."Iffah cuba untuk menguatkan semangatnya supaya dia dan suaminya dapat bertahan.

"Baiklah sayang abang akan cuba untuk bertahan demi pengorbanan sayang"meraka masing2 berpelukan untuk menenangkan diri masing2.

"Sayang tentu letihkan kena kerjakan lelaki keparay tu"?shah memulakan balik bicara setelah mereka terdiam seketika tadi.

"Haah la bang,letih juga tadi macam2 syg kena tadi dengan dia."Iffah menyahut pertanyaan suaminya.

"Hmmm ye ke,"shah kembali tertunduk dan berdebar,dalam hatinya mengharapkan isterinya menceritakan kejadian yang berlaku di bilik Murugiah tadi.

"Abang kenapa ni,jangan la macam ni,saya tahu abang kecewa dengan apa yang jadi terjadi,tapi kita tiada pilihan lain,lagipun kita dah berhanji untuk terus menghadapinya bersama,kalau nak diikutkan Iffah lagi marah dan kecewa,abang tahukan,dia berkuasa ke atas kita sekarang ni,jadi kita akur je dengan kehendak dia,moga2 semuanya berakhir dengan cepat"Iffah memujuk suaminya supaya bersabar.

perangkap perjanjianWhere stories live. Discover now