Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
Episode 5: PERSAHABATAN YANG KEKAL ABADI...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))
Fusion terus melompat ke arah Yamino Victory lalu menumbuknya tanpa henti sehingga membuatkan Yamino Victory terundur ke belakang...
Yamino Victory cuba menyerangnya tetapi Fusion mengelaknya lalu membelasahnya dan memberikan tendangan ke arah Yamino Victory sehingga membuatkan Yamino Victory terpelanting ke belakang..." Reynold; Bagus tu...
Shahrul; Sekarang kalahkannya...
Fusion: Baiklah... Orang yang akan menewaskanmu adalah aku... "
Fusion terus mengakses kekuatannya lalu melemparkan Yamino Victory ke hadapan dan mengumpulkan kekuatannya...
(( Supreme Liner Fever ))
Fusion terus melompat ke arah Yamino Victory lalu memberikan tendangan ke arah Yamino Victory sehingga mengena padanya dan meletup dengan begitu dahsyat sekali...
" Fusion: Game Clear... "
.
.
.Pada suatu hari di kelas B-2, King & keempat kawannya sedang bermain permainan video di telepon pintar mereka lalu mereka mula berlawan satu sama lain dalam sebuah permainan dan King terus memainkannya dengan penuh semangat...
" King: Oh ya...
Reynold: Aku takkan kalah kali ini...
Shahrul; kemenangan akan menjadi milik aku...Bani; Tidak, ianya adalah aku...
King: Sayangnya akulah pemenang kali ini... "
King terus mengalahkan kawan kawannya dalam permainan video lalu mereka bertiga terkejut kerana dikalahkan oleh King...
" King: Yosha... Aku menang lagi...
Bani: Ini tak adil... "
Ketika itulah, Tasya masuk ke dalam kelas B-2 lalu menghampiri King dan meminta bantuan kepadanya...
" Tasya; King...
King: Tasya, ada apa...?
Tasya: Aku nak minta bantuan kamu...
King: Bantuan aku... "
.
.
.Di atas bangunan sekolah, King & Tasya sedang melihat ke arah seorang pelajar perempuan cantik bernama Nabilah lalu King bertanya kepada Tasya tentang apa yang terjadi antara mereka berdua...
" King: Nabilah... Bukankah kalian berkawan baik...?
Tasya: Yah tapi...
(( Flashback Beberapa Jam Lalu ))
Ketika waktu rehat, Tasya sedang bersembang dengan kawan kawannya di kantin sekolah lalu Tasya melihat Nabilah berjalan di sebelah dan menghampirinya..." Tasya; Nabilah... "
Tasya terus bangun dari tempatnya lalu menghampiri Nabilah dan menyapanya...
" Tasya: Nabilah, kamu apa kabar...? "
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
Teen FictionCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...