Episode 12

15 9 0
                                    

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes

First Arc

Episode 12: KEKUATAN CINTA YANG SEBENARNYA...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))

Fusion terus melepaskan Kousen cahaya ke arah Yamino Nexus tetapi Yamino Nexus menangkis dengan tendangannya...

" Fusion: Tak mungkin...

Nexus: Rasakanlah ini... "

Yamino Nexus mengumpulkan kuasa kegelapan lalu melepaskan Kousen kegelapan ke arah Fusion sehingga membuatkan Fusion terpelanting ke belakang dan meletup dengan begitu dahsyat sekali...

" Tasya: King... "

Fusion terus kembali ke bentuk manusia semula lalu tumbang ke hadapan dan Tasya menghampirinya...

" Tasya; King, kamu tak apa apa...?

Nexus: Sekarang masa untuk balas dendam terhadap semua lelaki yang menyukai aku...

King: Hentikannya... "

.
.
.

Pada suatu malam di sebuah lokasi, sekumpulan remaja lelaki sedang berkumpul di sebuah taman sambil minum minuman memabukkan lalu seorang wanita datang menghampiri mereka dan mereka pun mula mendekatinya...

" Lelaki: Hai...

Lelaki 2: Kamu nak bermain dengan kami tak...?

Lelaki 3: Betul tu... Kamu nak berseronok tak...? "

Ketika itulah, Kajol mula berubah menjadi Yamino Nexus lalu mencekik leher mereka dan melemparkan keduanya ke hadapan...

" Nexus: Kalian para lelaki, takkan aku maafkan... "

Nexus terus mencekik satu lelaki di hadapannya lalu melepaskan sinaran mata pada lelaki itu sehingga membuatkan lelaki itu meleleh sepenuhnya...

.
.
.

Pada suatu hari di hotel penginapan mereka, Shahrul & Bani terkejut mendengar dari King bahawa perempuan yang disukai Reynold ditangkap olehnya...

" Shahrul: Apa...? Reynold diculik oleh perempuan itu...?

King: Yah...

Bani: Sekarang dimana dia berada...?

King: Dia bersama perempuan itu sekarang...

Shahrul; Kamu kena selamatkan Reynold...
King: Itu dia... Perempuan itu berubah menjadi monster yang kuat dan aku tak dapat mengalahkannya...

Bani: Kamu tak boleh menyerah, kami percaya awak boleh selamatkan dia...

King: Terima kasih... Aku akan selamatkan Reynold walaupun aku harus hancurkan perempuan itu juga... "

King sedang berjalan jalan seorang diri di sebuah taman lalu duduk seorang diri di bangku dan memegang kesemua Heroes Fusion Card di tangannya...

" King: Minna, apakah kalian rasa aku boleh selamatkan Reynold...? Kekuatan kita tak cukup kuat mengalahkannya... "

Tasya mula datang menghampirinya lalu King menoleh ke sebelah dan melihat ada Tasya berdiri di sebelahnya...

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New HeroesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang