Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
Episode 13: MUSUH KUAT TERLAHIR! KELAHIRAN X-HEROES...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.Pada suatu malam di tengah kota, Fusion & Mirai sedang berhadapan dengan Yamino Belial lalu mereka cuba menyerangnya tetapi Belial menangkis dengan Giga Battlenizer dan menyerang mereka sehingga membuatkan mereka terundur ke belakang...
Belial terus melepaskan serangan ke arah mereka sehingga mengena pada mereka lalu terpelanting ke belakang..." Fusion: Dia sangat kuat sekali...
Mirai: Yah...
Belial: Hahahaha...
Fusion: Kalau begitu... "
Fusion memasukkan Hikari & Gaim Heroes Fusion Card ke dalam Drivernya lalu menarik pemicu pada Drivernya dan berubah menjadi Ultraman Fusion Sengoku Slasher...
(( Sengoku Slasher ))
Fusion terus memecut menuju ke arah Belial lalu menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Belial terundur ke belakang...
Mirai terus berubah menjadi Kamen Rider Mirai Double Custom lalu memecut menuju ke arah Belial dan menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Belial terundur ke belakang...
Belial terus melepaskan serangan ke arah mereka tetapi mereka menangkis dengan senjata mereka lalu mengakses kekuatan mereka dan memecut menuju ke arah Belial...
Mereka berdua terus menebasnya sehingga mengena padanya lalu tumbang ke hadapan dan meletup dengan begitu dahsyat sekali..." Fusion: Akhirnya kita berjaya... Masa untuk kamu ditangkap... "
Secara tiba tiba, Azie sampai ke sana lalu menangkap Belial Heroes ke dalam Blank Card dan mereka terkejut melihatnya...
" Azie: Terima kasih kerana dah memudahkan tugas aku... "
Azie terus memecut menuju ke arah mereka lalu memberikan tendangan ke arah mereka sehingga membuatkan mereka terpelanting ke belakang dan Revice Heroes Fusion Card terjatuh di hadapannya...
" Azie: Dua kekuatan iblis, ini yang aku perlukan... "
Azie terus menyatukan ketiga Fusion Card ke dalam tubuhnya iaitu Blazar, Belial & Revice Heroes Fusion Card lalu mengubahnya menjadi Yamino Trinity...
" Fusion: Apa...?
Mirai: Dia menyatukan ketiga Fusion Card ke dalam tubuhnya...
Trinity: Ini adalah bentuk terkuat dari para Yamino lainnya, Yamino Trinity... "
Yamino Trinity mula melepaskan serangan kegelapan ke arah mereka sehingga mengena pada mereka lalu terpelanting ke belakang dan kembali ke bentuk manusia mereka...
" Mirai: Kekuatan ini seperti Fusion & Go...
King: Yah...
Trinity: Sampai jumpa lagi... Hahahaha... "
.
.
.Pada suatu hari di sekolah tinggi Raja Isteri Pengiran Hajah Saleha, King, Izzat & Tasya berada di pondok sekolah sambil minum secawan teh lalu berbincang mengenai kejadian semalam...
" King: Tak sangka dia akan berevolusi...
Izzat: Yah...
Tasya: Menggabungkan tiga Heroes menjadi satu... Sepertinya dia melebihi kekuatan kamu, King...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
Teen FictionCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...