Episode 6

19 17 2
                                    

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes

First Arc

Episode 6: MUSUH BERBUYUTAN SEJAK LAMA...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))

Yamino Kiva terus melepaskan serangan ke arah Fusion tetapi Fusion mengelak dengan begitu pantas lalu melepaskan tembakan cahaya ke arah Yamino Kiva sehingga mengena padanya...
Fusion terus melilit tubuh Yamino Kiva dengan ekor rubah lalu Fusion terus mengakses kekuatannya dan melakukan gerakan terhebatnya...

(( Luna Miracle Fever ))

" Fusion: Full Moon Miracle... "

Fusion terus melepaskan sinaran cahaya ke arah Yamino Kiva sehingga mengena padanya lalu menenangkannya dan ianya kembali ke bentuk manusia semula...
Fusion terus menangkap Kiva Heroes ke dalam Blank Card lalu meleraikan Henshinnya...

.
.
.

Pada suatu malam di kawasan pergunungan, Fusion sedang berhadapan dengan Yamino Gaim di dalam kawasan hutan dengan bentuk Dimension Slugger lalu Fusion cuba menyerangnya tetapi Yamino Gaim menangkis dengan pedangnya dan menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Fusion terundur ke belakang...
Yamino Gaim terus melepaskan bilahan oren kegelapan ke arah Fusion sehingga mengena padanya lalu menebasnya sehingga membuatkan Fusion terpelanting ke belakang...

" Fusion: Kuat betul dia... "

Ketika itulah, Mirai datang dengan menyerang Yamino Gaim sehingga mengena padanya lalu terpelanting ke belakang...

" Fusion: Kamu...

Mirai; Biar aku uruskannya... "

Mirai terus memecut menuju ke arah Yamino Gaim lalu Yamino Gaim cuba menyerangnya tetapi Mirai menangkis dengan pedangnya dan menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Yamino Gaim terundur ke belakang...

" Mirai; Inilah penamatmu... "

Mirai mengakses kekuatannya lalu mengumpulkan kuasa dan melepaskan bilahan cahaya ke arah Yamino Gaim sehingga membuatkan Yamino Gaim meletup dengan begitu dahsyat sekali...
Mirai terus memegang Blank Card lalu menangkap Gaim Heroes ke dalam Blank Card...

" Mirai: Checkmate...

Fusion: Woy, itu milik aku...

Mirai: Malangnya ianya milik aku...

Fusion: Woi, kembalikan, Izzat... "

Azie sedang berdiri di atas pohon lalu marah sebab Yamino Kaijin dikalahkan oleh Mirai...

" Azie; Ganggu saja mereka berdua, gimana aku mau laksanakan tugas aku... "

Setelah Mirai pergi dari situ, seorang lelaki misteri sedang memantau disebalik pohon lalu mula meluahkan kemarahannya...

" Mika: Izzat, aku takkan maafkan kamu...

Azie; Kegelapan ini... Sepertinya ini yang akan menjadi lebih menariknya... "

.
.
.

Keesokan harinya di bangunan sekolah tinggi, King & Tasya duduk bersama di dalam kelas lalu King mula mengeluarkan kemarahannya pada Izzat kerana selalu mengganggunya...

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New HeroesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang