Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
Episode 14: KEINGINAN BESAR SEORANG RIDER...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))
Fusion terus menggunakan kuasa telekinesis pada Trinity untuk terapung ke atas lalu terus mengakses kekuatannya dan mengumpulkan kuasa di dalam tubuhnya...
(( X-Fusion Fever ))
Fusion terus melompat ke arah Trinity lalu memunculkan sepuluh ilusinya dan kesemuanya memberikan tendangan cahaya ke arah Trinity sehingga menimbusi badannya...
Fusion terus mendarat dengan selamat lalu Trinity terus meletup dengan begitu dahsyat sekali dan Fusion terus melakukan gaya terhebatnya...
Ketika itulah, Fusion terus menangkap empat Heroes ke dalam Blank Card iaitu Orb, Build, Revice & Belial lalu Azie terbaring kesakitan di hadapannya..." Azie: Tak guna... Ingat semua ini belum berakhir... Tak lama lagi, tuan kami akan keluar dan menakluki alam semesta ini... "
.
.
.Pada suatu malam di tengah kota, Masyithoh sedang mengumpulkan energi kegelapan dari pintu kegelapan lalu memasukkan ke dalam Zi-O Heroes Fusion Card dan ianya berubah menjadi Oma Zi-O Heroes Fusion Card...
" Masyithoh: Bagus sekali... Sekarang aku memiliki kekuatan melebihi segalanya sekarang... "
Masyithoh terus memasukkan ke dalam tubuhnya lalu berubah menjadi Yamino Oma Zi-O dan ketawa seorang diri di atas bangunan...
" Zi-O: Hahahahahhahahahah... Hahahahahhahahahah... Hahahahahhahahahah... "
.
.
.Pada suatu hari di sebuah restaurant cepat saji, King, Tasya, Khai & Izzat sedang makan makanan cepat saji bersama lalu King berterima kasih kepada kakaknya kerana dah membelanja mereka...
" King: Terima kasih kak...
Khai: Tak ada masalah...
Tasya: Seronok kerana hari ini hujung minggu... Tidak ada sekolah...
King: Yah...
Izzat: Betul juga tu...
King: Izzat, aku mau tahu bagaimana kamu boleh menjadi pahlawan juga...?
Tasya: Yalah... Kamu belum pernah ceritakan...
Izzat: Aku telah didatangi oleh sosok cahaya yang memberikan Mirai HenSlasher serta menugaskan aku untuk mengumpulkan semua Rider Heroes...
King: Jadi kamu sama seperti aku juga...
Khai; kamu berjuang selama ini untuk apa...?
Izzat: Soal itu aku tak boleh beritahu...
Khai: Kenapa pula...?
Izzat: Baik kita makan dulu...
King: Yah... "
Secara tiba tiba, Heroes Riser mereka berbunyi mengesan ada Heroes berkekuatan besar di lokasi mereka lalu mereka terkejut melihatnya...
" King: Ini kan...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
Fiksi RemajaCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...