Episode 7

18 14 2
                                    

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes

First Arc

Episode 7: KASIH SAYANG SEORANG KAKAK PART I...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion... ))

" Mirai: Rasakanlah ini... "

Mirai terus melepaskan bilahan cahaya ke arah Justice sehingga mengena padanya lalu jatuh ke bawah...

" Fusion: Victory... Kiva, ike zo... "

Fusion terus memasukkan Victory & Kiva Heroes Fusion Card ke dalam Drivernya lalu menarik pemicu pada Drivernya dan berubah menjadi Ultraman Fusion Victory Vampire...

(( Victory Vampire ))

Fusion terus mengakses kekuatannya lalu menumbuk tanah sehingga membuatkan muncul serpihan batu dan membentuk menjadi penumbuk batu berapi...

(( Victory Vampire Fever ))

Fusion terus melepaskan tumbukan batu berapi ke arah Yamino Justice sehingga mengena padanya lalu terpelanting ke belakang dan meletup dengan begitu dahsyat sekali...

" Fusion: Game Clear...

Mirai: Checkmate... "

.
.
.

Pada suatu hari di atas bangunan tinggi, Masyithoh & Azie sedang berbincang mengenai kedua pahlawan yang selalu menghalang rancangan mereka...

" Masyithoh: Tak guna, mereka selalu saja merosakkan rancangan aku...

Azie: Yah...

Sarah: Janganlah risau... Lagipun mereka takkan tahu rancangan besar kita...

Masyithoh: Sekarang siapa sasaran kita pula...?

Azie: Yah...

Sarah; Jangan risau, aku dah menemukan sasaran kita di sini... Azie, masa untuk kamu beraksi...

Azie: Baiklah... "

.
.
.

Di apartment King, King sedang berbaring di atas katil sambil melihat gambar Tasya di media sosial lalu seseorang mula sampai ke apartment King dan membunyikan lonceng rumah...

" King: Sekejap... Siapa pula tu...? Tasya kah...? "

King terus keluar dari biliknya lalu menghampiri pintu rumah dan membukanya... Ketika itulah, King terkejut melihat kakaknya datang ke rumah lalu kakaknya menyapanya...

" Khai: Hai King...

King: Kakak, apa yang kamu buat di sini...?

Khai; Jadi di sini apartment kamu...? Boleh kakak masuk...?

King: Yah... Kenapa kakak datang ke sini...?

Khai: Kakak pun dipindahkan ke sekolah tinggi kamu...

King: Yakah...?

Khai: Yah... Kenapa kamu tak suka aku di sini...?

King: Tak adalah...

Khai: Jadi kakak tidur dimana...?

King: Ada bilik kosong di atas... "

.
.
.

Keesokan harinya di sekolah tinggi Raja Isteri Pengiran Hajah Saleha, King & Khai sampai ke sekolah bersama sama lalu ketiga kawan King datang menghampiri mereka dan terkejut melihat ada perempuan cantik di sebelah King...

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New HeroesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang