Episode 4

24 17 0
                                    

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes

First Arc

Episode 4: MELINDUNGI GYM KESAYANGAN! PENGGUSTI HARAPAN...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))

Mirai terus memasukkan Blade Heroes Fusion Card ke dalam Mirai Henslasher lalu mengakses kekuatan Blades dan berubah menjadi Kamen Rider Mirai Blades Custom...

(( Rider & Go ))
(( Kamen Rider Blade ))

Mirai terus memegang dua senjata lalu memecut menuju ke arah Ex Aid dan menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Ex Aid terundur ke belakang...
Mirai terus mengakses kekuatannya lalu mengumpulkan kuasa dan melepaskan serangan ke arah Ex Aid sehingga membuatkan Ex Aid meletup dengan begitu dahsyat sekali...

"Mirai; Checkmate... "

.
.
.

Pada suatu malam di atas bangunan, Masyithoh & Azie berada di atas bangunan lalu ketua mereka iaitu Sarah mengarahkan mereka untuk menciptakan lebih banyak Yamino Kaijin...

" Sarah: Masyithoh... Azie... Aku nak kalian ciptakan lebih banyak Yamino Kaijin...

Masyithoh: Tapi ada halangan yang selalu ganggu kita...

Azie: Maksud kamu, Ultraman & Kamen Rider...?

Sarah: Jangan risau... Tak kira apa pun mereka buat, ianya tak menjejaskan rancangan besar kita untuk membuka pintu kehancuran...

M/A: Baiklah... "

Di sebuah lorong gelap berhampiran kelab malam, seorang lelaki bertubuh besar sedang berjalan di lorong lalu melihat ada di sana dan mula mengamuk seperti membelasah sesiapa saja di sana...
Setelah selesai membelasah orang, Azie mula sampai ke sana lalu mensapanya...

" Azie; Sungguh brutal sekali seperti heiwan buas... Akan ku berikan kekuatan kamu perlukan... "

Azie terus memegang Victory Fusion Card lalu memasukkan ke dalam tubuh lelaki berotot tersebut dan mengubahnya menjadi Yamino Victory...

(( Victory ))

.
.
.

Pada suatu hari di kelas B-2, King sedang membaca buku novel cinta seorang diri lalu ketiga kawannya menghampirinya dan mengajaknya untuk pergi ke gym bersama...

" Shahrul: King, ayo kita pergi ke gym...

King: Malasku... Aku nak baca novel ini...

Bani: Kata kamu, esuk nak pergi ke gym bersama...

Reynold: Betul tu...

King: Sorrylah hari ini aku tidak dapat pergi...

Shahrul: Kalau begitu, kami beritahu Tasya kalau kamu suka dengannya...

Reynold; Yah...

Bani; Ayo kita pergi cari Tasya...

King: Eeehhh, tunggu dulu... Baiklah, aku akan ikut juga...

Shahrul: Macam tulah...

Bani; Nanti petang setelah sekolah ya...

King: Baiklah... "

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New HeroesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang