Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
Episode 10: PERSAHABATAN & CINTA...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.Pada suatu hari di sekolah tinggi Raja Isteri Pengiran Hajah Saleha, Tasya mula pergi ke kafeteria sekolah lalu menemukan kawan kawannya di sana dan duduk bersama mereka...
" Tasya: Kalian...
Amira: Tasya, ada apa...?
Afareena: Kamu nak ajak keluar malam ini...?
Tasya: Tak juga... Sebenarnya aku mau beritahu kalau aku akan pindah sekolah...
All: Apa...?
Nabilah: Kamu mahu pindah...?
Tasya: Yah...
Ilyana: Oh ya, bagaimana dengan King...? Kamu belum beritahu dia...?
Amira: Kalau dia tahu, dia pasti akan sedih...
Tasya: Yah... Aku belum beritahu dia lagi... "
Ketika itulah, salah satu sahabat King iaitu Shahrul mendengar perbualan mereka dan pergi menemui King di kelas...
Di kelas B-2, King, Reynold & Bani sedang bermain permainan video bersama lalu Shahrul sampai ke kelas dan datang menghampiri mereka..." Shahrul: King... King...
King: Shah, kenapa ni...?
Shahrul: Aku dengar sesuatu dari Tasya, katanya dia nak pindah sekolah... "
Dalam seketika, King terus terhenti bermain permainan video setelah mendengar Tasya akan pindah sekolah...
" King: Betulkah Tasya kata begitu...?
Shahrul: Yah...
King: Tak mungkin, aku akan kehilangan dia lagi...
Bani: Jangan menyerah...
Reynold: Mungkin ini masa untuk meluahkan isi hatimu sebelum dia pergi...
King: Yah... Betul kata kalian, aku tak boleh lepaskan peluang ini... Aku dah lama menyimpan perasaan ini tapi kali ini aku akan lakukannya... "
.
.
.Setelah waktu sekolah, King sedang menunggu Tasya di hadapan bangunan sekolah lalu Tasya mula keluar dari bangunan sekolah bersama kawan kawannya dan melihat ada King di hadapan...
" King: Tasya...
Tasya: King...
Amira: Kami pulang dulu ya...
Tasya: Baiklah...
King: Tasya, aku menemukan isyarat Heroes di suatu lokasi... Mau ikut aku tak...?
Tasya: Baiklah...
Izzat: Yoh, kalian... Kalian nak ke mana...?
King: Memburu Heroes...
Tasya: Kami pergi dulu ya...
Khai: Mereka berdua sangat cocok bersama...
Izzat: Yah... "
Mereka berdua terus berjalan menuju ke arah sebuah kilang terbiar lalu masuk ke dalam kilang terbiar dan mencari keberadaan Heroes tersebut...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
Teen FictionCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...