Episode 1

43 27 4
                                    

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes

First Arc

Episode 1: TIGA! KUUGA! FUSION & GO...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

(( Sipnosis Cerita ))

Pada suatu hari di ruang Multiverse yang sangat luas, terjadi peperangan antara cahaya & kegelapan dimana dipihak cahaya terdapat pahlawan legendaris iaitu Ultraman, Kamen Rider, Super Sentai & Armor Heroes yang berhadapan dengan para kaijin menakutkan bernama Beyojin... Kesemua pahlawan keadilan sedang bertarung dengan kesemua Beyojin yang cuba memasuki alam semesta yang sangat banyak lalu mengalahkan kesemuanya...
Ketika itulah, sosok kegelapan gergasi muncul di hadapan mereka semua lalu melepaskan serangan ke arah mereka semua sehingga membuatkan mereka semua terpelanting ke belakang...
Zabeyond; Hahahahahhahahahah... Lenyaplah wahai pahlawan sekalian...
Zabeyond terus melepaskan sinaran kegelapan ke arah kesemua pahlawan sehingga membuatkan kesemuanya berubah bentuk yang dinamakan Heroes...
Ketika itulah, sosok cahaya gergasi muncul di situ lalu cuba menyerang Zabeyond tetapi Zabeyond menahan dengan kedua lengannya...
Mereka berdua terus melepaskan serangan ke arah satu sama lain sehingga keduanya bertembung lalu meletup dengan begitu dahsyat sekali...

.
.
.

Beberapa tahun kemudian setelah kejadian itu di planet bumi, King sedang menaiki motosikal menuju ke arah sekolah tinggi Raja Isteri Pengiran Hajah Saleha lalu sampai ke sana dan meletakkan motosikalnya di kawasan letak kereta...
King terus turun dari atas motosikal lalu kawan kawannya datang menghampirinya dan menyapanya...

" Shahrul; King...

King; Selamat pagi bro...

Reynold: Awal kamu datang kali ini...

King: Sudah tentulah...

Bani; Tentu kamu nak jumpa dengan pujaan hatimu kan...

King: Taklah, aku dan Tasya cuma berkawan saja...

Shahrul: Yalah tu, kami tahu isi hati kamu tu...

King; Dahlah, kalian dah siap kerja sekolah semalam...?

Reynold; Sudah...

Bani: Baiklah, kami masuk ke dalam dulu ya...

King; Yah, jumpa kalian nanti di kelas.... "

Sebaik saja mereka bertiga pergi menuju ke bangunan sekolah, seseorang mula menghampiri dari belakang lalu mengejutkan King sehingga membuatkan King terperanjat...

" Tasya: King...

King: Kamu...

Tasya: selamat pagi, King... Kamu baru sampaikah...?

King: Yah...

Tasya: Oh ya, karang mari kita makan bersama sama di sebuah restoran cepat saji bersama waktu rehat...

King: Baiklah...

Tasya: Aku masuk dulu ya...

King: Oke, nanti aku menyusul... "

Ketika itulah disebalik pohon, dua makhluk kecil muncul memantau King dari jauh lalu cuba mengikutinya...

.
.
.

Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New HeroesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang