Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
EPISODE 16 ( LAST ): BERJUANG DEMI MASA DEPAN MANUSIA...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.(( Sejauh ini di Chou Ultraman Fusion ))
" Fusion: Rasakanlah ini... "
Serangan Fusion terbang menuju ke arah Degel tetapi Degel menangkis dengan pedangnya lalu melepaskan bilahan kegelapan ke arah Fusion sehingga membuatkan Fusion terpelanting ke belakang...
Mirai terus memecut menuju ke arah Degel lalu melepaskan bilahan cahaya ke arah Degel tanpa henti sehingga membuatkan Degel terundur ke belakang...
Degel mula menyerangnya lalu melepaskan serangan ke arah Mirai sehingga membuatkan Mirai terpelanting ke belakang..." Mirai: Mari kita kalahkannya bersama sama...
Fusion: Yah... "Mereka berdua terus mengakses kekuatan mereka lalu melompat ke arah Degel dan memberikan tendangan ke arah Degel...
Degel mula melepaskan serangan ke arah mereka sehingga mengena pada mereka lalu terpelanting ke belakang dan kembali ke bentuk manusia semula..." Tasya: King... Izzat... "
.
.
.Pada suatu hari di apartment King, Tasya mula merawat luka King di lengan sementara Khai merawat luka Izzat di wajah...
" King: Aduh...
Tasya: Tahanlah dulu... Kamu tak boleh bertarung dengan keadaan begini...
King: Yah, aku tahu... Mereka pun perlukan rehat untuk kumpulkan kekuatan...
Tiga: Tiga... Tiga...
Kuuga: Kuuga...
Izzat: Nampaknya musuh kita ini sangat kuat sekali...
Khai: Betul tu, satu serangan kalian tak berkesan padanya...
King: Itu sebab dia memiliki semua bentuk kegelapan di dunia ini... Itu membuatkan dia semakin kuat...
Tasya: Dengan semua Heroes yang kamu miliki, awak takkan dapat mengalahkannya...
King: Yah, aku tahu... Tapi aku tak boleh biarkan dia menguasai dunia ini... Kita kena fikirkan cara untuk mengalahkannya... "
Pada suatu hari di tengah kota, beberapa orang yang ada bandar seri begawan melarikan diri ke tempat selamat lalu sekumpulan anak anak melarikan diri dan terperangkap di sekeliling runtuhan...
Degel mula melepaskan serangan ke seluruh kota tanpa henti lalu banyak bangunan berjatuhan di seluruh kota dan menghampiri budak budak tersebut...
Ketika itulah, Fusion terus melindungi mereka dengan perisai cahaya lalu Mirai membawa budak budak pergi dari situ..." Fusion: Cepat pergi dari sini...
Mirai: Apakah semuanya dah selamat...?
Fusion: Kita kena berundur dulu...
Mirai: Yah...
Degel; Kalian manusia takkan dapat lari dari kehancuran kalian... "
.
.
.Semua orang telah dikumpulkan ke sebuah dewan besar lalu Fusion & Mirai terus sampai ke sana dan kembali ke bentuk manusia semula...
" King: Tasya...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
Fiksi RemajaCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...