Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
First Arc
Episode 11: LAWATAN KE PULAU TEMBURONG! CINTA PANDANGAN PERTAMA...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.Pada suatu hari di sekolah tinggi Raja Isteri Pengiran Hajah Saleha, Cikgu Hakimah mula menyampaikan sesuatu kepada semua pelajar mengenai lawatan kejutan ke Daerah Temburong...
" Cikgu; Baiklah, semuanya... Minggu depan, kita akan mulakan lawatan kejutan ke Temburong...
All: Yeah...
King: Akhirnya lawatan istimewa yang aku nantikan...
Shahrul; Yah...
Bani; Kita akan bergembira dan berpesta semalaman...
Reynold; Yah...
Cikgu: Dengan itu, buat group berpasukan untuk kalian pergi ke tempat yang kalian mau...
King: Aku akan berpasukan dengan Tasya...
Shahrul: Tunggu dulu, kamu akan bersama kami...
Reynold: Yah...
Bani; Sebab Tanya bersama mereka...
Amira: Tasya, mari kita pergi ke lokasi ini bersama...
Tasya: Yah...
Afareena: Kita akan berseronok bersama...
Nabilah: Betul tu...King: Hah... Baiklah, mari kita pergi... "
Pada suatu malam di atas bangunan, Sarah sedang melihat pintu kegelapan tersebut sudan mulai terbuka lalu Masyithoh & Zie sampai ke sana dan memberitahu sesuatu mengenai lokasi seterusnya Fusion...
" Masyithoh: Sarah, aku menemukan bahwa para pahlawan itu pergi ke sebuah pulau bernama Temburong...
Sarah: Temburong...
Zie: Aku merasakan disana terdapat Heroes kuat di sana...
Sarah: Kalau begitu, temukannya dan lepaskan kegelapan dalam hati manusia...
Masyitoh: Baiklah... "
.
.
.Pada suatu hari di pulau Temburong, mereka semua mula sampai ke sana dengan pesawat lalu King, Shahrul, Reynold & Bani keluar dari lapangan terbang dan mereka semua nampak gembira kecuali King...
" Shahrul: Akhirnya kita dah sampai...
Bani: Betul tu...
Reynold: Aku dah lama ingin ke sini sejak dulu...
King: Hah...
Shahrul: Kenapa ni, King...?
King: Tak ada apa apa... Cuma aku merasa kesunyian tanpa Tasya di hati aku...
Bani: Sabarlah, tak lama mereka akan sampai juga...
King: Yah...
Reynold: Jadi kita nak ke mana sekarang...?
Shahrul: Kita akan pergi ke zoo... "
Mereka berempat terus sampai ke Zoo Temburong lalu masuk ke dalam dan menemukan banyak haiwan haiwan yang unik di sana...
Waktu itulah, mereka mula berpecah menjadi dua pasukan untuk menjelajahi zoo tersebut dimana King besama Reynold sementara Bani bersama Shahrul...
Di bahagian haiwan haiwan reptile, King & Reynold sedang melihat pelbagai haiwan reptile di sana lalu Reynold pun menggambar haiwan reptile di sana...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Series: Chou Ultraman Fusion New World New Heroes
JugendliteraturCerita ini mengisahkan tentang seorang pelajar lelaki dari SMA Hajah Isteri Pengiran Hajah Saleha bernama Shadiqin yang dipilih oleh sosok cahaya sebagai Ultraman Fusion untuk melindungi dunia dari kegelapan... Shadiqin merupakan pelajar lelaki yang...