deel 3

39 0 0
                                    

Sofie POV

Het was avond. Dat betekent dat ik weer bij Rob ging slapen, eigenlijk vind ik het wel gezellig haha. Ik ging liggen en we gingen praten. Automatisch gingen we dichter tegen elkaar aan liggen, ik had het niet eens door maar we lagen schouder tegen schouder. We lachte over veel dingen en ik begon moe teworden, ik legde m'n hoofd op zijn schouder en ik viel in slaap.

Robs POV

'En toen zei ik dus wee-' Ik keek opzij en zag dat ze in slaap was gevallen op mijn schouder. 'Awh' Zei ik zachtjes. Ik ging langzaam haar hoofd van mijn schouder halen en op de andere helft van het bed leggen. Toen ging in ook slapen.

Sofies POV

Het zonnetje scheen op me gezicht waar door ik wakker werd. Robbie lag nog lekker teslapen. Er lag een toeter aan het begin van zijn bureau, zachtjes pakte ik de toeter en hield hem bij zijn oor.

*TOEETT*
'WAT de *griep* gebeurt hier' roept Rob als die opstaat. 'BAHAHAHAHA' kon ik alleen maar zeggen. Hij keek me geïrriteerd aan maar daarna moest die wel lachen. 'Ooghh sorry Rob maar ik kon het niet laten' Zei ik en geef hem een knuffel. 'Agh joh ik pak je nog wel terug hoor' Zei die nog met een beetje een ochtend stem. 'Ik ga alvast ontbijt maken,zie ik je zo Rob?' 'Ja Isgoed Soof'

Ik ben in de keuken en hoor wat gerommel ik loop er naar toe en zie iedereen al zitten behalve Matthy en Rob natuurlijk. Iedereen heeft pancakes en ik ga ook aan tafel zitten, ik pak een bord en Raoul geeft me pancakes.

Rob komt aan gelopen en gaat aan tafel zitten zonder iets tezeggen en kijkt me "nep boos" aan. 'Ook hallo Rob!' Zegt Milo heel enthousiast maar wel sarcastisch 'jow' Zegt die terug. Milo was hier al vroeg zodat ze met z'n alle meteen weg konden gaan. 'Rob vriend wat is er?' Zegt Koen even en neemt weer een hap ontbijt. Ik kijk Rob aan en hij mij, ik grijns. 'Ja godverdomme opeens kwam Soof bij met een toeter terwijl ik sliep.' Ik zag dat die z'n lach moest inhouden. 'Wacht, sliep Sofie bij jou?' Zegt Milo verbaast. 'Ja Milo dat doen vrienden' Zegt Rob en hij kijkt me even heel snel aan.

Ondertussen is Mat nog steeds niet beneden gekomen, raar. Wacht hoezo boeit jou dit Sofie? Jezus stop Soof! En als ik er over na denk Zegt Koen opeens: 'Jezus heeft die Mat zich verslapen ofzo?'
'Ik loop wel even naar hem toe,' Zegt Raoul.

'Jongens het gaat niet goed met Matthy, hij is heel bleek hij zegt dat het van de pizza sushi komt van gister. Omdat we een andere sushi restaurant hebben besteld' Zegt Raoul als die weer in de keuken staat. 'Ow' Zegt Milo. Iedereen kijkt een beetje sip. 'Soof, jij blijft hier voor Mat' Zegt Robbie 'Gast ben je gek geworden? Ik ga echt weg vluchten dan hoor,' ppf Jezus wat denkt hij wel niet. 'Niet zeuren gewoon doen!' Zegt Koen als ze al bij de voor deur staan. Ik heb dus keen keuze meer. Godver.

Robbie💯:
Ey we zijn al 1uur weg heb je al bij Mat gekeken?

Ik:
Nee dat ga ik echt niet doen hoor.

Robbie💯:
Soof kom op ik weet dat jullie niet 'besties' zijn. Ga er gewoon naar toe en zeg dat het van mij moest ofzo

Ik:
Ja oke doeii vp nog

Ik moet dus ECHT naar die kwal toe. Prima, alles voor Rob..

*klop klop*

'Binnen?' Zegt hij met een vage stem.

Matthys POV

*klop klop*

Binnen zeg ik. De deur gaat open en saar staat Sofie als ik ergens geen zin in heb is het haar. 'Hey uhm' begon ze ik zuchte en keek haar vragend aan 'Rob vroeg of ik bij je wou kijken en helpen met dingen dus ja wat moet ik voor je doen?' Vraagt ze aan me. 'Oprotten' Zeg ik. Ze kijkt me ff aan maar dan gooit ze de deur dicht. Maar ze loopt niet weg, ze staat nog in mijn kamer. 'Matthyas het Lam, ik weet dat we elkaar niet mogen maar kom op ik moet dit doen voor Robbie en de rest.' Dat ze Matthyas het Lam zei bevalt me eigenlijk wel maar toch klinkt het raar.

'Ja oke prima' Zei ik geïrriteerd 'maak me maar wat eten dan' Zei ik er achteraan. 'Oke' Zei ze en ze liep weg. Rust. Dacht ik. Paar minuten later komt ze er weer aan met een bord met 3 broodjes, 2 met kaas en 1 met hagelslag samen met een glas water met een strip paracetamol erbij.

'Hier en app me maar als er iets is' Zei ze aardig. 'Ja doei' Zei ik maar weer boos. Ik wil niet helemaal niet, ik ben niet een of andere debiel die niets kan denk ik bij me zelf. Maar nu is het wel fijn, ik voel me heel ziek dus ja. Na dat is alles op heb ga ik slapen. Ik word langzaam wakker ik staar maar naar het plafond toe, totdat ik de deur open zie gaan ik doe snel mijn ogen dicht. Ik voel iemand op mijn bed zitten, naast me. 'Ach Matthy je ziet er echt niet uit..' hoor ik Sofie zeggen, ze meent het?.. ik voel een koude hand op m'n voorhoofd, 'Jezus jij hebt hoge koorts zeg' hoorde ik haar toen nog zeggen. Ze staat op en ik hoor borden naast me weg gaan. De deur gaat dicht en hoor Sofie weg lopen naar de keuken. Rustig doe ik me ogen open, wat was er nou gebeurd? Meende ze dit nou?Nee Mat je verbeeld het je gewoon.

Bah Sofie.

-960 woorden-

Jaaa Sofie "geeft" om Matthy

I would never like him, right? //Bankzitters// Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu