Matthy POV
'Kom we gaan opnames doen' Zegt Raoul en wijst naar buiten.
Na de opnames belt Rob met iemand, ik weet niet wie maar snel word dat duidelijk. Sofie. 'Jongens Soof komt hier weer naar toe er is wat met d'r zegt ze..' Zegt Robbie maar hij kijkt verre van blij. 'Wat is er dan?' Vraag ik zachtjes 'Ach dat maakt jou niets uit dus' Zei Rob en hij liep naar binnen toe.
~10 minuten later~
Ik hoor de bel gaan en ik doe de deur open. Het is Sofie, ze kijkt me even aan maar dan geeft ze me een duw dat ik aan de kant moet gaan. 'Ook hallo' Zeg ik sarcastisch. 'Ohja uhm sorry hoi Matthyas het Lam' Toen ze me naam uitspraak zag ik een klein lachje op haar mond ontstaan. Ze kan dus wel vrolijk doen. Haha. Wacht nee stop Mat bah,,
Ik zie in m'n ooghoeken Sofie en Rob knuffelen. Wat is er nou? Vraag ik me zelf af.
Robs POV
Sofie gooit haar tas met kleding etc. Achter zich neer en ze knuffelde me. 'Het komt wel goed' verluister ik in haar oor. Ik stop met knuffelen en neem haar mee naar de mijn kamer. Ze gaat op bed zitten. 'Leg me nou eens even alles uit soof.' Zeg ik voorzichtig 'Nou Ik zou met Eva en noa over een maand naar een camping gaan dus ik vroeg dat nog even na in onze groeps app en ze zeiden dat ze nog 2 maanden langer weg bleven op vakantie en toen vroeg ik of ik misschien mee kon maar ze zeiden dat het beter was dat ik niet meer met hun om kon gaan.' Ze liet maar tranen maar ik weet dat ze zich zelf sterk blijft houden. 'Ach meis, anders slaap je inplaats van 1 dag 2 dagen of wel meer, je mag hier altijd komen ja?' Zei ik bezorgd .
'Rob, ik..' Zei ze en ze keek me aan. Ze knuffeld 'Ik ben zo blij met jou, laat me nooit achter asjeblieft. ' Zei ze en ik voelde wat tranen op mijn schouder vallen. 'Tuurlijk niet' Ik veeg wat tranen van haar wang af en ze glimlacht naar me. Ik ben zo bang dat ze zich zelf gaat snijden net zoals Noa (haar ex-vriendin nu)
'Weetje wat blijf maar lekker liggen, ik vertel de jongens dat je wat problemen hebt met je vriendinnen' Zei ik tegen d'r en ze ging op bed liggen. Ik stopte haar nog even in en ging de kamer uit.
Ik wist dat er iets niet klopte met noa en Eva, ze waren ALTIJD samen en opeens gaan ze samen op vakantie.. Als ik hun tegen kom he. Ik vind het zo zielig voor haar.Ik leg aan de jongens uit dat ze "gedumpt" is door haar beste vriendinnen en ze vinden het allemaal echt heel sneu voor haar, zelf Mat. Matthy, zielig voor haar? Er is iets wat ik niet weet tussen hun, maar wat? Denk ik bij me zelf
Matthy POV
Rob vertelde wat er is met Sofie en ik vind het echt zielig voor haar. Besef ze heeft alleen nog maar 5 jongens die haar kunnen helpen. 'Ik ga naar mijn kamer toe, al dat zielige gedoe bevalt me niet hier' Zei ik op een toon waardoor ik ze liet dachten dat ik Sofie nog steeds niet aardig vind.
Ik doe voorzichtig de deur open van Robbie zijn kamer. 'Hey Sofie' Zeg ik zacht. Ik durf haar geen Soof te noemen want ja ik had ooit tegen haar gezegd dat ze me geen 'Mat' mocht noemen maar nu noemt ze me altijd 'Matthyas het Lam'
'Slaap je?' Vraag ik ook weer heel zacht. Ik loop langzaam naar haar toe en ga bi d'r op bed zitten, ze ziet er slecht uit..
Opeens gaan er 2 ogen langzaam open en als ze ziet dat ik het ben lacht ze vriendelijk naar me. 'Hey ik had niet verwacht dat jij hier zou zitten' en ze kijkt me verbaast aan. 'Ja ik zelf ook niet eerlijk gezegd.' Kut Matthy wat zeg jij nou.'Mhm' Zegt ze alleen maar toen ik dat zei . 'Wil je me zeggen wat er precies is gebeurd, Sofie?' Ze kijkt me aan en verteld alles in een stuk door (zelfde als wat ze aan Rob zei) Ik zag de tranen in haar ogen komen en til haar overeind zodat ze naast me kan zitten. Ze probeerde zich nog sterk tehouden, opeens voel ik twee handen mijn zij pakken en een hoofd op m'n borstkast duiken. Dit is zo zielig voor haar, gewoon haar twee beste vriendinnen dumpen haar gewoon zonder enige reden. Ik knuffel haar terug en ze huilt steeds meer. Godver ik zie dat de deur open gaat, kut kut kut. Straks denken ze iets ... ik kan me moeilijk terug trekken nou dus blijf haar alleen maar gerust stellende woorden verluisteren.
Rob staat in de deur opening naar ons tekijken. Ik kijk naar hem en hij glimlacht naar me 'Ik dacht dat je naar je kamer ging?' Vraagt rob aan mij 'Ikke uhm-' Ik weet niet zo goed wat ik moest zeggen maar dan sleut Rob de deur achter zich dicht en loopt weg. Ppf gelukkig
Sofie is gestopt met snikken en huilen en kijkt me even aan, 'Denk maar niet dat ik je nou mag Matthy.' Zegt ze 'matthy?' Vraag ik plagerig. 'Matthyas het Lam dan' ze kijkt me met een grijns aan en geeft me een klein kusje op m'n wang 'dankje' Zei ze in m'n oor en ze liep de deur uit zonder omgekeken tehebben.
De woorden 'denk maar niet dat ik je nou mag' blijven in mijn hoofd zitten tijden het avond eten. Maar dat kusje.. Jezus dit is waarom ik haar "haat"
~het is avond en iedereen gaat slapen~
-974 woorden-
Ik denk dat ik vandaag niets meer ga plaatsen haha. Als je het leuk vind laat dan een ster ajjbb 💕
JE LEEST
I would never like him, right? //Bankzitters//
Teen FictionJe bent heel bevriend met de bankzitters en je komt bijna elke dag wel. Ze wonen in Casa Del Huts (en ze gaan niet verhuizen) Milo woont er niet maar komt vaak langs voor de jongens en jou. Robbie je beste vriend. Noa en Eva zijn je vriendinnen maar...