deel 4

40 0 0
                                    

Robs POV

We zitten in de auto weer naar cdl terijden. We hebben het over een feestje die we dit weekend willen geven. Iedereen stemt er in mee en ik ook. Het is nog maar woensdag dus hopelijk voelt Matthy zich dan weer beter.

We zijn aangekomen en we zijn al binnen. Sofie vraagt hoe de opnames waren en iedereen ging hun verhaal eventjes vertellen. 'Ey soof mag ik je even spreken?' Zeg ik en wijs naar de gang. Ze loopt achter me aan en kijkt me vragend aan. 'We houden een feestje zaterdag wil je ook komen?' Zei ik 'Ja hoor gezellig maar ik kan niemand anders mee nemen Noa en Eva zijn op vakantie, samen...' Zei ze een beetje droevig. Ik gaf haar een knuffel en zei 'Ach meid je mag altijd hier komen he.' Ze knuffelde me terug en zei 'Haha thanks je bent echt de beste vriend ooit.' Ik lachde maar toen zei ze 'wa wou je nou ECHT vragen? Want dit kon je ook vragen toen de jongens er bij waren he'

Shit, ze heeft me door ze kent me veelste goed. 'O nou hoe gaat het met Mat?' Vraag ik maar meteen. 'Ja wel wat beter hij heeft al minder koorts' Zei ze 'Hoe weet jij dat hij koorts had dan?' 'Nou oké Rob dit mag je niet zeggen maar hij sliep 2 keer dus toen ging ik gewoon even op zijn voorhoofd voelen. De 2de keer was de temperatuur al wel gezakt hoor.' Dit zei ze met een lachje 'ooeh zie ik hier nou een lachje ontstaan jonge dame? Is er iemand een beetje verliefd?' Zei ik plagerig. 'Ik zou hem nooit leuk vinden!!' Zei ze meteen maar daarna dacht ze even na, mmh misschien toch wel. Ik besluit er niet over door tezeuren. We liepen terug naar de jongens, ze zaten op de bank een film tekijken.

Sofies POV

De film is zo saai dat ik maar ik mijn eigen gedachtes ben. Het enigste wat ik kan herhalen in m'n hoofd zijn de woorden 'Is er iemand een beetje verliefd?' Toen Rob dat zei zei ik ook meteen: 'Ik zou hem nooit leuk vinden!!' Hierna was ik stil en zei in m'n hoofd 'toch?' (I would never like him, right?)
Ik was blijkbaar zo diep in m'n gedachtes dat de jongens wat tegen me zeiden, nou ja schreeuwen kun je het wel noemen. 'SOFIEEE!! Wil je de hele week bij ons slapen?!' Zei koen en Raoul in koor. Wow, ik wist ff ni wat ik moest zeggen maar tuurlijk wil ik dat. 'Ja isgoed maar ik moet dan wel schone kleding hebben voor morgen en dat heb ik niet he.' Zei ik. 'Het is Yusu bijna twaalf uur je draagt morgen maar kleding van Rob' Zei koen met een serieuze blik. Kleding van Rob? Ik keek Rob aan en hij gaf me eens seintje dat het goed was. Ik knikte en glimlachte naar hem. Rob is echt de best vriend die je kan wensen vertel ik in m'n hoofd.

De saaie film is eindelijk afgelopen. Iedereen ging naar hun kamer toe en ik ging naar die van Robbie. 

We liggen in bed. 'Wa boor kleding heb je eigenlijk?' Vraag ik ff. 'Ja kies maar, ik heb wel gewoon een trui en broek voor je als je dat wilt?' 'Ja hoor ik denk dat het me ook nog past ook' Zei ik met een sarcastisch lachje. 'Haha grappig Soof' Zei die terug.
'Hoe zou het met Matthy gaan?' Vraagt Rob opeens 'Kan jij anders niet even bij hem kijken soof?' 'Nu?! Het is half een 's nachts he.' Zei ik verbaast 'Ja daarom ook nu slaapt ie, ga nou kijken' 

Ik dee de deur voorzichtig open van Matthy zijn kamer. Ik zag dat die sliep. Mijn hand gaat in zijn haar en kriebel een beetje door zijn haar heen. 'Doe nou niet altijd zo gemeen tegen me Mat..' Zei ik heel zacht. Mijn hand ging uit zijn haar en over zijn voorhoofd heen, 'Ah je voelt je al wat beter zo te voelen' dit zei ik ook heel zachtjes. Langzaam liep ik weg uit Mat z'n kamer.

We lagen samen weer in Robs z'n bed. 'En?' Vraagt ie meteen. 'Ja het gaat al wat beter met hem gelukkig maar.' Zucht ik uit. 'Aah fijn, kom we gaan slapen. ' ZEGT hij en ik draai me om, om tegaan slapen.

Matthy POV

De woorden van Sofie spoken door me hoofd heen. Helemaal haar ge kriebel om m'n hoofd. Wacht Matthyas ga je nou echt naar haar luisteren? Vraag ik me zelf. Nee natuurlijk niet bah, Sofie.

Volgende ochtend

Iedereen was al beneden en toen kwam ik er nog aan ge wandeld. 'Eey Mat voel je je al wat beter?' Zei Raoul. 'Ja haha ik heb goede zorg gehad.' Zei ik voor de grap en ik maakte een klein glimlachje naar Sofie toe maar ze zat nog niet aan tafel. Ik keek om me heen maar Rob die zat te grijnzen aan tafel. Huh? Heb ik wat gemist ofzo dacht ik bij me zelf.

Rob keek om toen hij voetstappen van de trap af hoorde komen, de deur ging open en daar stond Sofie. Ze draagt kleding die te groot is en opeens valt het kwartje, het zijn robs kleren. Opeens voel ik een prikkel van jaloezie verschijnen. 'Nou het past goed zo tezien Soof, ook echt niet te groot ofzo' Zei Rob lachend tegen Sofie. Ze ging naar Rob toe en zei 'Ach het past wel, ik zei dat het zal passen en het past' Zei ze met een bitchy face. Wow. Nee Mat bah.

Sofie POV

De hele dag deden we niets. Ik ga ook echt niet over straat in deze kleding hoor. Milo was ondertussen ook al aan gekomen bij het huis. Iedereen was weg behalve Milo en ik, we zaten op de bank op onze telefoon. Opeens zag ik een hand boven m'n telefoon verschijnen ik keen verbaast op en zei 'wat doe je Miel.'

'Hoe gaat het met je liefdes leven?' Zei die opeens 'uhm ook hallo?' Zei ik maar want wat moet ik hier op antwoorden?
'Ja grappig hoor Soof, we hebben een feestje zaterdag dus ik zat tedenken,' hij bleef me aan kijken 'dat als jij iemand zoent en mee in bed krijg je van mij die ketting die je zo graag wilt,' Ik wou hem onder breken om tevragen welke ketting 'jaja die van 350 euro die je wou' Zei die er snel achter aan. Hoppa dat is makelijk verdient en ik schud hem de hand. 'Maar ik mag bepalen met wie en je mag een keer nee zeggen' Ik had de hand al geschud maar nu wil ik het niet meer eigenlijk. Ik kijk een beetje bezorgd 'Je mag een keer nee zeggen he Soof' Zegt die nog er achter aan. 'Nou oké deal dan maar Miel' Zei ik en schudde weer zijn hand.

I would never like him, right? //Bankzitters// Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu