De volgende ochtend werd Mila kreunend wakker en greep met haar hand naar haar hoofd. Ze wreef vervolgens in haar ogen en kwam overeind. Waar was ze in godsnaam? Een opgeluchte zucht verliet haar mond toen ze Beau en de andere meiden zag liggen slapen.
Mila viel weer achter over en probeerde zich gisteravond te herinneren. Veel wist ze niet meer; alleen sommige delen. Opnieuw kreunde ze en keek op haar mobieltje hoe laat het was. Het was al tien uur in de ochtend maar ze hadden het dan ook laat gemaakt vannacht.
“Goedemorgen.” Beau was zo te zien al wakker en zat ook op haar telefoon. "Goedemorgen." Mompelde Mila en wreef in haar ogen. “Heb je lekker geslapen?” Vroeg ze vervolgens. “Jawel, het duurde eventjes maar uiteindelijk ben ik in slaap gevallen, en jij?” Vroeg Beau. “Half om half. Hoe laat is het uiteindelijk geworden?” Antwoordde Mila. “Uhm, iets van drie uur geloof ik.” zei haar beste vriendin eerlijk na eventjes denken. “Last van een kater?” Beau grijnsde. “Oh hou op met mij.” zei Mila en Beau lachte.
Inmiddels was het een half uurtje later en de andere meiden waren ook ontwaakt. Alle vier zaten ze voor zich uit te staren. “Dat is lang geleden dat ik zo veel gedronken heb.” Zuchtte Lara dramatisch. “Maar het was wel gezellig.” Antwoordde Yentel. “Dat zeker.” Stemde ze in. “Uhm, Mila. Ik weet niet wat Frenk en jij hebben uitgespookt maar…” begon Beau opeens en haar stem stierf weg toen Mila haar in horror aankeek. “We hebben niks gedaan toch?” vroeg ze, half in paniek en stormde richting Beau.
“Nou, daar ben ik niet zo zeker meer van.” piepte Beau en draaide haar telefoonscherm weg. “Laat zien.” commandeerde Mila en ze rolde haar ogen. In een klap was het meisje klaarwakker. “B.” gromde ze en uiteindelijk gaf Beau haar der telefoon. Mila griste het apparaatje uit haar handen en met bonkend hart keek ze naar het schermpje. “Fuckzooi.” Mompelde ze verward en zag een berichtje van Shownieuws op Instagram.
Heeft Frenkie de Jong een nieuwe vlam?
Op zaterdagavond laat is Frenkie de Jong gespot in de Amsterdamse club Jimmy Woo. Hij was niet alleen. Met een aantal andere Ajacieden en onbekende meiden hadden ze zo te zien een gezellige avond. Zou dit de nieuwe vlam zijn van Frenkie de Jong? Zodra we meer weten, informeren we u natuurlijk verder.
“Mila...” begon Lara. Zij was een van de rustigste van de groep en zorgde altijd goed voor iedereen. “Nee Laar, als mijn ouders dit te zien krijgen ben ik gegarandeerd dood. Ik heb met Frenkie de Jong gezoend.” zei Mila en haalde een hand door haar haar. “Kunnen we niet aan Shownieuws vragen of ze het eraf willen halen?” opperde Yentel terwijl de meisjes zich ondertussen gingen omkleden.
“Hmh, ik weet het niet. Dit is wel nieuws waar mensen op happen en misschien staat het al op andere nieuwssites." Antwoordde Beau bedachtzaam. “Een nee heb je en een ja kun je krijgen.” Bracht Lara er tegenin.
“Zoiets kan snel gaan. Misschien hebben mijn ouders het al wel gezien. Wat een puinhoop.” Mompelde Mila. “Waarom zou het niet mogen? Ik weet dat je ouders voor Feyenoord zijn, maar kom op.” Antwoordde Yentel. “Het betekent wel dat Frenkie nooit bij mijn familie kan komen he.” zei Mila met een zucht. “Aha, je vindt hem leuk.” zei Beau met een grijns. “Nee, dit had nooit mogen gebeuren.” Bracht Mila er zwakjes tegenin.
“Miel, stop met ontkennen. Iedereen ziet het aan jullie. Ga met die jongen praten over gisteravond voor ze naar Duitsland moeten.” Antwoordde haar beste vriendin streng. “Ugh.” Mompelde ze en werd rood. De andere meiden lachten. “Oké, laten we erover ophouden voorlopig. We vragen aan Shownieuws of ze het eraf kunnen halen en laten we lekker gaan ontbijten.” Stelde Lara voor en Mila zuchtte opgelucht. “Dat lijkt mij een strak plan.” Antwoordde Yentel. Mila pakte haar telefoon van de oplader en keek of ze nog berichtjes had.
Frenkie de Jong
Miel, we moeten praten. Vandaag nog
Mila van Dam
Ik weet het…
Frenkie de Jong
Kun je vanavond? Please wees niet boos
Mila van Dam
Ik ben niet boos op jou. Ik weet het gewoon eventjes niet. Vanavond afspreken in het cafeetje waar we elkaar ontmoet hebben?
Frenkie de Jong
Top plan. Ik ben er om 20:00
“Frenkie?” Vroeg Beau terwijl ze de keuken in liepen. Zij kon al aan Mila haar gezicht zien dat het ernstig was. “Jup.” Mompelde deze en zuchtte. “Het komt goed, Miel. Praat rustig met elkaar en vertel die jongen eindelijk eens wat je echt voelt.” adviseerde Beau haar.
"Zal ik doen.” beloofde Mila haar al was ze daar niet zo zeker van. Als Frenkie haar niet leuk vond, stond het meisje wel mooi voor paal. In de weken dat ze elkaar kenden, inmiddels bijna een maand, trokken ze steeds vaker naar elkaar toe. Ze waren niet zo lekker gestart maar dat gedoe was nu helemaal verdwenen.
“Mila!” Lara knipte met der vingers voor haar ogen. “Huh wat?” Vroeg Mila verward en de rest begon te lachen. “Ik vraag al twee keer of je gebakken ei wil.” Ze waren blijven slapen bij Beau en Mila thuis. “Ja prima.” Mompelde ze en Lara gniffelde. “Jij bent echt verliefd. Sorry trouwens dat ik laatst jullie moment bijna verstoorde.” zei ze opeens beschaamd en kleurde rood.
"Wanneer?” Vroeg Mila verrast. “De wedstrijd bij Matthijs thuis. Duitsland tegen Schotland?” Vroeg Lara.
“Oh ja. Ach joh, geeft toch niks? Jij kon het niet weten.” Antwoordde Mila oprecht. “Hebben jullie eigenlijk al eens gezoend?” Vroeg Lara nieuwsgierig. “Naast wat er gebeurd is in Jimmy bedoel je? Nee.” zei ze eerlijk. “Ah, misschien vanavond.” Knipoogde Lara.
“We gaan het zien.” Mompelde Mila en ze gaven elkaar een knuffel. “En nu ontbijt!” “Ja goed idee. Ik rammel.” de twee meiden liepen verder naar de keuken waar ze plaats namen bij de anderen.
JE LEEST
De Zijlijn || EK 2024
FanfictionMila van Dam is geboren en getogen in Rotterdam. Weliswaar verhuist ze naar het ook bekende Amsterdam. Oftewel: de tegenpool. Haar familie is het er niet mee eens maar Mila trekt zich er vooral niks van aan. Maar kan ze zich nog fulltime op haar hob...