"Aaaaaa..I really miss all of youuu. Why tak bagitau pun korang balik today?" - Tengku Aina
"SURPRISE!" Serentak dua sahabat baiknya dan juga sepasang kembar iaitu sepupu Tengku Aina sendiri. Naura Anisa dan Mia Azara merupakan sahabat baiknya dari kecil lagi manakala sepasang kembar iaitu sepupunya sendiri Tengku Afiya Miqayla dan juga Tengku Ariana Miqayla. Mereka berlima sangat akrab dan saling mempercayai antara satu sama lain. Paling penting tiada langsung rahsia antara mereka berlima.
"Ehem, apa yang story-mory hot kau tu sampaikan taknak cakap dalam group whatsapp kita?" Kata Naura yang seperti memahami riak muka Tengku Aina yang penuh dengan senyuman yang bermakna.
"Aww..ni yang sayang kau lebihh nii.." Tengku Aina terus memeluk sahabat baiknya Naura.
"Aih Naura jela yang kau sayang lebih, habistu tiga ketul manusia depan kau ni apa? Tak sayang keeee?" Kata Tengku Afiya dalam nada yang acah-acah merajuk.
"Hahahahahha alaaa..semuaaa akuuu sayangggg. BIG HUG GUYS"- Tengku Aina
Mereka berlima memeluk antara satu sama lain bagi melepaskan rindu masing-masing. Sejujurnya sudah hampir sebulan mereka berlima tidak bersua muka dek kerana mereka berempat terpaksa mengikuti family ke United Kingdom atas hal tertentu.
Hal ini kerana keluarga Naura, Mia, Tengku Afiya serta Tengku Ariana mempunyai "family business" tersendiri termasuklah family Tengku Aina. Namun, kali ini keluarga Tengku Aina tidak melibatkan diri dalam urusan bahagian tersebut kerana terdapat masalah yang lain pada ketika itu.
"Guys, I have a lots of stories yang aku nak share..jom masuk bilik aku. Hehe"- Tengku Aina.
Ketika hari bekerja memang rumah agamnya agak lenggang kerana semua ahli keluarganya akan pergi ke company masing-masing termasuklah Mamanya sendiri. Kebetulan pada hari ini, Tengku Aina tidak mempunyai kelas. Oleh itu, dia bercadang untuk meluangkan masanya bersama sahabat-sahabatnya.
•
•
•
•
•
•
•
"So lets begin Aina, tell us now whats make you super excited to story?" Kata Tengku Ariana dengan wajah yang teruja. Begitu juga dengan yang lain.
"Jengg..jengg..guys do you believe if I I said Im in love right now?" Kata Tengku Aina sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Hahhhh I think I am already fall for someone's love laaa hmmmmmm.." sambung Tengku Aina dengan teruja. Dia sudah tersenyum lebar sambil memeluk Mr Pingu miliknya.
Keempat-empat sahabatnya sudah berpaling antara satu sama lain kerana tidak percaya bahawa seorang Tengku Aina Elissa Syamimi dengan senangnya untuk jatuh cinta. Setahu mereka, sahabatnya sangat susah untuk mempercayai lelaki apatah lagi berkaitan dengan perasaan.
"Have you lost your minds babe..who that guy?" Kata Tengku Afiya dan juga Tengku Ariana serentak.
"Seriously babe, actually its so hard to believe you Aina. Tiba-tiba sangat.." kata Naura Anisa sahabatnya.
"Yeap agree, baru sebulan tak jumpa dengan kitorang..kau senyap-senyap eh menggatal" Mia sudah mengecilkan matanya tanda tidak percaya dengan pengakuan yang dibuat oleh Tengku Aina.
"Urgh..chill guys. Im just guessing. Nama dia Aiman. Aku pun tengah confused lagi with my own feelings but setiap kali aku jumpa dia selalu je berdebar hm even yaa dia macam acuh tak acuh je layan aku hm" kata Tengku Aina dalam nada agak sedih.
YOU ARE READING
The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]
General FictionLove story between Tengku Aiman Rayden ♡ Tengku Aina Elissa Jangan lupa vote, comment and share tau😘 • 30% of conflicts☠️ • 30% of romance🥵 • 25% of sad😪 • 15% of comedy🥳 Warning⚠️ - Harsh words🔞 - Matured scene🔥 - A lil bit of cringe🥴 - Gram...