CHAPTER 13 《The Greatest Love of Tengku's》

59 6 0
                                    

Hubungan antara Tengku Aina dan Tengku Firdaus sudah semakin baik setelah seminggu mereka bertelingkah antara satu sama lain. Syukur sahaja Tengku Aina sejenis yang mudah sejuk.

Sejujurnya Tengku Aina memang ingin menebus segala kesalahannya dek selalu menipu keluarga dan abangnya sendiri.

Pada petang itu, Tengku Firdaus dan Tengku Azura berada di halaman depan rumah agam sambil berbual dan minum petang.

"Anneyeonnnn Abanggg anddd Alongggg kesayangannn adikk..." ucap Tengku Aina dengan ceria.

"Hi little Princess kesayangan abang" jawab Tengku Firdaus dalam nada yang sama sambil mengukirkan senyuman bahagia. Dia sangat gembira kerana adik bongsunya itu sudah semakin mendengar kata dan tidak memberontak lagi.

"Hi little Princess Along. Come seat here baby" ucap Tengku Azura sambil menghulurkan tangannya untuk memeluk Tengku Aina.

"Abanggg..Im really sorry about what happened before this. Sorry if adik biadap dengan Abang dan juga Along" ucap Tengku Aina dalam nada serba salah.

"Nevermind little princess abang. Abang minta maaf sebab dah berkasar dengan adik. Im sorry too okay" balas Tengku Firdaus sambil memegang tangan kecil adik bongsunya itu.

Manakala Tengku Azura hanya diam dan tersenyum lebar melihat adik-adiknya itu.

"Thankyouu abanggg..0-0 okieee?" jawab Tengku Aina lalu dia bangun dan memeluk tubuh sasa abang kesayangannya itu.

"Amboi..manja semacam je harini? Nak pape la tuu" celah Tengku Azura pula.

"Hehehe alaa adik rindu abang and along laa..andd adik rindulaaa dekat Ayah, Mama, kakak-kakak and Nenek hm" balas Tengku Aina sambil menahan dirinya daripada menangis. Sejujurnya dia sangat merindui mereka.

"Abang..bila Ayah and Mama balik? Dorang tak rindu adik ke? Lamanya dorang stay sana.." sambung Tengku Aina lagi.

"Little Princess sabar tau..another few months maybe dorang balik okay? Abang dah call Ayah semalam tapi kejap je sebab dorang busy handle companies kat sana. Mama pun pesan akan call adik nanti" jawab Tengku Firdaus sambil mengusap lembut kepala adik bongsunya itu.

"Fird. Baby. Along nak balik rumah sekejap tau. Malam nanti Along balik sini lagi okay? Sebab Abang Long and Syafiq still kat Spain. So bolehlah Along teman korang kat sini" ucap Tengku Azura lalu bangun meninggalkan mereka berdua.

"Okay Along thanks. Drive safe okay" ucap mereka berdua sambil menayangkan senyuman lebar.

Setelah beberapa minit Tengku Azura meninggalkan rumah agam tersebut, Tengku Aina mula bersuara lagi.

"Abang..can I ask you something?" soal Tengku Aina dalam nada berhati-hati.

"Sure little princess" balas Tengku Firdaus sambil memandang Tengku Aina.

"How Abang tahu adik dekat penthouse Aiman? And kenapa Abang benci sangat dengan dia? He did something bad to you Abang?" Tengku Aina memberanikan diri bertanyakan soalan yang lama sudah terbuku dalam fikirannya itu.

Terdiam seketika Tengku Firdaus Amzar dek terkejut dengan persoalan adik bongsunya itu.

"Ehemm..I dont think this is the right time for you to know about that okay" balas Tengku Firdaus setelah memikirkan ayat yang patut dia beritahu kepada adiknya itu.

"No Abang. I need to know everything. Please Abanggg" pujuk Tengku Aina lagi.

"You know what Princess..If Abang larang Princess buat benda yang Abang tak suka maksudnya Abang dah tahu apa yang baik dan buruk untuk adik okay? Please listen whatever Ive said to you. Jangan degil dan ingat jangan pernah tipu Abang lagi and our family." Ucap Tengku Firdaus dalam nada yang lembut tetapi terselit ketegasannya.

The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]Where stories live. Discover now