CHAPTER 17 《The Greatest Love of Tengku's》

52 5 0
                                    

Keesokan paginya, Naura dan sahabatnya yang lain merancang untuk pergi ke rumah agam keluarga Tengku Aina untuk menjemputnya. Tepat pukul 8 pagi mereka terus menuju ke sana.

Ding

Ding

"Ya bentar" ucap salah satu orang gaji indon yang bekerja di situ.

"Morning bik!" Ucap mereka berempat serentak.

"Astaghfirullah, aduh kaget deh bibik. Morning Cik Muda semua" balas bibik itu dengan senyuman manis.

"Aina ada tak? Ke tido lagi?" Soal Tengku Afiya sebelum memasuki ke dalam rumah agam tersebut.

"Ada ajaa sedang tidur di ruang tamu. Ayuh masuk duluan yaa. Nanti bibik sediakan sarapan buat kalian semua" jawab Bibik itu.

"Aik, pehal budak tu tido kat ruang tamu. Bilik dah roboh ke?" Soal Tengku Afiya kehairanan.

"Entahlah, jom lah kita g sergah bagi ceramah free sikit pagi ni dekat si pemalas ni. Kemain cakap suruh kita datang awal" sambung Naura dalam nada yang geram.

Sesampai sahaja mereka di ruang tamu tersebut, terlopong mulut keempat-empat gadis itu apabila melihat posisi tidur yang sangat intim iaitu Tengku Aina dan Ryan sedang tidur berpelukan di atas sofa.

"What the hell TENGKU AINA ELISSA!" Berdentum suara Tengku Afiya dek marah apabila melihat sepupunya itu tidur bersama dengan lelaki yang amat dibenci oleh mereka semua.

"Aina WAKE UPP!!" Jerkah Naura Anisa pula.

"Hmm..apa ni bising-bising" rengek Tengku Aina apabila tidurnya diganggu oleh suara-suara itu.

"Baby, why?" Tegur Ryan yang masih mamai sambil menggosokkan matanya.

"WHAT THE FUCKK!! Ryan get off me!!" Jerit Tengku Aina apabila melihat Ryan elok terbaring memeluknya dengan erat.

"Eh kau tak payah terkejut sangatlah giler, kau bangun sekarang Aina! Melampau lah kau ni! Sebelum ni kemain janji dengan aku takkan rapat dengan lelaki bangsat ni kan!" Tengking Naura Anisa dengan pandangan tajam kearah mereka berdua.

"Girls, sumpah aku taktau. Please jangan la salah sangka dulu. Let me explain. Please dont tell Aiman" rayu Tengku Aina dalam nada yang mahu menangis.

"Babygirl, dont begging them. Its not your fault!" Celah Ryan yang bengang dengan sahabat-sahabat Tengku Aina itu.

"Shut your fucking mouth jerk!" Sampuk Mia Azara dalam nada yang benci.

"What are you guys doing? Girl, how could you curang dengan Aiman!" Sambung Tengku Ariana dengan wajah yang kecewa.

"No! Im not guys!!" Ujar Tengku Aina dalam keadaan takut.

"You Ryan! Listen! You can easily manipulate her but not us! So stop whatever you plan just to get Aina back!" Ucap Tengku Afiya yang berbunyi dengan penuh amaran.

"Huh really? All of you know how much I love her so stop asking me to stop whatever I will do because she will be mine and ONLY MINE. Not that BASTARD!" bidas Ryan sambil mencerlung tajam kearah Tengku Afiya.

Pang

Tidak semena-mena tangan Tengku Aina naik menampar pipi Ryan dengan kuat.

"Stop this bullshit Ryan! Get out from my house now!" Kini Tengku Aina pula bersuara dek hatinya sakit kerana terlalu bodoh mempercayai kata-kata manis dari Ryan sehingga sanggup melayan lelaki itu dengan mesra. Untung sahaja tiada apa-apa yang teruk berlaku antara mereka berdua.

The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]Where stories live. Discover now