CHAPTER 7 《The Greatest Love of Tengku's》

56 6 3
                                    

Seminggu sudah pun berlalu bagi cuti pertengahan semester. Hanya tinggal setahun lagi sebelum Tengku Aina, Tengku Aiman serta kawan mereka yang sebaya menamatkan ijazah.

Sepanjang cuti pertengahan semester, Tengku Aina hanya berulang-alik dari rumah keluarga dan juga penthouse miliknya. Tengku Aina sudah serik ingin pulang ke rumah keluarganya kerana Ayah dan abangnya selalu mendesak supaya Tengku Aina bekerja di bawah salah satu syarikat yang diuruskan oleh keluarganya.

Flashback

"Tahu pun jalan balik rumah, ingat dah sesat" bidas Tengku Firdaus yang geram dengan perangai adik bongsunya itu.

"Abang ni..adik baru je sampai. Please stop membebel okay. Im tired! Nak rest"

"Adik please listen to Abang, jangan sampai Ayah sendiri yang bersuara. Adik tahu kan the consequences kalau bantah arahan ayah. All your big sisters elok je bekerja sekarang even they can grow their own companies right now." Panjang lebar Tengku Firdaus menjelaskan kepada adik bongsunya itu.

"Im not one of them abang!" Suara Tengku Aina sudah naik seoktaf.

"Adik tak suka faham takkk, please dont force me okay abang!"

"Okay then, if you dont want to follow apa yang Ayah tetapkan. Jangan cari abang kalau nanti adik kena kahwin dengan orang pilihan Ayah dan Mama."

"To be honest, I just want to help you from someone yang kejam. Abang tak nak adik abang kawin dengan orang yang tak kenal even dengan anak kenalan Ayah sekali pun." Suara Tengku Firdaus sudah semakin perlahan kerana terasa serba salah dengan aturan yang sudah dirancang oleh Ayah mereka sendiri.

"Adik adalah the only one princess abang dan kakak-kakak. Please adik, trust me. Im promise I will make sure that you will choose the best ways for your future soon" kata Tengku Firdaus sambil memeluk adik bongsunya.

"Abanggg..betulke Ayah nak jodohkan adik dengan orang yang adik tak kenal?" Suara Tengku Aina sudah meleret bagaikan tidak percaya dengan apa yang dikatakan oleh abangnya.

"Im not sure but Ayah ada bagitau abang, dia bagi adik dua pilihan. Thats why abang nak adik choose wisely okay?"

Tengku Aina hanya mampu mendiamkan diri sahaja sambil menangis di pelukan abang kesayangannya.

End flashback


Selepas selesai sahaja sesi kelas pagi, Naura dan sahabatnya yang lain merancang untuk pergi ke rumah Tengku Aina.

Tengku Aina tidak menghadirkan diri pada kelas pagi tadi dek kerana badannya terlalu keletihan dan kepalanya juga berasa pening.

"Korang, jom kita g penthouse Aina. Aku nak temuramah sikit budak tu dah kenapa tak datang kelas. Semalam beria betul cakap nak shopping la ape lah lepas kelas" kata Mia dengan muka yang sakit hati

"Haah kan, jomla. Aku pun pelik kenapa dia tak seen pun chat kita dekat group"- Tengku Ariana

"Ke Aina tak sihat wei? Tapi kalau dia sakit..biasanya dah update kat kita. Well budak manja tu mana boleh tahan sakit sangat. Mulalah manja tak bertempat"- Naura Anisa

"Biasalah tu budak cenggeng" kata Tengku Afiya lalu mereka berempat ketawa

Tanpa mereka sedar perbualan mereka telah dicuri dengar oleh beberapa jejaka di situ.

The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]Where stories live. Discover now