CHAPTER 6 《The Greatest Love of Tengku's》

49 8 0
                                    

Keheningan malam diikuti dengan angin yang sejuk menyapa di muka milik Tengku Aiman. Sudah seminggu dia tidak dapat melihat Tengku Aina dek kerana perlu menyelesaikan beberapa masalah yang melibatkan campur tangan dari dirinya. Entah kenapa dia berasa sangat rindu dengan wajah seorang gadis yang polos serta cantik dan manis dimatanya.

"Aina Elissa Syamimi. Kenapa lah senang sangat hati aku ini cair ye bila dekat dengan kau. Dahla mulut murai. Sikit-sikit nak merajuk..hm tapi aku suka, suka sangat bila kau manja dengan aku." Kata Tengku Aiman perlahan sambil duduk di kerusi koridor biliknya dan memandang keindahan bintang yang menghiasi langit malam.

Tok

Tok

Tok

"Come in"- Tengku Aiman

"Wow what a surprise big brother" sapa Tengku Aiman setelah melihat gerangan yang memasuki biliknya.

"HAHAHAHHA SUPRISE!" Tengku Afiq Mirzan yang baru sahaja sampai pada pagi tadi. Baru sempat dia berjumpa dengan sepupu kesayangannya ini oleh kerana Tengku Aiman mempunyai hal di luar.

"Miss me little brother?"kata Tengku Afiq Mirzan sambil mendepakan tangannya untuk memeluk Tengku Aiman iaitu sepupu kesayangannya merangkap sahabat baik.

"Lambat lagi aku nak rindu kau" padahal dia sangat merindui abang sepupu kesayangan ini.

Walaupun hanya berbeza setahun sahaja umur mereka berdua tetapi sikap Tengku Afiq lebih matang daripada dirinya. Oleh itu, dia sangat menghormati Tengku Afiq.

"Haris mana bro?"- Tengku Aiman

"Dia balik pagi esok. Flight 5 pagi dari UK sebab still ada a few important matters dekat company Uncle Amran yang memerlukan pertolongan Haris"- Tengku Afiq

Uncle Amran merupakan adik bongsu kepada Papa Tengku Aiman.

"I see, so stay for good?"- Tengku Aiman

"We'll see, kalau ada jodoh orang sini..maybe yes plus I want to continue my degree in Malaysia also" kata Tengku Afiq yang sudah tersenyum lebar sehingga menampakkan kedua lesung pipitnya.

"Woo really?? Nice bro lagi senang kita settle down segala "mainan" kat sini pulak."

"Yes, I think the same thing also, plus Haris will stay Malaysia for good too, dia cakap penat bertelingkah dengan orang sana hahahaha"- Tengku Afiq Mirzan

"Hahahaha i see. Dont worry, Malaysian's girl more better bro" kata Tengku Aiman dengan gelak tawa sambil menepuk bahu Tengku Afiq.

"Yeah, hope so" Tengku Afiq turut ketawa


Setelah seminggu Tengku Aiman tidak menghadiri ke kelas. Banyak pula tugasan yang telah tertangguh. Jam sudah menunjukkan waktu rehat untuk makan tengah hari. Nasib sahaja kelas petang telah dibatalkan oleh pensyarahnya kerana mempunyai hal kecemasan.

Tambahan pula, dia sudah berjanji dengan semua sahabatnya untuk mengikuti mereka ke lapangan terbang untuk menjemput Tengku Arash Haris iaitu sepupu sebaya dengannya.

Tengku Aiman sangat rapat dengan Tengku Arash kerana mereka sebaya. Tengku Arash juga sangat mirip dengan Tengku Aiman kerana mempunyai kulit yang lebih cerah dan mata yang berwarna "dark chocolate" manakala Tengku Afiq mempunyai kulit "sawo matang" dan tubuh yang lebih tegap dan lebar sedikit dari mereka serta mempunyai mata yang berwarna "hazel".

The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]Where stories live. Discover now