CHAPTER 10 《The Greatest Love of Tengku's》

64 7 0
                                    

Akhirnya, hari yang dinantikan oleh mereka semua iaitu mendaki bukit bersama a.k.a 'hiking with love'.

"Girls dah siap ke belum?" soal Tengku Afiya kepada sahabat-sahabatnya yang lain.

Mereka berlima menginap di penthouse milik Naura Anisa. Hal ini kerana ingin memudahkan mereka untuk dijemput oleh jejaka-jejaka kesayangan mereka dan bergerak bersama ke destinasi yang dituju.

"Guys, I dont think I can make it today. I want to cry right now. My knees already trembling you know bila fikir pasal ni huwaa.." ucap Tengku Aina dengan wajah memerah menahan daripada menangis.

"Stop being a dramatic Aina!" Naura tahu bahawa Tengku Aina sengaja bersiap lambat dek kerana tidak mahu mengikuti mereka untuk aktiviti pagi ini.

"Alaa babe jom la. No worries mesti best punya plus Aiman kan ada. Kau tak suka ke dia ada..hm?" ucap Mia dalam nada memujuk.

"Haah babe, time ni la you gunakan Aiman tu. You act like a weak girl but in a pamper way. You know what I mean right?" Kening Tengku Ariana terjongket sebelah ke atas sambil tersenyum herot menjelaskan idea yang nakal kepada Tengku Aina.

"Yes, exactly. I think this time is the right time" sambung Tengku Afiya pula berserta anggukkan dari yang lain.

"Macam mana kalau Aiman ignore aku and layan aku dingin juga? Tak ke menangis aku kat dalam hutan tu? Oh god, aku tak sanggup weii.." ucap Tengku Aina dengan wajah yang cemberut.

"Just think positive boleh tak budak cenggeng?" balas Naura Anisa.

"Guys, korang tak pelik ke why dorang dah arrange sesiap where should we go for hiking? Andd..andd yang paling takleh blah, dorang tak kasi kita upload or update anything in social media?" soal Mia Azara tidak berpuas hati.

"Seriously babe? You must be kidding right? But why? I baru je nak update dekat all my fans" balas Tengku Ariana dengan wajah yang terkejut dan kecewa.

"Mana you tau about all that info? Haris inform you ke?" soal Tengku Aina.

"Yeap. I saja je tanya sebab at first, Ingat kita gerak sendiri and jumpa dekat tempat hiking but Haris cakap dorang jemput kita. So here we are. Thats why Naura ajak kita stay sini." Balas Mia Azara lagi.

"Haah betul tu. Aku tanya Afiq pun dia banyak elak je dari jawab soalan aku" balas Naura Anisa.

"What? So kita naik dengan diorang? Muat ke weh? Takkan bawa van kot. Euww no class" ucap Tengku Aina dalam nada tidak percaya.

"Haa mula dahh, tadi kemain takut. Ni dah okay je I tengok" tegur Tengku Afiya pula setelah melihat Tengku Aina yang sudah tidak berpuas hati.

"Well, memanglah I takot but bila cakap gerak sekali, tak logik tau bawa kereta maybe something more bigger than vellfire I guess? Am I right girls?" Kedua kening Tengku Aina terjongket ke atas tanda meminta kepastian dari sahabat-sahabatnya itu.

"One more thing, ke reason takot kantoi dengan dorang punya scandal eh? Sebab tu kot taknak bagi kita update dekat socmed?" Bahas Tengku Aina lagi.

"Stop it Aina! Kau dah buat aku overthinking tau pagi buta ni" balas Mia Azara dengan wajah yang geram.

"You jangan eh, I baru je nak accept si Faliq tu even I know dia punya gatal tahap gaban but still I know dia bukan playboy" balas Tengku Afiya pula.

"Takkan la babyboy I dah ada pengganti. I punyalah hot and sexy. Ishh kan dahh overthinking. You lah punca ni hmm" rajuk Tengku Ariana dengan mulutnya sudah muncung ke depan.

The Greatest Love Of Tengku's [ SLOW UPDATE❗️ ]Where stories live. Discover now