"Sayanggg, abang ada surprise for youu"Aydan yang baru sahaja pulang dari tempat kerja kerana ada meeting, ditangannya penuh dengan paper bag dan ada satu paper bag besar, Ayra yang melihat ke arah suaminya yang berada dipintu itu dia terus berlari kecil lalu memeluk tubuh suaminya.
"Rinduu"Ayra menyembamkan mukanya di dada Aydan.
Aydan yang melihat Ayra memeluk tubuhnya itu terus melepaskan semua paper bag yang ada ditangannya lalu membalas pelukkan isterinya, dahi Ayra dicium lama. Baru beberapa jam tak jumpa dah rindu. Lalu Aydan menggendong tubuh kecil isterinya, paper bag yang berada dilantai itu turut juga diambil Aydan mengambil langkah masuk kedalam bilik dengan menggunakan tanggan sahaja.
"Abang, sayang berat la turunkan sayang"Ayra sedikit memberontak diatas gendongan Aydan itu.
"Duduk diam sayang nanti jatuh"Aydan tetap lanjutlan langkahnya.
"Sayang dah berattt dah gemukk ni"Ayra memukul dada Aydan.
"Mana ada gemuk, sayang pregnant pun body still maintain still menggoda"Ucap Aydan sambil tersenyum nakal bibir bawahnya digigit.
"Ish apa abang merepek ni! babies dengar lah!"Ayra mencubit perut suaminya.
"Opss sorry"Aydan memukul mulutnya sendiri, sesudah sampai dibilik mereka berdua Aydan menurunkan isterinya diatas katil dengan perlahan.
"Nah ni untuk sayang"Aydan memberi kesemua paper bag kepada Ayra, bingung Ayra disitu.
"Apa ni?"
"Tengok la"
"Jellycat? wah! dinosaur!"Gembiranya Ayra dengan menepuk tangannya sendiri seperti kanak-kanak yang dapat gula-gula.
"Mahal ni abang kenapa beli? dah la banyak"Ucap Ayra sambil tengok harganya satu-persatu. Di dalam hati Aydan "Alamak lupa nak cabut harga" Aydan menepuk dahinya.
"Tak mahal pun, abang saja beli haritu kan sayang ada masuk kedai tu lepastu sayang tak beli pun siapa suruh sayang tengok harga kan abang cakap dah kalau sayang suka dekat satu benda tu ambil je tak perlu tengok harga, kebahagiaan tu penting jadi beli la apa yang sayang rasa benda tu boleh buat sayang happy, duit abang tak akan pernah habis untuk sayang kalau sayang nak apa-apa minta je jangan diam tau hm?"Aydan mengusap pipi isterinya.
"Thanks abang, love you so muchh!"Ayra memeluk tubuh suaminya.
"Love you more cinta, ni lagi satu"Aydan membawa keluar bunny besar dari paper bag yang paling besar disitu, membulat mata Ayra senyum yang lebar mula terukir dibibirnya.
"Besarnya! nanti boleh la kita letak dekat bilik babies!"Ayra memeluk pula patung bunny yang besar itu.
"Ye sayang nanti kita letak dekat bilik babies, sekarang ni sayang dah makan ke belum?"Tanya Aydan.
"Belum, sayang tunggu abang balik nak makan sama-sama"Ucap Ayra sambil memeluk kesemua patung yang dibeli oleh Aydan.
"Abang nak mandi sekejap lepastu kita turun makan boleh?"
"Boleh, sayang nak ke balcony sekejap"Ucap Ayra, ingin ambil angin sekejap dekat luar balcony bilik mereka berdua.
"Okay sayang"
Ayra yang sedang berada di balcony itu memandang ke arah Mikha dan Dayyan yang sedang seronok bermandi-manda di kolam yang berada di halaman rumah ibu mertuanya itu. Teringin juga nak mandi kolam sudah lama dia tidak mandi kolam.
"Mommy cantik!"Jerit Mikha dari bawah apabila melihat Ayra sedang berada di balcony itu.
"Ye sayang!"Balas Ayra sambil tersenyum kecil.
YOU ARE READING
Aku hanya seorang wanita pendosa
Aktuelle LiteraturAku seorang pendosa yang engkau cintai