Soobin duduk di bangku taman, menatap langit biru yang terbentang luas di atasnya. Dia sering datang ke sini untuk mencari ketenangan, jauh daripada kebisingan kampus. Angin sepoi-sepoi yang bertiup memberikan sedikit rasa nyaman di tengah keletihan yang dia rasakan setelah seharian menghadiri kelas.
Dia mengeluarkan botol air dari begnya, tetapi sebaik sahaja dia mahu meminumnya, dia mendapati botol itu kosong. Soobin mengeluh kecil, kecewa kerana terlupa mengisi semula airnya sebelum keluar dari rumah pagi tadi.
Tiba-tiba, bayangan seseorang muncul di sebelahnya. Soobin mendongak dan melihat Taehyun berdiri dengan senyuman nakal di bibirnya, memegang botol air kegemarannya.
"Aku nampak kau kat sini tadi. Aku bawakan air ni untuk kau," kata Taehyun sambil menyerahkan botol air itu kepada Soobin.
Soobin mengerutkan dahi, tidak pasti bagaimana Taehyun tahu bahawa dia berada di taman ini. "Aku tak dahaga," jawabnya dengan nada yang sedikit dingin.
Taehyun mengangkat kening, tetapi tidak berkata apa-apa. Dia hanya duduk di sebelah Soobin, masih memegang botol air itu. "Takpe, kalau kau perlukan, air ni ada je."
Soobin cuba mengabaikan kehadiran Taehyun, tetapi hati kecilnya tahu bahawa Taehyun tidak akan pergi begitu sahaja. Dia membuka semula begnya, mencari sesuatu untuk mengalihkan perhatiannya, tetapi tidak ada yang benar-benar menarik minatnya.
Akhirnya, rasa dahaga yang tidak dapat ditahan memaksanya untuk mencapai botol airnya sendiri. Namun, sebaik sahaja dia membuka penutup botol itu, dia teringat bahawa ia kosong. Soobin menggigit bibirnya, malu sendiri dengan tindakannya.
Taehyun yang duduk di sebelah hanya memerhatikan tanpa sepatah kata. Senyuman kecil muncul di wajahnya, seolah-olah dia telah menjangka kejadian itu. "Masih tak nak air ni?" dia bertanya, suaranya lembut tetapi penuh dengan keyakinan.
Soobin memandang ke arah botol air yang dipegang oleh Taehyun, dan tanpa berkata apa-apa, dia mengambilnya. "Terima kasih," ucap Soobin perlahan, cuba untuk tidak terlalu menunjukkan rasa malu.
Taehyun hanya tersenyum dan menggelengkan kepala. "Tak ada hal. Aku cuma nak pastikan kau okay."
Mereka berdua duduk dalam diam seketika, membiarkan suasana taman yang tenang mengisi ruang antara mereka. Soobin berasa sedikit selesa, walaupun hatinya masih berdebar dengan kehadiran Taehyun yang begitu dekat.
Kemudian, Taehyun mula mendekati Soobin, sedikit demi sedikit. Dia tidak berkata apa-apa, hanya memandang Soobin dengan penuh makna. Soobin yang duduk di sebelah Taehyun mula berasa tidak selesa dan secara refleks, dia mula bersandar ke belakang, menjauhkan dirinya daripada Taehyun.
Namun, Taehyun tidak berhenti di situ. Dia semakin mendekat, dan sebelum Soobin sempat mengelak, Taehyun sudah berada begitu hampir sehingga wajah mereka hanya beberapa inci sahaja dari satu sama lain. Taehyun menatap dalam-dalam ke dalam mata Soobin, seolah-olah cuba membaca setiap fikiran yang terlintas di dalam kepalanya.
Soobin merasa jantungnya berdegup kencang. Dia tidak pernah berada dalam situasi seperti ini sebelum ini, dan dia tidak tahu bagaimana untuk bertindak. Matanya bertemu dengan mata Taehyun yang tajam, penuh dengan sesuatu yang tidak dapat dia huraikan.
Taehyun tersenyum kecil, bibirnya melengkung dengan penuh keyakinan. "Kau tahu, Soobin, kau sebenarnya attractive bagi aku," katanya dengan nada yang hampir berbisik.
Soobin tidak menjawab, hanya memandang Taehyun dengan rasa bingung. Dia tidak tahu bagaimana untuk memberi reaksi terhadap kata-kata Taehyun yang begitu flirty dan menggetarkan jiwa.
Namun, sebelum apa-apa lagi boleh berlaku, Soobin segera bangkit dari tempat duduknya, mengelak daripada lebih mendekati Taehyun. "Aku rasa aku kena balik," katanya sambil bergegas mengambil begnya.
Taehyun hanya memerhatikan Soobin yang tergesa-gesa meninggalkan taman itu, senyumannya masih tidak hilang. Dia tahu Soobin cuba untuk menjauh, tetapi dia juga tahu bahawa perasaan yang sedang berkembang di antara mereka semakin sukar untuk diabaikan.
Namun, tanpa mereka sedari, ada sepasang mata yang memerhatikan mereka dari kejauhan dengan penuh kemarahan dan kebencian. Seseorang yang tidak senang melihat kedekatan antara Soobin dan Taehyun, seseorang yang mungkin akan menjadi penghalang kepada hubungan yang baru mula berkembang ini.
YOU ARE READING
Petals of Destiny || Taebin
Teen FictionSoobin, seorang pelajar baru yang pendiam dan misteri, cuba menyesuaikan diri di universiti baru. Dia tidak pernah menyangka bahawa pertemuannya dengan Taehyun, pelajar yang terkenal dengan personaliti ceria dan suka menggoda, akan mengubah hidupnya...